جزئیات طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ + نحوه ثبت نام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به دنبال همه گیری گسترده ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، مقرر شد بیمه بیکاری به مدت سه ماه یعنی ماه های اسفند ۱۳۹۸ شمسی و همچنین فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به افراد بیکار شده و کارگران آسیب دیده از کرونا حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود! وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری از کسانی که در مدت سه ماهه (اسفند ۱۳۹۸ شمسی و همچنین فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی) دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد که به سامانه ای با آدرس bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه نمایند و درخواست خود را ثبت کنند.

مطابق آمارهای سال گذشته، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماه‌ های اسفند ۱۳۹۸ شمسی و همچنین فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شد و حدود ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشدند و منتظر واریز مقرری بودند که در آخرین روزهای پایانی سال گذشته، توانستند این مبلغ را دریافت کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن زمان اعلام کرد چنانچه احدی از مشمولان هنوز موفق به دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نشده است، می تواند با شماره ۲۵۰۰ تماس گیرد و این موضوع را اعلام و پیگیری کند.

لازم به بیان است کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شمسی فرصت دارند بدهی مالیاتی خود را بدون محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت کنند و همه عملیات اجرایی مالیاتی تا پایان دوره مذکور متوقف می‌ شود، تا بنگاه‌ ها متضرر نشوند.

اما در راستای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارها در سال جاری، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، بسته جامع حمایت های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ ای را در رابطه با مقررات در سال ۱۴۰۰ طراحی کرده است.

تاکنون درباره جزئیات بسته جامع حمایت های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ ای در سال ۱۴۰۰ (طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰) اطلاعاتی منتشر نشده است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا