آزمون تافل و آزمون آیلتس چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

آزمون زبان انگلیسی تافل معتبرترین و شناخته شده ترین آزمون زبان انگلیسی است که در بیش از ۱۳۰ کشور جهان از جمله کشورهای استرالیا، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است. آزمون تاقل به سه صورت کتبی، کامپیوتری و همچنین اینترنتی برگزار می شود؛ که از میان آن ها، در حال حاضر تنها آزمون اینترنتی تافل در ایران برگزار می شود. البته بد نیست بدانید تفاوت آزمون تافل کامپیوتری و آزمون تافل اینترنتی در این است که در نوع کامپیوتری، سوالات به شکل یک CD در محل آزمون به افراد تحویل داده می شود، در حالی که در نوع اینترنتی آزمون تافل، سوالات در لحظه ی آزمون به شکل اینترنتی در کامپیوتر محل آزمون بارگذاری خواهد شد.

آزمون تافل و آزمون آیلتس

 

 

مدت زمان آزمون اینترنتی تافل، ۴ ساعت می باشد. این آزمون دارای ۴ بخش است و هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. دقت داشته باشید نمره هر یک از مهارت‌ ها، بین ۰ تا ۳۰ محاسبه می شود و در مجموع، نمره کل بین ۰ تا ۱۲۰ است. لازم به ذکر است نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون، معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی شناخته می‌ شود و برای ورود به اکثر دانشگاه‌ ها و کالج ها در مقطع تحصیلات تکمیلی موردنیاز است. توجه داشته باشید اعتبار نمره تافل، دو سال است و پس گذشت از دو سال، چنانچه تصمیم دارید مدرک تافل خود را به دانشگاه یا کالجی ارائه کنید، بایستی دوباره در این آزمون شرکت کرده و نمره جدیدی دریافت نمایید!

برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره جزئیات آزمون تافل می توانید به مطلب “درباره جزئیات آزمون تافل چه می دانید؟” مراجعه نمایید.

 

آزمون آیلتس نیز به عنوان متداول‌ ترین و پر مخاطب‌ ترین آزمون بین‌المللی، به صورتی که در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۲.۷ میلیون نفر در سراسر نقاط جهان در این آزمون شرکت کردند و سالانه ده‌ ها هزار ایرانی نیز برای ادامه ی تحصیل در خارج از کشور یا به قصد مهاجرت، در آن حاضر می‌ شوند، شناخته شده است! همچنین لازم به ذکر است این آزمون در بیش از ۱۰۰۰ شهر دنیا و ۱۴۲ کشور برگزار می‌ شود. آزمون آیلتس در ۲ بخش برگزار می‌ شود؛ آزمون آیلتس عمومی‌ که برای متقاضیان غیر دانشجویی کاربرد دارد و آزمون آیلتس آکادمیک که ویژه ی افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌ ها، کالج ها و موسسات آموزش عالی را دارند.

بد نیست بدانید با این وجود که آزمون آیلتس، یک آزمون اروپایی به شمار می‌ آید و مرکز آن در کشور انگلستان قرار دارد، اما دانشگاه‌ های‌ ایالات متحده آمریکا که آزمون تافل برای آن‌ ها متداول است، مدرک این آزمون را نیز از داوطلبان خود می‌ پذیرند. نمره ی آزمون آیلتس در هر مهارت بین اعداد ۰ تا ۹ است؛ کسانی که سطح زبان خیلی پایینی دارند،‌ معمولا نمره ۴ می‌ گیرند! در مقابل، داشتن چند ماه مطالعه می تواند نمره ۵ تا ۶ را برای شما به همراه داشته باشد! برای اخذ نمره ۶ تا ۶.۵، بایستی زمان بیشتری را برای مطالعه اختصاص دهید و زیاد کار کنید. توجه داشته باشید اخذ نمره بالای ۶.۵، به حداقل ۹ ماه مطالعه و تلاش جدی نیاز دارد.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح است، این است که آزمون تافل و آزمون آیلتس چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ بایستی گفت هر دو آزمون، از آزمون های معتبر و ارزشمند زبان انگلیسی می باشد با این تفاوت که آزمون آیلتس نه تنها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکایی مورد قبول است، بلکه مورد قبول دانشگاه های اروپایی و کانادایی نیز می باشد و همچنین در بسیاری از دانشگاه ها نیز، به عنوان گزینه ی بهتر، مورد توجه است! با اطمینان می توان گفت دانشگاه های اروپایی بیشتر به آزمون آیلتس گرایش دارند.

 

همچنین مدرک آزمون آیلتس برای اخذ مهاجرت و همچنین دریافت ویزای کار در سطح جهان شناخته شده  است؛ در حالی که مدرک آزمون تافل نمی تواند جایگزین آن باشد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا