شرایط سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ در شرایط کرونا اعلام شد

پس از دو سال خانه نشینی نوروزی در شرایط کرونا مردم امسال عزم خود را جذم کرده اند که به سفر نوروزی بروند ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب به موضوع شرایط سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ در شرایط کرونا اعلام شد! پرداخته ایم ، لطفا تا انتها با ما همراه شوید :شرایط سفرهای نوروزی سال 1401 در شرایط کرونا اعلام شد

محسن فرهادی، در برنامه شبکه خبر سیما، گفت: از ۲۱ آذر ۱۴۰۰ طرح مدیریت هوشمند، اجرایی و عملیاتی شد. این طرح ابتدا بر پایه سامانه‌ای و الکترونیک قرار بود اجرا شود که در ابتدا تحت عنوان سامانه «امید» بود که بعداً به «ایران من» تغییر نام داد و به تدریج بستر الکترونیک در این سامانه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح هوشمند، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر ۲ پایه اساسی برنامه ریزی شده است. نخست، واکسیناسیون و دوم، بیمار نبودن فرد است.

فرهادی افزود: واکسیناسیون کامل، یعنی اینکه ۳ دوز واکسن را زده باشیم.

وی گفت: برای کسانی که ۲ دوز زده اند و هنوز ۳ ماه نشده باشد، برای وزارت بهداشت قابل قبول است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: ترددهای نوروزی با توجه به سامانه ایران من شکل می‌گیرد و استعلام انجام می‌شود و بلیت برای سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با سفرهای نوروزی با خودروی شخصی نیز گفت: اگر پلاک خودرو مجاز باشد، کد ملی با صاحب پلاک کنترل می‌شود در دوربین‌های پلیس راهور و هیچ جریمه ای هم تعلق نخواهد گرفت.

فرهادی در پاسخ به این سوال که افراد مالک خودرو نباشند و قصد سفر داشته باشند، افزود: کنترل‌های فیزیکی سرنشینان خودرو در مبادی ورودی شهرها در دستور کار پلیس راهور است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بهترین اجرا کنندگان قانون و محدودیت‌ها را اعمال کنند، خود مردم هستند.

فرهادی افزود: شرایط بیماری متناسب با وضعیت کنونی است و امیدواریم در روزهای سفر، شرایط پیک ششم تغییر نکند.

وی گفت: در هفته‌ای که گذشت میانگین رعایت پروتکل‌ها حدود ۵۸ درصد بود و بر همین ا ساس، ۱۲۰۰ واحد صنفی پلمب شدند.

فرهادی افزود: تهویه باشگاه‌های ورزشی و رعایت فاصله گذاری در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی، دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید :
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا