رکوردهای عجیب گینس که در سال ۲۰۱۹ زده شد کدامند؟

ثبت رکورد در کتاب گینس افتخار بزرگی است. افراد بسیاری عمر خود را صرف ثبت یک رکورد کرده‌اند. در این مقاله با ۲۰ مورد از عجیب ترین رکوردهای گینس آشنا می‌شویم.

کتاب رکوردهای جهانی گینس، هرساله یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هاست که رکوردداران در رشته‌ها و استعدادهای مختلف را معرفی می‌کند. بعضی از این رکوردها عجیب، بعضی احمقانه و بعضی بسیار جالب هستند. افراد بسیاری در سراسر جهان برای آنکه نامشان در این کتاب ثبت شود، دست به کارهای بزرگ و گاهی جالبی زده‌اند. در این مقاله با ۲۰ مورد از عجیب ترین رکوردهای گینس در سال ۲۰۱۹ آشنا می‌شویم.

رکوردهای عجیب گینس

عجیب ترین رکوردهای گینس در سال ۲۰۱۹


از سال ۱۹۵۵ سازمان جهانی رکوردهای گینس، بسیاری از فعالیت‌ها، خلاقیت‌ها و مهارت‌هایی را که فراتر از محدوده‌ مشخصی هستند ثبت می‌کند؛ از احمقانه‌ترین تا غیرممکن‌ترین رکوردها. این کتاب به نسل‌های زیادی از خوانندگان خود انگیزه داده است که تمایلات و خلاقیت‌های خودشان را بروز دهند. سال ۲۰۱۹ هم از این قاعده مستثنی نبود.

سخنران سازمان جهانی ثبت رکوردهای گینس، هانا اورتمن (Hannah Ortman) به اخبار بازفید (BuzzFeed) گفته است:

در این زمان ما شاهد افزایش تعداد رکوردهایی که بر آن‌ها نظارت داریم بوده‌ایم. به طور پیوسته ما رکوردهای جدیدی را دیده‌ایم که منعکس‌کننده گوناگونی جهانی و تفاوت اشتیاق‌های مردم است. ما باور داریم که هرکسی می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

اورتمن اضافه می‌کند:

وقتی جلد جدید کتاب گینس منتشر شده را بخوانید، هرکس می‌تواند دسته‌ای که به آن علاقه دارد را پیدا کند.

در اینجا ما تعدادی از عجیب ترین رکورد های گینس در سال ۲۰۱۹ را معرفی می‌کنیم.

بزرگ‌ترین رقص سنتی کونیاک

رکورد عجیب گینسزنان قبیله کونیاک (Konyak) در ثبت رکورد گینس «بزرگ‌ترین رقص سنتی کونیاک» در کوهیما (Kohima) در ۵ آپریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) شرکت کردند.

جارو زدن گروهی

عجیب ترین رکورد گینسوقتی ۱۰۰۰۰ نفر از کارگران سازمان بهداشت در یوتر پرادش (Uttar Pradesh) به مدت ۳ دقیقه در کومب (Kumbh) در ۲ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ اسفند ۱۳۹۷) با جارو خیابان را تمیز کردند، یک رکورد گینس ثبت کردند. این رخداد توسط مسئولین کومب مل ا(Kumbh Mela) و سازمان سلامت ایالت برنامه‌ریزی شد. در این رخداد وزیر بهداشت همراه دیگران جارو به دست گرفت.

طولانی ترین دست دادن

عجیب ترین رکوردهای گینسجک تونیس (Jack Tsonis) و لیندسی موریسون (Lindsay Morrison) از سیدنی برای شکستن طولانی‌ترین دست دادن تلاش کردند. این دو نفر روز صلح بین‌المللی ایالت نیشن را برای ثبت این رکورد انتخاب کردند و عواید آن را به خیریه بخشیدند.

دیدار قد کوتاه ترین و قد بلندترین مردان جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس با عکسقدکوتاه‌ترین مرد ساندرا بهادر دنگی (Chandra Bahadur Dangi)، قدبلندترین مرد زنده جهان سلطان کوزن (Sultan Kosen) را در روز رکوردهای جهانی گینس در لندن ملاقات کرد. کوزن ۲۵۱ سانتی‌متر و دنگی ۵۴٫۶ سانتی‌متر است. سازمان جهانی ثبت رکوردهای گینس در آن روز شصتمین سال انتشار کتاب‌های خود را جشن گرفت.

پیر ترین مرد جهان

عجیب ترین رکوردداران گینسالکساندر ایمیچ (Alexander Imich) مرد ۱۱۱ ساله پیرترین مرد زنده جهان است که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او در غرب شهر نیویورک زندگی می‌کند، در رشته جانورشناسی دکتری دارد و در ۴ فوریه ۱۹۰۳ (۱۴ بهمن ۱۲۸۱) در لهستان بدنیا آمده است. وقتی نازی‌ها به لهستان حمله کردند، او اسیر شد. سپس از یک کمپ برده‌داری در روسیه نجات یافت و در سال ۱۹۵۱ به ایالت متحده رفت و در آنجا یک نویسنده در رشته فراروانشناسی شد.

بزرگترین نقاشی سه بعدی

رکوردهای عجیب گینسهنرمندان با استفاده از وسایل باشگاه، بزرگترین نقاشی سه بعدی را کشیدند و رکورد خود را در کتاب گینس ثبت کردند. اندازه نمونه خلق شده توسط هنرمند بریتانیایی جو هیل (Joe Hill) بیش از ۱۱۲۰ متر مربع بود (۱۲۰۰۰ فوت مربع) و طبق گزارش گینس، رکورد بزرگترین و طولانی‌ترین نقاشی سه بعدی را شکست.

تحمل سرما

رکورد عجیب گینسجین سنگهو (Jin Songhao) در طول مدتی که بدنش پوشیده از برف بود، نوشیدنی خنک می‌خورد تا تحمل سرمای خود را به نمایش بگذارد. او این نمایش را در استان جیلین (Jilin) ینجی (Yanji) انجام داد. جین رکورد طولانی‌ترین زمان سپری شده برای یک فرد که در معرض مستقیم با برف است را با زمان ۴۶ دقیقه و ۷ ثانیه به ثبت رساند. هرساله رکورد داران این رشته، یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس را به خود اختصاص می‌دهند.

گران ترین دسر جهان

عجیب ترین رکورد گینسشعبه سه رستوران سرندپیتی بعد از آنکه ماموران گینس ثبت کردند که شکلات یخ‌زده ۲۵۰۰۰ دلاری این رستوران گران‌ترین دسر جهان است، از شکلات یخ‌زده خود در نیویورک پرده‌برداری کرد.

بزرگ ترین آکواریوم جهان

عجیب ترین رکوردهای گینساستراحتگاه ماهی‌های آکواریوم اس. ای. آ سنتوسا (Sentosa’s S.E.A.) در سنگاپور بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است. این آکواریوم، خانه بیش از ۸۰۰۰۰ حیوان از بیش از ۸۰۰ نمونه است و ۴۲٫۸ لیتر آب دارد. این آکواریوم دو رکورد گینس را ثبت کرده است: یکی برای بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و دیگری برای بزرگ‌ترین پنل آکریلیکی در گالری اقیانوس خود.

بزرگترین تابلوی موزائیکی جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس با عکسبزرگترین تابلوی موزائیکی جهان که از تکه‌های چوب ساخته شده است، به دست هنرمند آلبانیایی سایمیر استراتی (Saimir Strati) در تیرانا خلق شد. استراتی ۲۲۹۷۶۴ تکه چوب با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف را بر روی یک بنر پلاستیکی ۱۲٫۹۴ متر در ۷٫۱ متری به هم چسباند تا تابلوی هنری «رومئو با یک تاج از انگور گیتار می‌نوازد، درحالی که با دریا و خورشید می‌رقصد» را درست کند. او ۲۸ روز و در هر روز ۱۴ ساعت کار کرد تا یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس را به نام خود ثبت کند.

ساخت خانه با درب های بطری

عجیب ترین رکورد گینسیک خانه پنج اتاقه که بوسیله درب‌های بطری ساخته شد، توسط طراح و سازنده‌اش سون گوبل (Sven Goebel) در ولگلسنگ (Vogelsang) در نزدیکی آلمان غربی در شهرستان شلیدن (Schleiden) خراب شد. طراح ۲۱ ساله آن که تاکنون چندین رکورد جهانی با درب‌های بطری به نام خود ثبت کرده است، این بار یک خانه ۵ اتاقه را با ۳۰۰۰۰۰ درب بطری ساخت. این خانه برای آن‌که نشان داده شود درب‌های بطری بدون استفاده از هیچ ماده‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، توسط سازنده‌اش تخریب شد.

طولانی ترین سیگار جهان

عجیب ترین رکوردداران گینسیکی دیگر از عجیب ترین رکوردهای گینس، طولانی‌ترین سیگار جهان است که ۸۱٫۸ متر طول دارد. به زبان ساده‌تر، به طول یک زمین فوتبال است، این سیگار بر روی یک میز در یک قلعه قدیمی اسپانیایی در هاوانا بای به نمایش درآمد. این سیگار قبلا به طور رسمی در رکوردهای جهانی گینس در لندن به عنوان بلندترین سیگار جهان پذیرفته شده بود؛ چراکه به راحتی می‌توانست رکورد بلندترین سیگار جهان که متعلق به یک سیگار ۴۵٫۳۸ متری بود را بشکند. هر دو سیگار توسط کاستلار کایرو (Castelar Cairo) که بیشتر به عنوان کوئتو (Cueto) شناخته می‌شود رول شدند.

پیاده روی اژدها

رکوردهای عجیب گینس

روستاییان در شهرستان گوتیان (Gutian) در استان فوجین (Fujian) مراسم سالانه «پیاده‌روی اژدها» را برای جشن فستیوال لانترن اجرا کردند. طبق گفته رسانه‌ها این پیاده‌روی سنتی معمولا در حین برگزاری فستیوال لانترن اجرا می‌گردد و تاریخی ۲۰۰ ساله دارد. اژدهای پیاده‌روی از کاغذ و بامبو ساخته شده و بوسیله تخته‌های چوب به هم متصل شده است. این پیاده‌روی با طول ۷۹۱٫۵ متر در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است و یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است.

پیر ترین لاک پشت جهان

رکورد عجیب گینسبزرگترین لاکپشت جهان لاک پشتی به نام جاناتان است که ۱۸۷ سال سن دارد و در کتاب گینس به عنوان پیرترین حیوان جهان ثبت شده است. طبق گزارش بیزینس اینسایدر این لاک پشت در سال ۱۸۳۲ متولد شده است. او هر دو جنگ جهانی، تکمیل برج ایفل و اولین پرواز انجام گرفته را دیده است.

زنان با لباس عروس

عجیب ترین رکورد گینس

۱۳۴۷ زن لباس عروس پوشیدند تا رکورد جهانی گینس برای بزرگ‌ترین گروه از افرادی که لباس عروس پوشیده‌اند را به نام خود ثبت کنند. این رخداد توسط سدکا نویس (Sedka Novias)، یک طراح مد لباس عروس در پیتر اسپانیا برنامه‌ریزی شد. زن‌ها از ۱۸ تا ۹۲ سال سن داشتند. این نمایش یکی از زیباترین و عجیب ترین رکوردهای گینس بود.

بلندترین قلعه ماسه سنگی

عجیب ترین رکورد های گینسمجسمه‌ سازان بلندترین قلعه ماسه سنگی را در بینز آلمان ساختند. این مجسمه بیش از ۱۷٫۶ متر بالاتر از سطح زمین است و بوسیله بیش از ۱۰۸۸۶ کیلوگرم ماسه ساخته شده است. یک تیم ۱۲ نفره و ۸  تکنسین از روسیه، لهستان، آلمان، هلند، لاتویا و مجارستان در ساخت این قلعه نقش داشتند. این تیم ۳ هفته و نیم برای ساخت این قلعه که تقریبا ۱۱ تن ماسه در آن به کار رفته بود وقت گذاشتند.

لگوهای جنگ ستارگان

عجیب ترین رکوردهای گینس با عکساز عجیب ترین رکوردهای گینس یک نمایش از ۳۶۴۴۰ لگو مینی‌فیگورهای «جنگ ستارگان» بود که رکورد جهانی را در این رشته شکست. گروه لگو تصمیم گرفت که فقط استفاده از ۳۶۴۴۰ مجسمه استورم تروپر (Stormtrooper) یک تلاش خوب برای شکستن رکورد جهانی است. برای ثبت این رکورد، ۱۲ نفر ۳۸ ساعت زمان گذاشتند.

بزرگ ترین مجسمه با نی های نوشیدنی

عجیب ترین رکوردداران گینسیک هنرمند کانادایی با استفاده از نی‌های نوشیدنی، بزرگترین مجسمه جهان را ساخت. ون ونگ (Von Wong) نی‌ها را از گروه‌های بهداشتی در ویتنام جمع‌آوری کرد. این مجسمه در شهر هو چی مینه (Ho Chi Minh) ویتنام جهت هشدار درباره استفاده از پلاستیک‌ها نصب شد. این مجسمه یکی دیگر از عجیب ترین رکوردهای گینس بود.

سریع ترین جذب فالوور در اینستاگرام

رکوردهای عجیب گینسپرنس هری و مگان مارکل رکورددار جذب ۱ میلیون فالوور در اینستاگرام در کوتاه‌ترین زمان هستند. این اکانت اینستاگرامی توسط پرنس هری ساخته شد و در ۲ آپریل در کمتر از ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه به یک میلیون فالوور رسید.

حل مکعب روبیک با چشمان بسته

رکورد عجیب گینسیک مرد استرالیایی یک مکعب روبیک را در ۱۶٫۲۲ ثانیه با چشمان بسته حل کرد. جک سای (Jack Cai) از استرالیا رکورد سریع‌ترین زمان برای حل کردن چشم بسته مکعب روبیک را با زمان ۱۶٫۲۲ ثانیه به نام خود ثبت کرد. او با ۰٫۳۳ ثانیه اختلاف، رکورد قبلی را شکست. این رکورد یکی از جالب‌ترین و عجیب ترین رکوردهای گینس بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا