تحصن داریوش مهرجویی مقابل وزارت ارشاد !!!

در این مطلب از بلاگ سایت جدولیاب می خوانید که،داریوش مهرجویی در ویدیویی اعتراضی به گفته برخی رسانه ها مقابل وزارت ارشاد تحصن می کند.

مهدی خرم‌دل، فعال رسانه‌ای ویدئویی از واکنش تند داریوش مهرجویی، کارگردان لامینور به عدم اکران نوروزی فیلمش را منتشر کرد

مهرجویی در این ویدئو گفت:

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران در واکنش به جلوگیری از اکران لامینور تازه‌ترین اثرش گفته است: من معترضم. این پروانه نمایش فیلم من است؟ این شیر نیست، گوشت که بگویید تاریخش گذشته است. شما به من پروانه نمایش دادید؛ چرا زیر قول خودتان می‌زنید. مردانه رفتار کنید. شما مرد نیستید. من کارشناس فلسفه از بزرگترین دانشگاه آمریکا هستم. شما کی هستید و چه مدرکی دارید که فیلم من را قضاوت می کنید و پشت پرده مثل اشباح حکم صادر می‌کنید. دیگر نمی‌توان تحمل می‌کنم. من می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم. تا حقم را نگیر ول نمی‌کنم. وزارت ارشاد؛ وزیر محترم!؛ به حرف من گوش بده. من دیگر نمی‌توانم می‌خواهم بجنگم. بیایید بزنید من را بکشید. این سینه من. من را بکشید ولی من حق را می‌گیرم.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی؛ فیلم «لامینور» مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد؛ فیلم بازبینی شده و جمع بندی آن به زودی صورت می‌گیرد. وی در عین حال گفت: این فیلم در اکران نوروزی نیست و بزودی با تعامل تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود.

اخیرا کانون کارگردانان سینما و انجمن تهیه‌کننده – کارگردانان برای اکران نوروزی فیلم «لامینور» بیانیه نوشتند. در هفته‌های گذشته شورای صنفی نمایش هفت فیلم را به عنوان آثار اکران نوروزی ۱۴۰۱ اعلام کرد که فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی هم در بین آن‌ها بود. اما سازمان سینمایی با تاکید برداشتن پروانه‌ نمایش اعلام کرد که این فهرست باید حتماً مجوز اکران داشته باشد و گفته شد که تاریخ پروانه نمایش فیلم مهرجویی که در دولت قبل صادر شده بود منقضی شده است. اگرچه مدیرکل نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد که این فیلم در پروسه بررسی در شورای پروانه نمایش است، اما خبرهایی از حذف این فیلم از اکران نوروزی شنیده می‌شد که سرانجام با این حبر رسما اعلام شد که فیلم مهرجویی در اکران نوروزی نیست. شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرام خود به حذف فیلم لامینور داریوش مهرجویی از اکران نوروزی واکنش نشان داد.

ایل‌بیگی: «لامینور» نه توقیف است و نه مشکلی برای اکران دارد

حبیب ایل بیگی در راستای حواشی ایجاد شده برای اکران نوروزی اعلام کرد: فیلم لامینور نه توقیف است و نه مانعی برای اکران آن در آینده وجود دارد. به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: برای اکران نوروزی ٢١ فیلم متقاضی بودند که از میان آنها می‌بایست ٧ فیلم انتخاب می‌شد، شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ها جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب مدنظر قرار می‌دهند، «لامینور» هم مانند ١۴ فیلم دیگری که در بسته اکرانی نوروز قرار نگرفته است، امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد.

ایل بیگی افزود: آقای مهرجویی از بزرگان و پیشکسوتان سینماست و برای همه ما قابل احترام است. در خصوص فیلم «لامینور» هم بارها به تهیه کننده فیلم گفته‌ایم که فیلم مشکلی برای پروانه نمایش ندارد و مسیر اکران آن باز است؛ دلیل این هیاهو و حواشی را نمی‌فهمیم. فیلم فقط در جدول اکران نوروز نیست.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا