استفاده از پلکس تراپی برای احیای مو: مزایا و هزینه

رپورتاژ آگهی

پلکس تراپی

پلکس تراپی یا اولاپلکس درمان نسبتاً جدیدی برای موهاست که محبوبیت آن به دلیل قابلیتش در ترمیم موهای آسیب‌ دیده طی سال‌های اخیر افزایش داشته است. این درمان نوآورانه برای ترمیم و تقویت موهایی طراحی می‌شود که در اثر حالت دادن با گرما، استفاده از مواد شیمیایی یا تحت‌ تأثیر عامل‌های استرس‌زای محیطی آسیب دیده‌اند. پلکس تراپی برخلاف دیگر روش‌های درمان مو از داخل به بیرون عمل می‌کند. به این معنا که پلکس تراپی صرفاً سطح مو را نمی‌پوشاند، بلکه پیوندهای درون ساقه مو را ترمیم و تقویت می‌کند.

پلکس تراپی چیست؟

ترکیب خاصی از مواد در پلکس تراپی روی موها زده می‌شود تا بافت و کیفیت کلی موها بهتر شود. این فرمولاسیون حاوی ترکیباتی مانند کراتین بیومتریک، کراتین هیدرولیز شده، اسید هیالورونیک، پانتنول و روغن مانوی سرامیدها است. ترکیب پلکس تراپی با هدف ترمیم و تقویت روی موها زده می‌شود.

مزایای پلکس تراپی برای مو

پلکس تراپی فایده‌های زیر را برای موها دارد:

  • ترمیم مو: پلکس تراپی با ایجاد مانع محافظ دور ساقه مو به ترمیم موهای آسیب‌ دیده کمک می‌کند و از شکستن و آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کند.
  • تقویت مو: ترکیب خاص مورد استفاده در پلکس تراپی، موها را تقویت می‌کند تا کمتر شکننده و آسیب‌پذیر شوند.
  • بهبود بافت مو: پلکس تراپی بافت مو را از طریق صاف کردن موهای مجعد و وز بهبود می‌دهد.
  • درخشان‌تر کردن موها: پلکس‌تراپی موها را درخشان‌تر می‌کند و در نتیجه موها سالم‌تر و شاداب‌تر دیده می‌شود.
  • امکان استفاده در کنار مواد شیمیایی: پلکس ‌تراپی را می‌توان قبل از استفاده از مواد شیمیایی یا حین استفاده از آن‌ها انجام داد. برای مثال امکان انجام پلکس ‌تراپی قبل از رنگ یا فر کردن یا هم‌زمان با آن‌ها وجود دارد تا از مو در برابر آسیب ‌دیدگی جلوگیری شود.
  • ایمن و ملایم: پلکس‌ تراپی عموماً برای اکثر موها ایمن و ملایم است. بعید است که پلکس تراپی باعث آسیب‌ دیدگی شود یا عوارض جانبی جدی برای موها داشته باشد. به همین دلیل پلکس تراپی روشی فوق‌العاده برای موهای حساس یا آسیب‌پذیری است که نگرانید مبادا روش‌های تهاجمی‌تر آسیبی جدی به آن‌ها بزند.

پلکس تراپی برای کدام افراد مناسب است؟

متقاضیان پلکس ‌تراپی عموماً افرادی هستند که موهای‌شان به دلایل مختلفی مانند استفاده از مواد شیمیایی، حالت دادن با گرما، عامل‌های استرس‌زای محیطی یا بالا رفتن سن آسیب دیده است. بنابراین افراد با موهای خشک، شکننده، وز یا دچار موخوره یا موهای مستعد شکنندگی کاندیدای پلکس تراپی به شمار می‌آیند.

بانوانی که موهای‌شان را مرتب رنگ یا دکلره می‌کنند یا از اتوی مو برای صاف و فر کردن موها استفاده می‌کنند، پلکس تراپی برای‌شان مفید است؛ چرا که این مواد و وسایل به مرور زمان آسیبی جدی به ساختار موها می‌زند.

به‌علاوه پلکس تراپی برای افراد با موهای نازک یا کم‌پشت نیز مفید است، چون پلکس تراپی موها را تقویت می‌کند و آن‌ها را حجیم‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که پلکس تراپی برای همه مناسب نیست. افراد مبتلا به آلرژی‌ها یا عارضه‌های خاص پوست سر نباید پلکس تراپی انجام بدهند. ضمناً همواره فکر خوبی است که قبل از پلکس تراپی یا هر درمان موی دیگری با یک آرایشگر ماهر یا متخصص پوست و مو مشورت کنید.

آماده شدن برای پلکس تراپی

قبل از پلکس تراپی باید چند اقدام را برای آماده کردن موها انجام بدهید تا مطمئن شوید که درمان بیشترین فایده را برای موها دارد:

  • مرحله اول پلکس تراپی مشاوره با متخصص پوست و مو یا آرایشگر حرفه‌ای است. آرایشگر وضعیت موهای‌تان را ارزیابی می‌کند و درباره اهداف‌تان از درمان و نگرانی‌های‌تان با شما صحبت می‌کند. همچنین ممکن است آرایشگر استفاده از محصولات یا درمان‌های بیشتری را برای دستیابی به نتایج دلخواه‌تان توصیه کند.
  • موها را از ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پلکس تراپی نشویید، نشستن موها به محافظت از پوست سر و جلوگیری از تحریکش کمک می‌کند.
  • در روز درمان از محصولات یا وسایل حالت‌ دهنده مو استفاده نکنید، چون این مواد با محلول پلکس تداخل دارد و این کارها اثربخشی محلول پلکس را مختل می‌کند.
  • روز پلکس تراپی لباس راحت و گشاد بپوشید، چون درمان چند ساعت طول می‌کشد.

مراحل پلکس تراپی مو

مراحل پلکس تراپی مو

مراحل دقیق پلکس تراپی به روش یا محصول خاص مورد استفاده و آرایشگر یا سالن انجام‌ دهنده درمان بستگی دارد. در هر حال مراحل معمول پلکس تراپی به شرح زیر است:

آماده‌سازی مو

آرایشگر موها را کاملاً شامپو می‌زند و برای پلکس تراپی آماده می‌کند. در بعضی موارد قبل از پلکس تراپی محلولی برای زدودن آلودگی‌ها روی موها زده می‌شود.

زدن محلول پلکس روی موها

آرایشگر محلول پلکس را با برس یا اپلیکاتور تکه‌ تکه روی موها می‌زند و مطمئن می‌شود که محلول را به طور یکنواخت روی تمام موها بزند.

ماندن محلول روی موها و اثر کردنش

محلول پلکس مدت معینی، معمولاً ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها می‌ماند تا اثر کند. در این مدت از شما خواسته می‌شود که زیر سشوار کلاهی بنشینید یا موها را با باد سشوار گرم کنید.

شستشو و استفاده از نرم‌ کننده

آرایشگر محلول پلکس را پس از گذشت مدت زمان لازم از روی موها می‌شوید و نرم کننده عمیقی را به موها می‌زند تا رطوبت موها بازیابی شود و مواد مغذی به موها برسد.

حالت دادن به موها

در نهایت آرایشگر موها را در صورت لزوم با استفاده از وسایل حالت ‌دهنده یا روش‌های دیگر به حالت دلخواه درمی‌آورد. پلکس تراپی بسته به بلندی و حجم موها چند ساعت طول می‌کشد.

مراقبت از موها پس از پلکس تراپی

پس از پلکس تراپی باید به خوبی از موهای‌تان مراقبت کنید تا موها سالم و قوی بماند. توصیه‌های زیر را پس از پلکس تراپی رعایت کنید:

  • موهای‌تان را حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از پلکس تراپی نشویید تا محلول پلکس فرصت داشته باشد که به طور کامل در موها نفوذ کند و با موها پیوند تشکیل بدهد.
  • از نرم‌کننده‌ها و شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید. فرمولاسیون این محصولات به گونه‌ای است که به حفظ سلامت موهای درمان ‌شده با مواد شیمیایی کمک می‌کند.
  • حداقل تا یک هفته پس از پلکس تراپی از مواد شیمیایی آسیب ‌زننده و وسایلی که با حرارت به موها حالت می‌دهند، استفاده نکنید تا آسیب‌ دیدگی و شکنندگی موها به حداقل برسد.
  • برای بازیابی رطوبت موها و رساندن مواد مغذی به آن‌ها از ماسک مو استفاده کنید.

عوارض پلکس تراپی

پلکس تراپی عموماً ایمن است و باعث بروز عوارض جانبی جدی نمی‌شود. با این ‌حال پلکس تراپی نیز مانند هر درمان موی دیگری با احتمال بروز عوارض جانبی همراه است.

برخی افراد پوست سرشان پس از پلکس تراپی تحریک می‌شود و دچار خارش و سوزش می‌شود. این عوارض معمولاً موقتی است و با لوسیون‌ها یا کرم‌های ضد خارش بدون نسخه کنترل می‌شود. شکستن یا ریزش مو نیز از عوارض جانبی نادر پلکس تراپی است. بروز این عوارض جدی معمولاً پیامد زیاد ماندن محلول پلکس روی موها یا استعمال نامناسب محلول پلکس است. برای جلوگیری از بروز عوارض لازم است که به سالن‌های زیبایی خوب و معتبر مراجعه کنید.

ماندگاری اثر پلکس تراپی

ماندگاری اثر پلکس تراپی

ماندگاری اثر پلکس تراپی مو به عامل‌های متعددی مانند نوع مو، شدت آسیب‌ دیدگی مو و برنامه روزمره برای مراقبت از موها پس از پلکس تراپی بستگی دارد. اثر پلکس تراپی معمولاً چند هفته (۴ تا ۶ هفته) تا چند ماه دوام دارد و پس از آن باید درمان را تکرار کرد.

هزینه پلکس تراپی چقدر است؟

هزینه پلکس تراپی مو متغیر است و به عامل‌های متعددی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک یا سالن زیبایی، تجربه آرایشگر یا متخصص پوست و موی انجام‌ دهنده درمان و شدت آسیب‌ دیدگی موها بستگی دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا