زمان دقیق پذیره نویسی دارا دوم کی می باشد؟ + سقف سرمایه گذاری در پالایشی یکم

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره زمان دقیق پذیره نویسی دارا دوم یا همان صندوق پالایشی یکم خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دومین ETF دولتی یا دارا دوم متشکل از شرکت ‌های پالایش نفت تبریز ، پالایش نفت بندرعباس ، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بود می باشد. لازم به بیان است به قیمت پایانی روز سه شنبه با ۲۰ درصد تخفیف، دارا دوم پذیره نویسی می شود و قیمت پایانی فردا ملاک قیمت گذاری دارا دوم است.

زمان دقیق پذیره نویسی دارا دوم

جزئیات پذیره نویسی ETF دوم یا دارا دوم

۱٫ سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج درصد (۵%) از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحدهای سرمایه گذاری در همان صندوق تخصیص خواهد یافت)

۲٫ اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی توانند در این پذیره نویسی شرکت نمایند. (شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ادامه خواهد یافت)

۳٫ پذیره نویسی این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفا از طریق کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی صورت می گیرد. اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می توانند از طریق درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب برای خرید واحدها اقدام نمایند.

تمدید یک هفته ‌ای پذیره نویسی پالایشی یکم

حسن علایی ، معاون سازمان خصوصی با اشاره به احتمال تمدید زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) اظهار کرد: در نخستین ابلاغیه منتشر شده برای پذیره‌نویسی دومین مرحله از عرضه صندوق ETF تا ۱۹ شهریور ماه به فعالان بازار فرصت داده شد تا در پذیره‌نویسی این صندوق مشارکت کنند اما اکنون بر اساس مذاکرات صورت گرفته تصمیم گرفته شد تا زمان اعلام شده جهت مشارکت بیشتر مردم تمدید شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و برنامه‌های صورت گرفته ممکن است به مدت یک هفته، زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) تمدید شود.

معاون سازمان خصوصی درباره میزان مشارکت مردم در پذیره نویسی این مرحله از صندوق‌های ETF گفت: شرایط بازار سرمایه در پذیره‌ نویسی صندوق دارا یکم با شرایطی که اکنون برای صندوق دارا دوم وجود دارد بسیار متفاوت است، به همین دلیل در وضعیت فعلی نمی‌توان آمار درستی را از میزان مشارکت افراد در پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم اعلام کرد و این امر بعد از اتمام زمان پذیره‌نویسی امکان‌پذیر است.

علایی با اشاره به عرضه سومین مرحله از عرضه صندوق ETF بازار گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و برنامه‌ریزی انجام شده عرضه سومین مرحله از صندوق ETF دولتی که شامل صنایع فلزی و خودرویی است، پابرجا بوده و تا پایان آذر ماه انجام خواهد شد.

پذیره ‌نویسی نخستین مرحله واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی که شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی بود از روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت ‌نام برای مشارکت در این صندوق‌ ها در نظر گرفته شد.

بعد از گذشت حدود سه ماه و نیم از عرضه سهام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها از طریق صندوق‌های ETF در بورس، پذیره‌نویسی دومین مرحله از عرضه صندوق سرمایه ‌گذاری قابل معامله به نام دارا دوم از پنجم شهریور در چهارمین روز از هفته دولت، طبق وعده داده شده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز شد و تا پایان روز ۱۹ شهریور یعنی به مدت دو هفته به متقاضیان خرید این صندوق فرصت داده شد تا نسبت به مشارکت در پذیره‌نویسی این صندوق اقدام کنند.

دارا دوم شامل سهام شرکت ‌های پالایشگاهی، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندر عباس (شبندر) است که شیوه عرضه این صندوق مانند نخستین مرحله از عرضه صندوق سرمایه‌ گذاری دولتی در نظر گرفته شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا