جزئیات امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت برای دریافت تسهیلات بانکی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت برای دریافت تسهیلات بانکی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش ، خبری مبنی بر امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات بانکی در فضای مجازی منتشر شد!

عسگر توکلی ، رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی ‌های سهام عدالت گفت: ” سهامدارانی که مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند، در این طرح که در حال پیگیری است، می‌ توانند با وثیقه گذاشتن سهام  عدالت خود در بانک از تسهیلات استفاده کنند! البته این طرح هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

درخواست ‌های زیادی از طرف افرادی که مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند برای بازگشت به روش غیر مستقیم دریافت شد که شورای عالی بورس امروز در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

عسگر توکلی ، رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی ‌های سهام عدالت با بیان اینکه برای نمونه حدود ۴۰ درصد مازندرانی‌ ها روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کردند، افزود: ” بسیاری از افرادی که این روش را انتخاب کردند با روش ‌های مدیریت سهام و بازار بورس آشنا نیستند! به همین دلیل مقرر شد یک فرصت دیگر به این‌ ها داده شود تا روش غیر مستقیم سهام را انتخاب کنند. شورای عالی بورس امروز در جلسه‌ ای این موضوع را بررسی و اعلام می‌ کند تا افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، دوباره با ورود به سامانه در صورت تمایل روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

همچنین اکبر حیدری ، سخنگوی کانون شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری استانی سهام عدالت نیز در مورد امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت برای دریافت تسهیلات بانکی گفت: ” ‌قرار بود امکان وثیقه‌ گذاری سهام عدالت سریع فراهم شود تا مردم به خاطر نیاز مالی مجبور نشوند سهام ارزنده عدالت خود را به قیمت پایین بفروشند! و برای عملیاتی شدن درج شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری استانی باید تجمیع دارایی ‌ها صورت گیرد و امکان چانه ‌زنی با بانک ‌ها برای گرفتن تسهیلات انجام شود.

مثلا اگر یک فرد دارنده سهام عدالت در روش مستقیم بخواهد سهام خود را وثیقه کند و وام دریافت کند، چقدر قدرت چانه ‌زنی دارد! اما کسی که به نمایندگی از یک میلیون سهامدار عدالت برای وثیقه‌ به بانک مراجعه می ‌کند، به راحتی می ‌تواند سهام وثیقه کند و وام دریافت کند!

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا