اظهارنامه اشخاص حقوقی سال ۱۴۰۰ برای عملکرد ۹۹ + زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

در این مطلب از جدولیاب ، امکان دانلود اظهارنامه اشخاص حقوقی سال ۱۴۰۰ برای عملکرد ۹۹ برای شما دوستان عزیز فراهم شده است! همچنین به بیان زمان تسلیم اظهارنامه خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. طبق قانون مالیات های مستقیم از اول تیر تا ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ زمان ارسال اظهارنامه اشخاص حقوقی برای عملکرد مالی سال ۱۳۹۹ می باشد. اما بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا این تاریخ تا یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

اظهارنامه اشخاص حقوقی سال 1400
اظهارنامه اشخاص حقوقی سال ۱۴۰۰

اظهارنامه اشخاص حقوقی سال ۱۴۰۰

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خوداظهاری مودیان مالیاتی، سامانه تحت وب تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی را طراحی و توسعه داده است. مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست با نام کاربری و کلمه عبور دریافتی، در سامانه اظهارنامه اشخاص حقوقی وارد و نسبتJ به تکمیل اطلاعات عملکردی خود اقدام نمایند.

تسلیم الکترونیکی اظهارنامه با استفاده از اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل اطلاعات، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام  اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شوند، غیرقابل ویرایش است. در صورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه مالیاتی از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید. قبل از تایید نهایی، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید سپس اقدام به تایید نهایی نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.

مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه های مالیاتی به شرح زیر می باشد:

  • ورود به سامانه با نام کاربری و کلمه عبور دریافت شده از سامانه ثبت نام الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور
  • ثبت اظهارنامه در سامانه و ورود به محتوای اظهارنامه از طریق عملیات مشاهده
  • تکمیل جداول مالی و ترازنامه توسط مودیان حقوقی
  • چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
  • تایید نهایی اطلاعات
  • دریافت کدرهگیری
  • صدور الکترونیکی قبض مالیاتی
  • امکان پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی

صدور قبض مالیاتی مودیان

مودیان حقوقی می توانند پس از تایید نهایی اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق سامانه اقدام به صدور قبض مالیاتی نموده که از منوی لیست قبوض قابل رویت و پس از چاپ قبض مالیاتی می توانند از طریق بانک و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی بانک ملی اقدام به پرداخت نمایند.

ورود به سامانه اظهارنامه حقوقی

 

در اظهارنامه اشخاص حقوقی امکان ثبت اظهارنامه جایگزین وجود دارد؟

در سامانه اظهارنامه اشخاص حقوقی تحت وب تا موعد قانونی تسلیم اظهارنامه، امکان فعال نمودن عملیات ویرایش وجود دارد. لازم است پس از فعال نمودن عملیات ویرایش مجدد به تایید نهایی اظهارنامه اقدام شود.

در صورتی که مودی بخشی از سال ملک خود را اجاره داده باشد، مبلغ اجاره در اظهارنامه املاک چگونه می بایست ثبت گردد؟

اظهارنامه اجاره املاک را برای محدوده زمانی حداکثر یک سال می توان ثبت نمود، در صورتی که تنها بخشی از سال ملک اجاره داده شده است می بایست اجاره ماهیانه در هر دوره را مودی محاسبه نماید. لازم به ذکر است مدت اجاره در محاسبات تاثیری ندارد.

نحوه دسترسی به سامانه دریافت اظهارنامه اشخاص حقوقی عملکرد منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۹

مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به آدرس tax.gov.ir منوی اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی و همچنین درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس intamedia.ir نسبت به تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۱۰ ق.م.م اقدام نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به فرصت محدود تکمیل اظهارنامه ، تمامی دسترسی های فوق جهت تسهیل دسترسی به صفحات فوق درنظر گرفته شده است.

شرایط جدید بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش موضوع دستورالعمل ۵۱۴/ ۱۴۰۰/ ۲۰۰ مورخ ۶/ ۴/ ۱۴۰۰

بخشودگی جرائم موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر دوره / سال مالیاتی در هر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به شرح زیر می باشد:

الف : پرداخت مانده بدهی قطعی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۱/ ۴/ ۱۳۹۹) حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی، به میزان صددرصد (۱۰۰٪)

ب : پرداخت مانده بدهی قطعی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹) حداکثر تا تاریخ ۳۱/ ۴/ ۱۴۰۰ برای کلیه فعالان اقتصادی هفتاد درصد (۷۰٪)

تبصره ۱ : در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی پس از مهلت های تعیین شده به شرح بند های بوق به ازای هرماه دو واحد درصد (۲٪) از بخشودگی جرائم موردنظر تا پایان سال جاری کسر می گردد.

به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ تمدید شده لذا روز یکشنبه ۶ شهریورماه، آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

وی افزود: براساس مصوبه یادشده، موعدهای مقرر در مواد ۱۱۶،۱۱۰،۸۰،۵۷ و۱۲۶ قانون مالیات‏‌های مستقیم که مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت مالیات آنها تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ می باشد به مدت یک ماه تمدید می‌شود. همچنین کلیه مهلت‌های رسیدگی سنوات قبل که انقضای آن‌ها از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ است، تا یکشنبه ۷ شهریور تمدید می‌شود.

مسیحی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، گفت: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز یکشنبه ۷ شهریورماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی، در صورت عدم پرداخت مالیات و یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا