رازهای یک شله زرد خوشمزه چیست؟

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

برای پخت شله زرد  با طعم و مزه و رنگ مطبوع نیاز به رعایت یک سری مسائلی است که باید رعایت شوند، مواردی از قبیل:

 

رازهای یک شله زرد خوشمزه

✅برای انتخاب برنج باید از برنجی استفاده کرد که نیم دانه باشد و دانه های ریز، بهتر است که آنها را چند ساعتی با آب ولرم رو با داغ خیس کنید تا هکگام پخت به خوبی وا برود.

✅برای اضافه کردن هل به شله زرد برای طعم عالی ، بهتر است هل را از پوسته خود جدا کرده و داخل یک استکان آب جوش و در دار بگذاریدو آنرا روی حرارت غیر مستقیم بخار آب مانند کتری یا سماور به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد آب آنرا از صافی عبور داده و به شله زرد اضافه کنید.

✅حتماً بادام ها را قبل از افزودن به شله زرد در مقداری گلاب خیس کنید تا موقع پخت خلال بادام نرمتری داشته داشته باشید.

✅ زعفران را اگر به طور مستقیم به غذا اضافه کنید رنگ مناسبی از خود نمی دهد بنابراین حتماً به صورت پودر دراورده و آب خنک به آن اضافه کرده تا رنگ شفاف و طعم بهتری داشته باشد ، می توانید به آن یخ نیز اضافه کنید وحتماً به یاد داشته باشید که قبل از اضافه کردن شکر ، زعفران را با برنج مخلوط کرده تا برنج به صورت یکنواخت رنگ بگیرد.

✅ هنگامی که از قوام برنجتان مطمئن شدید، شکر را داخل قابلمه بریزید زیرا بعد از شکر دیگر برنج نه می پزد و نه قوام می آید و ممکن است کمی هم رقیق شود که هنگام خنک شدن سفت خواهد شد.

 

رازهای یک شله زرد خوشمزه

✅ هنگامی که شکر را اضافه کردید باید مدام هم بزنید تا شله زردتان ته نگیرد.

✅ شله زرد اگر با حرارت زیاد پخته شود در آخر آب می اندازد شما می توانید در آخر کار آنرا روی شعله پخش کن بگذارید و با شعله کم تا ۳۰ دقیقه که آب آن کشیده شود.

✅ممکن است بعد پخت و نگهداری شله زرد در یخچال درون ظرف آب بیندازد و فکر کنید که خراب شده اما آب انداختن شله زرد دلیل فسادش نیست و به خاطر وجود نشاسته در برنج این حالت رخ می دهد، این غذا را بعد از پخت ۲ تا ۵ روز در یخچال می توانید نگهداری کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا