جزئیات عرضه اولیه زملارد + قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه زملارد ، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد یک از زیرمجموعه ‌های شستا ، اطلاعات خود را در وبسایت کدال بارگذاری نمود و برای عرضه اولیه آماده شده است. لازم به بیان است زمان عرضه اولیه زملارد براساس اطلاعیه فرابورس، روز سه‌ شنبه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی می باشد.

عرضه اولیه زملارد

بر این اساس شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی ، ۴۵ میلیون سهم خود یعنی معادل ۱۵ درصد را با نماد زملارد عرضه خواهد کرد. از این میان ۳۹ میلیون سهم روز سه ‌شنبه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به عموم عرضه خواهد شد. هر کد بورسی می‌ تواند از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز سه ‌شنبه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی حداکثر ۲۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل ۴۲ هزار تومان خواهد بود!

البته با توجه به مشارکت نزدیک به ۵٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه شاروم، احتمالا به هر کد بورسی بیشتر از ۸ سهم تخصیص داده نشود که به حدود ۱۷ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

گفتنی است تعداد ۲۹۴ میلیون سهم از کل سهام قابل معامله در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۶ میلیون سهم شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق ‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می ‌گیرد.

بد نیست بدانید شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۳۳ شمسی با بهره گیری از ۱۰۰ گاو مولد فعالیت خود را آغاز کرد . در سال های بعد ظرفیت واحد بتدریج افزایش یافته و در سال ۱۳۶۵ با ظرفیت ۲۲۷۲ راس گاو و گوساله به تایید سازمان دامپزشکی کشور رسیده است؛ در سال ۱۳۷۴ مدیریت این موسسه به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحویل داده شد و موسسه در سال ۱۳۸۱ شمسی بنام شرکت کشت و دامداری ملاردشیر تغییر داده شد.

در سال ۱۳۹۱ شمسی پس از احداث دامداری جدید در شهرستان نظر آباد و انتقال دام به آن واحد ، طی صورت جلسه مجمع عمومی ۲۵/۳/۹۲ شرکت به مرکزیت استان البرز و شهرستان نظرآباد شماره  ۲۹۴۳ ثبت گردید.

بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ ها به صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می ‌پذیرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا