حکم قضایی تهدید کردن چیست ؟ + مجازات

مطابق ماده ۶۶۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

حکم قضایی تهدید کردن چیست ؟ + مجازات
حکم قضایی تهدید کردن چیست ؟ + مجازات

به عبارت دیگر باید بیان داشت صِرف نهدید دیگری به هر نحو، خواه شفاهی، خواه کتبی، یا حضوری و غیر حضوری حتی از طریق تلفن، علنی یا غیر علنی، جرم است. اعم از آنکه تهدید به ضرر نفسی، جانی، مالی، یا به عِرض و ناموس باشد.

تهدید بیان نیت شخصی است که قصد دارد به دیگری زیان یا آسیب برساند.  تهدید از نظر حقوقی در ارتباط با اجبار یا اکراه می‌باشد. همچنین تهدید در رفتار حیوانات زیاد دیده می‌شود. به خصوص به شکل آیینی و به منظور پرهیز از خشونت فیزیکی که هر لحظه ممکن است منجر به جراحت یا کشته شدن هر یک از طرفین درگیر شود. از لحاظ قانونی برخی از انواع معمول تهدیدها که ممنوع است شامل تهدیدهایی می‌شود که به منظور بدست آوردن امتیاز مالی اعمال می‌شود یا برای مجبور کردن دیگران به انجام کاری برخلاف میل شان، اعمال می‌شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا