شرایط دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیونی چگونه است؟ + مهلت دریافت وام از تاریخ عقد

در این مطلب، درباره مهلت دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیونی از تاریخ عقد توضیحاتی خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید. در هفته گذشته، انتشار خبری در فضای مجازی، امیدبخش جوانان برای تسهیل امر ازدواج بوده است! در حالی که وام ازدواج در لایحه ی بودجه از سوی دولت بدون تغییر و مبلغ ۳۰ میلیون تومان تعیین شده بود، هفته ی گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با افزایش وام ازدواج به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به هر یک از زوجین موافقت کرد!

لازم به بیان است در تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۹۹ آمده بود: ” به‌ منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موظف است از محل پس‌ انداز و جاری قرض‌ الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج به زوج‌ هایی که تاریخ عقد ازدواج آن ها بعد از ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌ اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ ها در سال ۹۹ سیصد میلیون (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. “

در لایحه بودجه ۹۹ که از سوی رئیس‌ جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود (متن بالا)، رقم وام ازدواج بدون تغییر مانده بود!

طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج به هر زوج ۵۰ میلیون تومان و با باز پرداخت ۷ ساله تعیین شده است. در توضیح واضح تر و ساده تر چنین می توان گفت بر اساس این کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، به هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌ گیرد که دو نفر در مجموع می‌ توانند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. توجه داشته باشید به تمامی زوج هایی که از تاریخ عقد آن ها بیش از ۲ سال نگذشته است و تاکنون وام ازدواج خود را دریافت نکرده اند، وام تعلق می گیرد و فرقی ندارد در چه سالی ازدواج کرده باشند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است از محل پس‌ انداز و جاری قرض‌ الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آن ها پس از ۱۳۹۶/۱/۱ (اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ شمسی) است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌ اند، با اولویت نخست پرداخت نماید. همچنین دقت داشته باشید طبق تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ شمسی، دریافت وام ازدواج تنها با یک ضامن امکان پذیر است.

شاید این سوال پیش آید که اقساط ماهیانه وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی چقدر خواهد بود؟ در پاسخ بایست گفت طبق مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ شمسی، وام ازدواج به صورت ۷ ساله پرداخت خواهد شد. با توجه این مصوبه، تقریبا مبلغ اقساط ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود و با احتساب کارمزد ۴ درصد، چیزی در حدود ۲ میلیون تومان سود از شما دریافت خواهد شد.

در انتها لازم به بیان است مدارک موردنیاز برای دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیونی در تمامی بانک ها عبارت است از:

  • اصل و کپی سند ازدواج
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌ های زوجین
  • اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین
  • اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت
  • دقت داشته باشید ضامن هم طبق بخش نامه بانک مرکزی به ازای هر ۱۰ میلیون تومان ۱ ضامن معتبر بایستی ارائه دهید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا