شیوع ویروس کرونا و بیماران مبتلا به این ویروس در دنیا به چند نفر رسیدند ؟

شیوع ویروس کرونا تا کنون از چین به کشورهای بسیاری رسیده است و هزاران نفر را درگیر این بیماری کرده است .

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.

این بیماری برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان، یکی از شهر‌های بزرگ چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است. از آن زمان، مسافران با سفر به کشور‌های دیگر از جمله ایالات متحده، باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده‌اند. از ابتدا شیوع تاکنون صد‌ها نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

بر اساس اعلام یک پایگاه اینترنتی وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۶ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۱۵ کشور درگیر این ویروس شده‌اند.

ویروس کرونا تاکنون به کدام کشورها رسیده است؟+عکس

 پایگاه اینترنتی gisanddata وابسته به دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا اقدام به ارائه و به‌روزرسانی آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این پایگاه اینترنتی، تا ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه شب به وقت تهران، دست‌کم ۶۱۶۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان شناسایی شده‌اند که ۶۰۷۰ نفر از آنها ساکن کشور چین (سرزمین اصلی چین) بوده‌اند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تایلند، هنگ‌کنگ و تایوان نیز به ترتیب ۱۴، ۱۰ و ۸ نفر گزارش شده است.

شیوع ویروس کرونا
شیوع ویروس کرونا

در سایر کشورها یا مناطقی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنها شناسایی شده است، آمار مبتلایان تا ساعت ۲۲:۰۰ چهارشنبه شب به وقت تهران بدین شرح است: ژاپن (۷ نفر)، ماکائو (۷ نفر)، مالزی (۷ نفر)، سنگاپور (۷ نفر)، استرالیا (۵ نفر)، آمریکا (۵ نفر)، فرانسه (۴ نفر)، آلمان (۴ نفر)، کره جنوبی (۴ نفر)، امارات (۴ نفر)، کانادا (۲نفر)، ویتنام (۲ نفر)، کامبوج (۱ نفر)، نپال (۱ نفر)، فنلاند (۱نفر) و سری‌لانکا (۱ نفر).

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا