بهترین راهکارها برای لاغری در ۱۰ روز

قرص لاغری گلوریا
قرص لاغری گلوریا

امروزه چاقی به یکی از دغدغه ها برای مردم در کشورهای مختلف تبدیل شده است. این موضوع برای زمانی که به یک مهمانی دعوت می شویم یا قرار است لباس خاصی را بپوشیم بیشتر اذیت کننده می شود. به همین دلیل برخی از مواقع لازم است در کوتاه مدت کاهش وزن داشته باشیم. لاغری در ۱۰ روز شدنی است اما نیاز به انجام یک سری از راهکارها دارد که در این متن به موثرترین آنها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای لاغری در ۱۰ روز

بری کاهش وزن و لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن ،نباید سلامتی بدن را به خطر انداخت. بهتر است با انجام برخی از راهکارها به این موضوع کمک کرد. بهترین موارد را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد تا در ده روز بتوانید کاهش وزن و کاهش سایز چشمگیری را داشته باشد.

۱ آب بنوشید

یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید برای لاغری در ۱۰ روز انجام دهید مصرف آب است. هر وقت احساس گرسنگی داشتید باید آب بنوشید. برای این موضوع روزانه بیشتر از ۱۰ لیوان آب بنوشید.

۲ ورزش فراموش نشود

یکی از راهکارهایی که برای بالا بردن سوخت و ساز بدن و لاغری سریعتر می توان بهره گرفت، ورزش و فعالیت بدنی است. د راین مدت مسیر خود را دور کنید و از راه هایی بروید که دورتر هستند تا کاهش وزن سریع تری داشته باشید و همواره تحرک داشته باشید. بنابرین بهتر است به مواردی مانند لاغری و کاهش وزن بدون ورزش و فعالیت بدنی را فراموش کنید.  از جمله گزینه هایی که در دسترس هستند و می توانید برای بالا بردن چربی سوزی از آنها در ده روز استفاده کنید شامل موارد زیر می شود:

  • شنا و ایروبیک در آب یا ورزش های آبی دیگر
  • پیاده روی سریع برای لاغری در ۱۰ روز بسیار موثر است و صبح و عصر به مدت ۴۰ دقیقه بهتر است آنرا انجام داد
  • دویدن برای مسیرهای مختلف یا درجا زدن و زانو بلند زدن در منزل
  • انجام ورزش های هوازی مانند ایروبیک و زومبا
  • کوهنوردی و دوچرخه سواری

۳ حذف غذاهای شیرین

یکی از کارهایی که بهتر است برای کاهش وزن سریع انجام داد، حذف یا تغییر در مصرف برخی از مواد غذایی است. در این مدت بهترین راهکار و موثرترین راهکاری که برای کاهش وزن سریع در ۱۰ روز می توانید انجام دهید حذف شیرینی جات و مواد حاوی گلوکز است. بدترین مواد قندی که می توان مصرف کرد و به چاقی و آسیب بدنی رسید، نوشیدنی های قندی و گازدار مانند نوشابه ها هستند.

علاوه بر این موضوع کوکی ها و انواع شیرینی، کیک و آبنبات نیز حاوی قند بالایی هستند که باید از رژیم غذایی به ویژه در دوران رژیم و کاهش وزن حذف شوند. این مواد غذایی خطر آسیب به سلامتی و چاقی را به همراه دارند که باید با اصلاح در سبک زندگی از مصرف آنها تا جای ممکن پرهیز کرد.

۴ مصرف سبزیجات و میوه ها

یکی از محرک هایی که برای کاهش وزن باید از آن کمک گرفت و برای پیشگیری از گرسنگی در طول رژیم و کاهش وزن ۱۰ روزه مفید عمل می کند، میوه و سبزیجات است. مصرف آنها می تواند ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین کند. از انواع کم قند و کم کربوهیدرات آن بهتر است به ویژه قبل از غذا استفاده کرد. به گزینه ها و نکات زیر برای مصرف میوه و سبزیجات به منظور لاغری توجه کنید:

  • میوه ها و سبزیجات نیز حاوی کالری هستند و در مصرف آنها زیاده روی نباید کرد
  • اما یکی از گزینه هایی که می توانید به راحتی مصرف کنید کاهو است که می تواند از برو گرسنگی در طول رژیم جلوگیری کرده و در عین حال ویتامین و مواد مغذی بسیار مفیدی را نیز به بدن برساند
  • از سالاد سبزیجات یا انواع سبزی خوردن پیش از غذای اصلی به مقدار یک بشقاب استفاده کنید و به آن سس به هیچ وجه اضافه نکنید تا از یبوست و پرخوری جلوگیری شود
  • میوه ها را برای میان وعده از دست ندهید و تنوع مطلوبی را در انتخاب آنها داشته باشید

۵ استفاده از دارو های چربی سوز

یکی از مواردی که برای لاغری شما در مدت زمان کوتاه تاثیر بسیاری دارد استفاده از مکمل ها و دارو های لاغری می باشد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. البته این توصیه مهم را حتما جدی بگیرید که استفاده این داروها حتما باید زیر نظر یک متخصص باشد و از مصرف خودسرانه این موارد جدا خودداری کنید.

از جمله این دارو ها میتوان به قرص لاغری گلوریا، قرص ونوستات، قرص ادیوس و… اشاره نمود.

۶ چربی های مفید و مضر

نباید به طور کامل چربی ها را برای کاهش وزن حذف کرد. بلکه باید چربی های مضر را برای کاهش وزن حذف کرد و چربی های مفید را همواره برای سلامت قلب، عروق و مغز استفاده کرد. برای اینکه بتوان از این منظور به نتیجه رسید باید نکات زیر را در نظر داشت:

  • از مصرف آجیل و مغزها در این مدت باید به اعتدال بهره مند شد
  • بیشتر از ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری مصرف مغزها و آجیل در طول روز توصیه نمی شود زیرا ممکن است خود به بالا رفتن وزن منجر شود
  • مصرف چربی های مفیدی مانند مصرف آووکادو، روغن نارگیل و نارگیل، زیتون و روغن زیتون به دریافت چربی مفید می انجامد اما بهتر است روزانه طبق نیاز بدن و به اعتدال مصرف کرد

۷ سرخ کردنی ممنوع

نحوه پخت مواد غذایی نیز برای کاهش وزن بسیار موثر است که بهتر است از بخارپز کردن، کباب کردن یا آبپز کردن به جای سرخ کردن استفاده کرد. از این طریق، مواد مغذی و ویتامین های موجود در مواد غذایی حفظ می شود و کالری کمتری به بدن می رسد. در نتیجه این موضوع چربی های اطراف شکم سریع تر از بین خواهد رفت.

۸ جایگزین کنید

یکی از راهکارهای جالبی که به شت برای کاهش وزن و لاغری در ۱۰ روز نتیجه می دهد جایگزین کردن است. اما چطوری؟ پیش از مثال زدن بهتر است این نکته را توجه کنید که منظور از جایگزین کردن حذف کردن نیست. یعنی نباید به طور کامل مواد غذایی را حذف کنید و گرسنگی بیش از حدی را به بدن خود تحمیل کنید. فقط باید گزینه هایی را جایگزین گزینه های دیگر کنید. به موارد زیر توجه کنید تا اصلاحاتی در سبکی که پیش گرفته اید بتواند داشته باشید:

  • شربت های مفید و طبیعی را جایگزین نوشابه کنید؛ گزینه هایی مانند شربت سکنجبین، شربت عسل و شربت آبلیمو
  • به جای سس های پرچرب و مضر از سس ماست با کمی روغن زیتون، سرکه، پودر سیر و آویشن استفاده کنید
  • دمنوش هایی مانند چای سبز، قهوه و چای را به همراه چند توت خشک یا خرما بنوشید تا متابولیسم بدن خود را بالا ببرید
  • میوه و سبزیجات یا انواع مغزها یا آجیل میوه را جایگزین تنقلات کنید
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا