داروی Esoral چیست؟ + ماجرای ادعای وجود جسم خارجی در کپسول Esoral

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره داروی Esoral و همچنین ماجرای ادعای وجود جسم خارجی در کپسول Esoral خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر وجود جسم خارجی (میخ) داخل کپسول Esoral منتشر شده است که بر مبنای این گزارش، محل تولید این فرآورده در یکی از کشور‌های همسایه بوده است و منبع انتشار گزارش تصویری نامشخص است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظر به اینکه انتشار چنین اخباری که ممکن است جعلی و ساختگی نیز باشند، می‌ تواند باعث تشویش و نگرانی عمومی نسبت به فرآورده‌ های سلامت در سطح جامعه شود، خاطرنشان می‌ سازد دارو Esoral دارای هیچگونه مجوز ساخت یا واردات از سازمان غذا و دارو نیست! مجددا تاکید می‌شود در زمان تهیه دارو یا فرآورده حتما اصالت فرآورده از طریق کنترل برچسب اصالت و کد شناسه UID جهت رهگیری اصالت فرآورده در سامانه TTAC مورد بررسی قرار گیرد.

اما درباره داروی Esoral بد نیست بدانید این دارو برای ریفلاکس معده است و توسط یک شرکت داروسازی در کراچی پاکستان تولید می‌ شود. این دارو با مهار پمپ K+/H+/ATPase باعث مهار تولید اسید در معده می گردد. مهار کننده های پمپ پروتون ترشح اسید معده را از طریق مهار سیستم آنزیمی هیدروژن – پتاسیم آدنوزین تری فسفات در سلول های مخاطی معده مهار می کنند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا