جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

بعد از دیدن هر خوابی که در ذهن ما باقی بماند ذهن ما مشغول این موضوع می شود که خوابی که دیده ایم چه معنایی دارد و به عبارت کلی تعبیرخواب ما چیست.

در قرآن در سوره مبارکه انعام (آیه ۵۹) آمده است : (و اوست خدائی که چون شب به خواب می روید، جان شما را نزد خود برده و شما را می میراند و کردار شما را در روز می داند، پس از آن مرگ موقت (خواب) شما را بر می انگیزد تا به اجلی که در قضا و قدر معین است برسید.)

علم تعبیر خواب، علمی بزرگ و شریف است و حق تعالی این علم را به یوسف (ع) داد و بر وی منت نهاد، چنانکه در کلام مجید فرموده است: ( و کذالک مکنالیوسف فی الارض ولتعلمه من تآویل الاحادیث).
از ابوذر نقل است که پیغمبر فرمود: (الرویا الصالحه جزء من سته واربعین جزءمن النبوه) یعنی خواب دیدن مرد صالح جزئی است از چهل و شش جزء از پیغمبری، و همچنین نقل است از عبدالله عباس به نقل از سلیمان که فرمود: خواب راست “وحی” است از خدای تعالی بر بنده مومن که او را از خیر و شری که به او خواهد رسید، آگاهی دهد پیش از آنکه خیر و یا شر به او رسد، تا بنده به دنیا مغرور نشود و از امر پروردگار غافل نماند.

امیر المومنین علی (ع) فرمود: چون مومنی خواب بیند واجب است که تعبیر آنرا بداند تا از آن بهره نیکو برد و شادی برگیرد. اما اگر کسی خواب بد ببیند باید آن خواب را به کسی نگوید و از خواب بد حذر کند و دعا و صدقات دهد.

محمد ابن سیرین می گوید: معبر باید علم تعبیر قرآن داند و زیرک و عارف باشد. و بر زبانش ثواب و صلاح جاری گردد و ایزد متعال به کسی تعبیر خواب می آموزد که طبعش پاک بوده، از لقمه حرام خوردن و از گفتن سخن های نابکار اجتناب کند.

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت
ساعت ۶ تا ۱۰ شب :
خواب نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا شکم انسان پر است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.
ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:
در نیمه شب اگر کسی که خواب می بیند، دچار امتلاء نباشد، خواب از یک سال تا پنجاه سال تعبیر می شود.
ساعت ۲ صبح تا ۵ صبح:
در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از پانزده روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.
ساعت ۵ صبح در سپیده دم :
از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.
ساعت ۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم:
از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.
ساعت ۶ صبح:
در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.
ساعت ۱۰ صبح تا پانزده روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی دو روز تعبیر می شود.

خواب خوب و بد در ماه های قمری

تعبیرخواب آنلاین
تعبیرخواب

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.
ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.
جمادی الاول خریدو فروش نکند.
جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.
ماه رجب : گشایش ابواب خیر است و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.
ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.
رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.
شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.
ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .
ذیحجه : خواب سفر را سفر کن. دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

۳.۵ ۶ آرا
امتیازدهی به مقاله

3.5K نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
علی
علی
4 سال قبل

سلام. من دیشب خواب دیدم داخل یه روستا یه خرابه یا یه غاری با دهانه ی پهن‌ پیدا‌کردم‌که‌ داخل‌ غار‌پر از‌ گنج‌ بود روی‌ گنجها‌ یه‌ گله گوسفند درحال چرا بودن من‌ و‌ داداشم‌ باهم‌ بودیم‌. ولی‌جرات نزدیک شدن به غار را نداشتیم خیلی داخل غار خوفناک بود. ممنون‌ میشم‌ تعبیرشو‌ بفرمایین.

Meyse
Meyse
4 سال قبل

سلام وقت بخیر، من خواب دیدم که خواهر نامزدم به جز دوتا بچه هاش، یه بچه ی دیگه داره واسمشو گذاشته علی، ولی توی خواب اصن همه متعجب بودیم من داشتم میگفتم کی شکمت بزرگ شد وکی بچه بدنیا اومد اینگار که یه مدت کوتاه ندیده بودیمش و یدفه با یه بچه چندماهه دیدمیش، واون میگف چرا شکمم بزرگ شد ولی لباسای گشاد میپوشیدم وزیاد مشخص نبود، کلا توی خواب متعجب بودم،پسرش هم بچه ی ناز و خوشکلی بود

زینب پرستاری
زینب پرستاری
4 سال قبل

خواب دیدم در جایی بسیار زیبایی هستم ودارکوبی درختان آنجارو سوراخ میکرد وبعد از رفتن دارکوب آن سوراخ پراز گل میشد .لطفا خواب مرا تعبیر کنید با تشکر از جدول یاب محترم .

علی جودکی
علی جودکی
4 سال قبل

سلام صبح بخیر خواب دیدم خواهرم تبری به دستم داد ومن همه د رختان باغ هارو بریدم تعبیر اش چیست.

معصومه
معصومه
4 سال قبل

کوهی خیلی بلند بود ومن از آنجا پرت شدم پایین ولی هرچی پرت میشدم به انتها نمیرسیدم انقدر گریه کردم که وقتی از خواب بیدار شدم صورتم خیس خیس شده بود.

جمشید
جمشید
4 سال قبل

خواب دیدم روزهای طولانی درحال عبادتم گروهی سفید پوش آمدن ومسجدی بعنوان هدیه ان را به من دادن و بعد از مرگم انجا مرا به خاک سپردن .باتشکر از تعبیر خوبتون.

مریم آذر
مریم آذر
4 سال قبل

مریم هستم از قم من با دوستم حرفم شد ودعوا کردیم ولی دیشب خواب دیدم مادشو کشتم لطفا بگین تعبیر خوابم چیه؟

فرشته
فرشته
4 سال قبل

سلام جدول یاب .لطف کنید خواب منو تعبیر کنید در روستای بودم که فصل زمستان بوددوهمه جاپراز برف بود مردم ان روستا بسیار گناه کار بودن و کارهای خلاف و گنا های عجیب وغریب انجام میدادند .من بقدری گریه کردم که روستارو اب برد ونابود شدن .

فولادی
فولادی
4 سال قبل

خواب دیدم فروشنده جواهرات هستم وبه شخصی که خانوم بود انگشتری فروختم ولی بعد از چند روز انگشتررا برای من پس آورد وادعای خسارت کرد .

تینا
تینا
4 سال قبل
پاسخ به  فولادی

سلام خواب دیدم یکی از فامیل با نوزاد پسرش خونه ی ما اومدن و بچه شرو ع به حرف زدن کرد بد با من خیلی خوب بود تو بغلم آروم بود و منو میبوسید منم خیلی دوسشداشتم

محمد جواد
محمد جواد
4 سال قبل

باسلام خدمت شما …خواب دیدم شخصی سیبی به من داد ومن از آن خوردم ولی بعداز چند روز مریض شدم بقدری شدت داشت که از شکم درد در حال مردن بودم .باتشکر از تعبیر خوابتون.

فاطمه زهرا
فاطمه زهرا
4 سال قبل

سلام. من یک دبیرستانی هستم و خواب دیدم صد تا سنجاق سینه کسی برایم فرستاده . ما در مدرسه مان در بیداری تخته هوشمند داریم. در خواب دیدم که به جای آن تخته یک تلویزیون بزرگ داریم.

فاطمه زهرا
فاطمه زهرا
4 سال قبل
پاسخ به  فاطمه زهرا

جواب بدین خواهشا

reza
reza
4 سال قبل

سلام من خواب دیدم توی یه باغی هستم به جای میوه از درختا مار اویزون بود داشتم راه میرفتم مار های بالا سرم میوفتادن روم بعد میگرفتم مینداختمشون رو زمین وقتی میوفتادن زمین دنبالم میگردن منم فرار میکردم

طناز
طناز
4 سال قبل

در در خواب دیدم که دندان درد شدیدی داشتم و دندانم را فشار دادم. تکه ای از دندانم کنده شد و شروع به خونریزی کرد. آنقدر خونریزی کرد که من بیهوش شدم و بعد از خواب بیدار شدم.

طناز
طناز
4 سال قبل
پاسخ به  طناز

میشه زودتر تعبیرش کنید؟

leyla
leyla
4 سال قبل

من خواب دیدم که لباس عروس زیبایی پوشیدم و خیلی خیلی خوشحال هستم اما وقتی میفهمم که با چه کسی قراره ازدواج کنم ناراحت میشوم

فاطمه
فاطمه
4 سال قبل

من خواب دیدم تو تراس بودم یک کبوتر سفید اونجا بود که گردن یک زنجیر دور گردنش بود و زنجیر وصل شده بود به قفس . تعبیرش چیه؟

نازنین
نازنین
4 سال قبل

تعبیر اون دو تا خواب سوسک و جادوگر اون زشته برام نیومده

نازنین
نازنین
4 سال قبل

نه. تعبیرش برام نیومده

نازنین
نازنین
4 سال قبل

میشه زودتر تعبیر کنیدشون؟

عسگری
عسگری
4 سال قبل
پاسخ به  نازنین

سلام خواب دیدم شخصی انگشت بریده ای به من هدیه داد
تعبیراش چیست ؟

نازنین
نازنین
4 سال قبل

ببخشید دائم در حال خواب گذاشتن هستم. خواب دیدم یک شب بدون اینکه چراغ دستشویی را روشن کنم به داخل آن رفتم. میخواستم سر توالت ایرانی بنشینم که سوراخ توالت مرا بلعید. آن شب مهمان داشتیم و هرچه داد میزدم کسی صدای مرا نمی شنوید. ببخشید به خاطر این خواب زشتم!!!

حسین
حسین
4 سال قبل
پاسخ به  جدول یاب

سلام اول دیدم تو خونه لباس احرام پوشیدم بعد با خواهر بزرگم رفتم تو بازار که خیلی خجالت می‌کشیدم چون باد از روبرو می وزید چنتا مغاره رفتیم مردم باتعجب نگاه میکردن، یه چفیه هم دیدم دم درمغازه خواستم بردارم اما وقتی برگشتم نبود. بعدهم تویه همایش بزرگ سپاه جزء مسئولان بودم و خیلی ها می شناختنم . منم لباس سبزسپاه تنم بود. دیگه چیزی یادم نمیاد. ممنون

نازنین
نازنین
4 سال قبل

باسلام. یک شب خواب دیدم که یک سوسک اسباب بازی چرخ دار و یک جادوگر اسباب بازی داشتم. در شب که مادر و پدرم خواب بودند به بیرون از اتاق رفتم. یک چراغ کوچک روشن کردم. جادوگر را روی سوسک گذاشتم و سوسک را روشن کردم. انگار جادوگر داشت حرکت می کرد. میخواستم با این روش پدر و مادرم را بترسانم که یکهو جادوگر افتاد. آمدم نزدیکش بشوم و برش دارم که جادوگر بلند شد و با عصبانیت مرا می خواست بگیرد و بعد از خواب بیدار شدم.شکل جادوگر اسکلتی بود که یک شنل سیاه و بنفش داشت و آن… مطالعه بیشتر »

نازنین
نازنین
4 سال قبل

من یه خواب دیگه دیدم که خفاش بودم و میتونستم پرواز کنم و هر وقتی که دلم خواست تبدیل به آدم شوم و معمولی راه برم. چند تا شکارچی دنبالم بودن و میخواستن منو شکار کنن. ولی من تا اون بالا بالا ها پرواز میکردم و درآخر روی یه درخت پناه گرفتم

نازنین
نازنین
4 سال قبل

سلام. من همون دبستانی هستم. امشب خواب دیدم رفتم تئاتر دوستمو ببینم. بعدش وسط تئاتر من رو نشونه گرفتن گفتن بیا روی صحنه برامون ادامشو اجرا کن. من انقدر خوب اجرا میکردم که تمام تماشاچی ها هر دقیقه برام دست میزدن. میشه لطفا اینو برام تعبیر کنید؟

Tina
Tina
4 سال قبل

سلام من خواب دیدم هوا بارونی بود می خواستیم بریم شمال بابام راننده بود ولی راهمونو گم گردیم از یه کوهستان سر در آوردیم که پر از تونل تاریک یود که توش سنگ های بزرگی بود که حالت مجسمه داشت من می ترسیدم ولی بابام گفت اگه اینا رو رد کنیم می رسیم و بدون تزس می رفت. جاده پر برف بود ولی تونلارپ رد کردیم یکی یکی

اسماعیلی
اسماعیلی
4 سال قبل

سلام من خواب دیدم که جنگ شده و هواپیما های جنگی موشک رو سرمون میریزن .

نازنین
نازنین
4 سال قبل

.من دبستانی هستم و خواب دیدم دوستم من را دارد خفه می کند

نازنین
نازنین
4 سال قبل
پاسخ به  جدول یاب

دقیقا همینطوره. من با همین دوستم که تو خوابم بوده خیلی جنگ و دعوا دارم!! یعنی توی مدرسه با هم دعوا میکنیم و شکایت؟؟

آزاده
آزاده
4 سال قبل
پاسخ به  نازنین

با سلام. من برادرم فوت کرده و دیشب خواب دیدم که عروسی اون بود

آزاده
آزاده
4 سال قبل
پاسخ به  آزاده

میشه زود تعبیرش کنید؟ برام خیلی مهمه.

الهه نيكي
الهه نيكي
4 سال قبل
پاسخ به  آزاده

سلام
خواب دیدم انگاریه چیزی که مربوط به دوس پسرسابقم بودتوخواب باعث متهم شدن من شده بودکه میخواستم برم زندان ومن اصرارمیکردم که من کاری نکردم اون ازمن سو استفاده کرده ولی زندانوزندانی شدنوندیدم داییمم ازکتابخونش یه کتاب بهم دادکه تومدتی که زندانم بخونمش
لطفاجوابوتوی سایت خودتونم بذارید

داروغه
داروغه
4 سال قبل

خواب دیدم در حال ساختن کمدهستم اما هرچی کشو میسازم تمام نمیشه.

علی جریانی
علی جریانی
4 سال قبل

سلام خواب دیدم دادشم رفته بود جنگ و اسیر شده بعد از چند روز به من خبر دادن شهید شده و من بسیار گریه کردم .

داود اراکی
داود اراکی
4 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید ، خوابی دیدم آیینه ای در دست داشتم و سنگی به آن خورد و شکست. وقتی من خود را در آیینه دیدم سر من شکسته بود نه آیینه تعبیرش چیه؟

شادی
شادی
4 سال قبل

باسلام به جدول یاب، خواب دیدم وبعد از بیدار شدن خیلی مضطرب شدم خوابم این بود که گرگها در اطراف من بودن و به من حمله ور شدن ولی یکی از گرگها دری را برای من باز کرد و من را فراری داد تعبیر خواب من چیست؟ ممنون .

عرفان
عرفان
4 سال قبل

سلام خواب دیدم دریک بیابان بودم و شخص سیاهپوشی که من آن شخص را می شناختم از من تقاضای کمک کرد ولی من توجهی به او نکردم و رفتم لطفا خواب مرا تعبیر کنید با تشکر

جولیه
جولیه
4 سال قبل

سلام من خواب دیدم از داربست افتادم و مردم . تموم صحنه ها رو می دیدم که چه جوری بدنمو جمع می کردن. سرد خانه مرده شور خونه، خاکسپاری، مسجد همه چیرو و پیش تک تک اعضای خانواده بودم.
ممنون میشم تعبیرشو بهم بگین.

توکل
توکل
4 سال قبل

خواب دیدم تو حیاط خون امون یه دیگ کله پاچه داره میجوشه ودورش هم پر از نخوده تعبیرش چیه

رضا
رضا
4 سال قبل

با سلام خواب دیدم میخوام برم خونه یکی از همسایه های قدیمی خانه پدری که پیرزنی هستند و سه تا کلید دارم در خونه با سه تا کلید اولی باز نشد و و با کلید سومی باز شد و وقتی رفتم داخل خونه دیدم توی خونه کیک ومیوه هست

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام من هر سال در روز اربعین نذری می پزم امسال چند روز بعد از پختن نذری خواب دیدم که دور دیگ نذری حیوانات ریز ی مثل عنکبوت بالا میرن . میشه لطفا تعبیر خوابم رو بگید

حیدری
حیدری
4 سال قبل

با سلام خواب دیدم به حمام رفته ام و از بدنم چرک زیادی لوله می شود و پایین می آید ..میشه لطفا تعبیر کنید

Tina
Tina
4 سال قبل

سلام اول بگم که من در واقعیت یکی از اعضای فامیلو دوس دارم که نمیدونه و به دختر دیگه ای علاقه داره و بااش در رابطس من تو خواب دیدم که خیلی عاشق دختره بود و به خونشون آورده بود ولی انگار با مادر عشقم دعواش شده بود و رفته بود عشقمم داش باهاش چت میکرد با علاقه زیاد که یهو داد زد اه خسته شدم هرچی محبت میکنم اثر نداره دیگه محلش نمیزارم ولی عشقو تو چشاش دیدم باز که رف بیرون منم خیلی ناراحت بودم ولی یه قطره بیشتر اشک نریختم تعبیر داره؟

Farida
Farida
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
خواب دیدم موهای سر و بدن گربه سفیدی را تراشیده بودند و سگی هم در خواب من بود بعد از لحظه ای سگ و گربه روبوسی کردند و گویا حرف میزدند من هم به گربه گفتم مرا ببوسد و او این کار را انجام داد.
لطفآ این خواب را تعبیر کنید….. متشکرم

زهرارضایی
زهرارضایی
4 سال قبل

سلام مادرم خواب دیده، که دامادش یعنی شوهرمن به خونه مادرم آمده و واسه پیداکردن چیزی که نمیدونه دنبال چی می گشته همه جا رو زیر و رو میکنه حتی داخل بخاری و زیرفرش و همه جا دنبال چیزی می گشته. تعبیرش چیه؟

مریم
مریم
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
برادرم خواب دید که در اتاقش مارهای کوچک و رنگی بسیاری وجود دارد و او همه آن ها را از اتاقش بیرون انداخته و در حالی که آن ها را حمل می کرد دستانش را نیش زدندو خون آمد و هم چنین یک مار سیاه رنگ که سرش سبز رنگ است و بسیار هم زیبا بود از دستش فرار کرد و پنهان شد .
لطفا راهنمایی کنید

ستاره شب
ستاره شب
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید دیشب خواب دیدم که در بیابانی در حال دویدن هستم و به دری میرسم بعد از گذشتن از ۵ در وارد باغ بسیار بزرگ و زیبایی می شم و در حالی که در حال دویدن در باغ هستم چندین نفر به من تیر میزنند و من احساس می کنم که در غالب بدن امام حسین ع هستم به طوری که با گریه کردن در خواب و فریاد اینکه امام حسین را کشتند ؛ مادرم من را از خواب بیدار می کنند و بهم گفت که تمام مدت در خواب گریه می کردی و می گفتی… مطالعه بیشتر »

Meyse
Meyse
4 سال قبل

سلام، وقت بخیر، راستش این خواب رو نامزدم دیده، دیشب خواب دیده که تو خواب، زنی لباس مشکی بهش میگه که من اطرافتم، و ولت نمی کنم. بعد خودشو تو گودی قبر تاریک دیده ، دو تا دستو پاشو چندنفر گرفتن و التماسشون می کنه ، که برا چندساعتی هم که شده فقط برگرده، میگه اینگار شب اول قبر بوده و خیلییییی وحشت کرده بود و جیغ و فریاد و التماس که فقط برای ۳ساعت هم شده منو برگردونید، البته بهتون بگم سال پیش مادر نامزدم فوت کرد. بعدش همون شب اول فوت مادرش این خانم اومده بود تو خوابش… مطالعه بیشتر »

افسانه
افسانه
4 سال قبل

سلام به جدول یاب محترم دیشب خواب دیدم از سر کوهی بلند یه دسته گل بسیار زیبا برای من اوردن ولی صبح که از خواب بلند شدم موش همه آن دسته گلها را جویده بود لطفا خواب مرا تعبیر کنید با تشکر.

غلام
غلام
4 سال قبل

سلام من خواب دیدم دستم از کتف قطع شده دلیلش هم نمیدونم
بعد رفتم پیوند زدم یهو انگشتام شروع به باد کردن کردن
ممنون میشم بهم بگین

ناهید
ناهید
4 سال قبل

سلام وخسته نباشید در محفلی بودم وبزرگان جمع بودن همه منتظر سر تراشیدن سرها همه تراشیده شد ومن منتظر سر تراشیدن شدم به محض سر تراشیدنم چرک از سرم آمد.

سوشیانت
سوشیانت
4 سال قبل

سلام ،خواب دیدم که مکانی دربسته که متعلق به خودم بودفردی درآنجا حضور داشت واز چیزی میترسید برگشتم دیدم دوپشه هستند گفتم چرا از آنها میترسی گفت :پشها منو نیش زدن منهم با یک حرکت سریع آنها را کشتم.

ستاره
ستاره
4 سال قبل

سلام، دیشب خواب دیدم با دوستم رفتم به یک فروشگاه و تعدادی وسایل تزئینی و شکستنی خریدم که بعد از برگشت به خانه دیدم بعضی از آنها شکسته و خرد شدند. ممنون میشم بگید تعبیرش چی میشه؟

خانم قارایی
خانم قارایی
4 سال قبل

سلام
خواب دیدم یه جا دور از شهریم جاده پر از گل و لای همراه با شوهرم باسرعت با موتور حرکت میکردیم که میترسیدم از رو موتور بیافتم یه شیشه عسل هم داشتیم که از دستش افتاد و شکست دو بار این اتفاق افتاد ظرف عسل شکست که من گفتم کاش حداقل طعمش رو چشیده بودم . کوچه ها قدیمی بود تو خواب

میلاد
میلاد
4 سال قبل

سلام. یک نفر از اقوام دور ( دختر خانم مجرد) که ارتباط صمیمی داریم با هم، دیشب خواب دیدن که بنده به اندازه ی ۴ ۵ کیلو سبزی تره و تره شاهی به همراه ۴ ۵ عدد کاهو بردم در خونه شون و دادم بهشون و گفتم پاک کنن و بشورن و هر وقت حاضر شد تماس بگیرن که برم بگیرم ازشون. همه شون هم پلاسیده بوده سبزی ها و کاهو ها به اندازه ای که گفتن با کدوم عقلش واسه اینا پول داده. بعد شستن از سبزی ها یکم خوردن و شیرین هم بوده ولی از کاهو نخوردن. بین… مطالعه بیشتر »

آناهیتا
آناهیتا
4 سال قبل

سلام، من خواب دیدم در عروسی یکی از اقوام به عنوان مهمان شرکت کردم. میشه تعبیر خوابم رو بفرمایید؟

زهرا باهری
زهرا باهری
4 سال قبل

سلام تعبیر خواب شانه زدن موی مرده چی می شه ؟ لطفا تعبیر شانه زدن مرده در خواب رو بفرمایید؟

1 2 3 34
دکمه بازگشت به بالا