پیام رسان اسکایپ چه برتری هایی در مقایسه با دیگر پیام رسان ها دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

امروزه و در دنیای جدید، استفاده از نرم افزارهای ارتباطی با استقبال بسیار گسترده و ایده آلی مواجه شده است. با اطمینان می توان گفت مردم از هر قشر و جنسی، پیر و جوان، زن و مرد از نرم افزارهای ارتباطی برای ایجاد ارتباط با یکدیگر بهره می برند.

 

پیام رسان اسکایپ چه برتری هایی در مقایسه با دیگر پیام رسان ها دارد؟

 

نرم افزار پیام رسان اسکایپ، یکی از قدیمی ترین و پر مخاطب ترین نرم افزارهای ارتباطی به شمار می آید. البته ممکن است برخی از افراد نیز برخلاف سابقه ی بیش از ده ساله ی نرم افزار اسکایپ از آن استفاده ای نکرده باشند (نرم افزار اسکایپ در سال ۲۰۰۳ میلادی به بازار عرضه شد). نرم افزار پیام رسان اسکایپ یکی از محصولات کمپانی مایکروسافت به شمار می آید؛ این نرم افزار ارتباطی و پیام رسان با طراحی ساده و کاربرپسند، به شما این امکان را می دهد  علاوه بر ارسال و دریافت پیام‌ های متنی، مکالمات صوتی و تصویری را نیز با کیفیت بالا برقرار نمایید.

تماس‌های رایگان نرم افزار پیام رسان اسکایپ محدود به تماس ‌های داخل شبکه اسکایپ است؛ که این تماس ‌ها، اسکایپ به اسکایپ نام دارد و به شما این اجازه را می ‌دهد که با دیگر کاربران نرم ‌افزار اسکایپ در سراسر نقاط دنیا تماس رایگان برقرار نمایید.

توجه داشته باشید نرم افزار پیام رسان اسکایپ از کیفیت بالایی در انتقال صدا و تصویر برخوردار می باشد و مانند دیگر برنامه های مشابه همچون یاهو مسنجر، در هنگام برقراری ارتباط دچار قطعی و یا بروز ایرادهای فنی که باعث اختلال در صدا و تصویر می شوند، نمی شود. پس می توان گفت چنانچه از اینترنت پر سرعت بهره می گیرید و محدودیتی در میزان مصرف ترافیک اینترنت خود ندارید، می ‌توانید از تماس‌ های ویدئویی پیام رسان اسکایپ با کیفیت بسیار عالی استفاده نمایید. همچنین اسکایپ به شما این امکان را می ‌دهد تا فایل ‌های گوناگون خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذارید؛ توجه داشته باشید این فایل ‌ها می‌ توانند با فرمت عکس، ویدیو، PDF، اسناد و یا حتی هر چیز دیگری باشند! به این نکته بسیار مهم و ارزشمند توجه داشته باشید که محدودیتی به جهت اندازه ی فایل ارسالی وجود ندارد! برای این کار تنها کافی است فایل‌ های مورد نظر خود را به سادگی کشیده و در پنجره ی گفت و گو رها کنید، و یا از آیکون گیره ی کاغذی برای انتخاب فایل ‌های مورد نظر خود استفاده کنید.

 

پیام رسان اسکایپ چه برتری هایی در مقایسه با دیگر پیام رسان ها دارد؟

 

شاید بتوان با اطمینان گفت که نرم افزار اسکایپ، یکی از بهترین ابزارهای ویدیوکنفرانس است!

بد نیست بدانید نرم افزار پیام رسان اسکایپ بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر نقاط دنیا دارد و بیش از یک میلیارد بار این نرم ‌افزار دانلود شده است! دقت داشته باشید نرم افزار پیام رسان اسکایپ از مرورگر، تلفن همراه، تبلت و همچنین رایانه قابل استفاده است و با استفاده از این نرم ‌افزار، شما هیچ محدودیتی در برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان نخواهید داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که مهم نیست از چه دستگاهی برای تماس استفاده می کنید، بلکه مهم این است که می توانید از پیام رسان اسکایپ بر روی تمامی آن دستگاه ها استفاده نمایید.

چنانچه تصمیم دارید از پیام رسان اسکایپ برای برقراری تماس به تلفن همراه و یا تلفن ثابت بهره گیرید، بایستی اعتبار مالی مشخصی در حساب خود داشته باشید! دقت داشته باشید افزایش اعتبار با پرداخت هزینه از طریق کارت ‌های اعتباری بین ‌المللی امکان ‌پذیر است. فراموش نکنید پیام رسان اسکایپ به این موضوع تاکید دارد که هزینه برقراری تماس ‌های بین ‌المللی اش، بسیار ارزان‌ قیمت است اما ما به شما توصیه می کنیم برای برقراری این گونه تماس ‌ها، بهتر است از سرویس ‌های مخابراتی داخل کشور بهره بگیرید؛ زیرا هزینه ‌های به مراتب کمتری را دارا می باشند.

 

یکی از امکانات جالبی که از امروز به نرم افزار پیام رسان اسکایپ اضافه شده است، امکان برقراری تماس ویدئویی۵۰ نفره می باشد! دقت داشته باشید در گذشته، شما در پیام رسان اسکایپ می‌ توانستید تنها با ۲۴ فرد دیگر چت ویدئویی داشته باشید.

البته لازم به بیان است این قابلیت از حدود یک ماه پیش، به صورت آزمایشی در اختیار کاربران نسخه ی بتای پیام رسان اسکایپ قرار گرفته بود؛ اما این قابلیت از امروز به صورت یک قابلیت رسمی در اختیار تمامی کاربران قرار گرفت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا