کد ۲۵ کارت سوخت یعنی چه؟

جدول یاب، محمد سیمری : شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌ های نفتی ایران، از چند ماه گذشته اطلاع‌ رسانی درباره ی الزام استفاده ی مجدد از کارت سوخت را آغاز کرد و با نصب بنر در جایگاه‌ های سوخت در سراسر نقاط کشور، در توسعه فرهنگ استفاده از این کارت تلاش وافری داشت. اما ۲۲ مرداد ماه تاریخی بود که در آن استفاده ی مجدد از کارت سوخت در خودروها در کلان شهرهای کشور اجباری شد.

از هفته ی گدشته ی نیز طرح جدید سهمیه بندی سوخت اجرایی شد و در این رابطه سوالاتی برای مردم پیش آمده است. یکی از این سوالات موضوع پیام کد ۲۵ است. در رابطه با این پیام، چنین می توان توضیح داد که ممکن است به هنگام استفاده از کارت سوخت شخصی خود، با پیام‌ هایی همچون ” کد ۲۵ ” و یا ” کارت ابطال‌ شده ” مواجه شوید.

در این شرایط دقت داشته باشید که این مسئله به دلیل استفاده ی نادرست از کارت سوخت و همچنین مخدوش شدن فیزیک این کارت است. همچنین در بعضی مواقع ممکن است مالک کارت، آن را ابطال کرده باشد که در صورت دریافت این پیام، بایستی مالک خودرو برای صدور المثنی کارت به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه نماید.

در صورت فراموشی رمز کارت سوخت خود چه کنیم؟

آن دسته از مالکان خودروها که کارت هوشمند خود را گم کرده اند و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه ی ” دولت همراه ” اقدام کرده اند و با طی کردن فرآیند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌ اند، نیازی به ثبت‌ نام مجدد ندارند و کارت هوشمند سوخت آن‌ ها بر اساس ثبت‌ نام انجام شده ی قبلی، صادر خواهد شد و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن‌ ها تحویل داده خواهد شد.

هزینه صدور کارت المثنی را بایستی برابر تعرفه ی مصوب،به هنگام دریافت کارت به مامور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت نمایید.

دقت داشته باشید در صورت فراموش کردن رمز کارت شخصی خود و همچنین عدم اقدام در فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران نسبت به ثبت‌ نام از طریق سامانه ” دولت همراه “، می‌ توانید به نواحی و مراکز پخش فرآورده‌ های نفتی در سراسر کشور مراجعه نمایید؛ همچنین بایستی توجه داشته باشید که صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط و فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ مقدور است.

بنابراین کسانی که کارت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت نکرده‌ اند، می‌ توانند خود یا وکیل قانونی‌ خود، با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و همچنین مدارک وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه نمایند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا