عوارض مصرف میوه آلو و مضرات انواع آلوها

آلو میوه ای چند رنگ و در طعم های ترش و ملس و البته هر چه رسیده تر شود طعمش نیز شیرین تر خواهد بود ، در این مطلب ضمن خواص و فایده های انواع آلو و همچنین طبع این میوه از عوارض مصرف میوه آلو نیز خواهیم گفت پس با ما همراه باشید :

عوارض مصرف میوه آلو و مضرات انواع آلوها


خواص آلو

سلامت قلب

آلو دارای آنتی اکسیدان قوی است که مانع از اکسیده شدن کلسترول خون و رادیکال های آزاد مضر می شود و بدین ترتیب به گردش خون در رگ های خونی کمک کرده و سلامت قلب را تضمین می کند.

ضد سرطان

آنتوسیانین‌ ها، رنگدانه‌ های موجود در این میوههستند که با پاکسازی رادیکال‌ های آزاد مضر از بدن در برابر سرطان سینه ، سرطان حفره دهانی، سرطان دستگاه تنفس و دستگاه گوارشی محافظت می‌ کنند.

درمان سرماخوردگی

آلبو به علت دارا بودن ویتامین C و آهن ترکیب عالی و مفیدی بسیار قوی می باشد که می تواند برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد

آنتی اکسیدان قوی

آلو سرشار از آنتی‌ اکسیدان بوده که در برابر اشعه‌ های آفتاب همانند سپری قوی، آسیب خورشید را به حداقل می‌ رساند و به رشد سلوله های جوان در بدن کمک می کند.

سلامتی چشم

وجود ویتامین A در میوه آلو به سلامت چشم ها و تقویت بینایی کمک کرده و شبکه چشم را محافظت می کند.

درمان کم خونی

آلوی تازه بخصوص آلو بخارا (آلو خشک) به دلیل ترکیبات آهنی غنی، کم خونی را کاهش داده و ویتامین C نیز جذب آهن را افزایش می دهد

تسکین اعصاب + نشاط آور

منیزیم موجود در آلو برای انقباض ماهیچه عصبی و سیگنال‌ های عصبی ضروری است که خود نوعی آرامش و نشاط را به همراه دارد.

درمان شوره سر

ویتامین C همراه با فولیکول موجود در آلو اثر شورهسر را کاهش داده و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند و باعث تقویت رشد موی جدید می شود.

سلامت صفرا

فیبر محلول در آلو به دلیل جذب صفرای اضافی در روده و سپس دفع آن و پایین آوردن کلسترول و ادامه این روند به سلامت آن کمک می کند.

تنظیم کلسترول

پتاسیم و فیبر موجود در آلو به تنظیم کلسترول موجود بخصوص در کبد کمک کرده و تا حد امکان آن را کاهش می دهند.

بالا بردن مقاومت بدن

این میوه سرشار از آهن، پتاسیم، فیبر، آنتی اکسیدان های مفید، سوربیتول و فلوراید و مواد معدنی غنی است که به بالا بردن توانایی و استحکام بدن بصورت کلی کمک می کند.

درمان اختلالات گوارشی

ترکیبات سوربیتول و ایزاتین که در آلو موجود است می تواند به تنظیم عملکرد سیستم گوارش و درمانیبوست کمک کرده و مانع از اختلالات گوارشی گردد.

تقویت حافظه

آلو سرشار از آنتی اکسیدان بوده که این ترکیبات می توانند رادیکال های مضری که به سلول های مغزی آسیب می رسانند را خنثی کرده و حافظه را بهبود بخشند

درمان آسم + تنگی نفس

از میوه هایی که نقش مهم در درمان آسم و تنگی نفس دارد آلو می باشدکه با خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد و وجود آنتی اکسیدانهای قوی در درمان این بیماری می تواند موثر باشد.

سلامت کلیه + مثانه

این میوه بدلیل خاصیت آبدار بودن، یک ادرار آور قوی وشست شو دهنده مناسب برای کلیه و مثانه محسوب و در سلامت آنها موثر می باشد.

سلامت روده + معده

آلو حاوی ترکیباتی از هیدروکسی فنیلیاتین است که باعث تحریک عضلات روده بزرگ شده و به حرکت و سرعت دفع مدفوع کمک می‌کند و سوربیتول موجود در این میوه مقوی معده و تنظیم کننده آن است.

کاهش سکته قلبی

میوه آلو دارای ویتامین B6 بوده، که از افزایش میزان اسید آمینه هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله‌ قلبی و سکته را پایین می‌ آورد.

کاهش درمان دیابت

فیتونوترینت‌ های (ترکیبات عالی مفید) موجود در آلو باعث می شود این میوه از لحاظ درصد گلوکز بسیار پایین باشد لذا مقدار قند خون را براحتی کنترل و مانع ار ابتلا به بیماری دیابت بخصوص دیابت نوع ۲ می شود.

بهبود جریان خون

هم آلو و هم آلو بخارا (خشک شده) جذب آهن را در بدن افزایش داده و با داشتن آهن و ویتامین C جریان خونی را نرمال و کم خونی را کاهش می دهند.

تقویت دستگاه ایمنی

الو سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و فیبر است که ترکیب این ویتامین ها به تقویت بدن و ایمنی آن در برابر بیماری ها کمک می کند.

استحکام استخوان

الو مملو از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است، به همین خاطر از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کرده و بدلیل وجود عنصر بور در استخوان‌ سازی نقش مهمی دارد.

شادابی پوست

وجود ویتامین E و بتاکاروتن ،خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در آلو موجب شادابی، طراوت و نرمی پوست می شود.

درمان التهاب و زخم

میوه آلو با وجود آهن غنی موجب افزایش جریان خون به بافت تشکیل‌ دهنده‌ اثر زخم یا التهاب های دیگر شده و آثار ناشی از آن را محو یا حداقل می کند.

رفع پیری

ویتامین E و بتاکاروتن با افزایش سوخت و ساز بدن مانع از پیری زودرس شده و البته ویتامین C درجهت تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسی سیلین در جهت تولید کلاژن نشانه های پیری را کاهش می دهد.

شادابی و نرمی مو

براساس خاصیت فولیکولی قوی در آلو به حفظ بافت پیوندی یا کلاژنی پوست سر کمک کرده و از رگهای پوست سر محافظت می کند

کاهش گرفتگی عضلات

میوه آلو به دلیل وجود ویتامین پتاسیم و آهن موجوب بهبود قدرت عضلانی شده و گرفتگی ماهیچه ای را بهبود می بخشد

تنظیم فشار خون

آلو مملو از ویتامین آهن و پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون می شود بخصوص زمانی که سطح سدیم در بدن بالا باشد برای کنترل آن از پتاسیم موجود در آلو بهره برد.

رفع بی خوابی

وجود ویتامین آهن در آلو موجب کاهش کم خونی شده و به این ترتیب با تنظیم خون خواب هم تنظیم و بی خوابی رفع می گردد.

سلامت دندان و لثه

فلوراید و ترکیبات فنلی موجود در آلو مشکلات دندانو بیماریهای لثه را کاهش و به رشد و بازسازی دندانها کمک می کند.

پاکسازی کبد

سوربیتول موجود درر آلو باعث می شود که اندوخته‌ های قدیمی کلسترول، سنگ‌ های مثانه، سموم، بقایای داروها و مواد زائدی که در کبد ذخیره شده تحریک و دفع و پاکسازی گردد.

خواص آلو برای کودکان

آلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی آنها می شود

از آلو می توان به عنوان یک کمک غذا یا میان وعده به کودکان داده شود که از خوردن آن لذت می برند.

در تقویت قوای جسمی کودکان موثر است

خواص آلو برای زنان باردار

مانع از زایمان زودرس میشود

باعث افزایش جذب آهن در زنان باردار می گردد

باعث جلوگیری از یبوست و هموروئید در زنان باردار می شود

مانع استرس، کم خوابی و خستگی در زنان باردار می شود

باعث کنترل فشارخون و دیابت بارداری در زنان باردار می شود


عوارض مصرف میوه آلو و مضرات انواع آلوهاعوارض مصرف میوه آلو

آلوی وحشی برای معده مضر است.

آلو برای سرد مزاجان و کسانی که نفخ شکم دارند مضر است.

مصرف میوه هایی نظیر آلو زرد به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.


طبع آلو

طبع آلو نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است.


آلو زرد

خواص و فواید بی نظیر آلو زرد آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

معمولا این میوه با پوست مصرف می شود،این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود ؛عامل دل درد در کودکان محسوب می شود، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.

آلو زرد حاوی ویتامین A ، ویتامین B ، ویتامین B2 ، ویتامین B6 و ویتامین C و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.

مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینیی پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

نام علمی آنPRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA و نام متداول آن آلو است.

این گیاه بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود و اولین بار در قرن ۱۹، گونه‌‌های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد.

براساس شواهد موجود، در زمان باستان مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند.

آلو اکثراً به‌صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به‌صورت کمپوت و مربا مصرف کرد.

نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت ۶ ماه قابل نگهداری است.

لیلا آذربایجانی عضو انجمن تغذیه ایران و متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به آلوزرد یکی دیگر از میوه‌های تابستانی، گفت: این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم فراوانی نیز تشکیل یافته و سرشار آنتی اکسیدان است.

وی در مورد خواص آنتی اکسیدان‌ها، گفت: آنتی اکسیدان موجود در این میوه تابستانی بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد بوده و موجب پاکسازی آنها از خون انسان می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است، خاطرنشان کرد: در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند، تصریح کرد: آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

آذربایجانی با بیان اینکه توصیه می‌شود افرادی که بیشتر ازدیگران در معرض نورشدید آفتاب قرار دارند حتما از این میوه استفاده کنند، ادامه داد:مواد معدنی فراوان موجود در آلوزرد تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است.

وی با تاکید بر گرفتن پوست آلوزرد قبل از مصرف آن، گفت:مصرف این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به علت اینکه بیشتر این میوه ها آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمی‌توان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلو زرد و دیگر میوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونتویروسی به کودکان هستند.

چند خواص دیگر از آلو زرد

آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

آلوی زرد ملین ، صفرا بر، مسکن عطش ، دافع بلغم وتب بر است.

مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه،سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سر سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیرنور آفتاب کار میکنند توصیه شده است که از این میوه بیشتر استفاده کنند.


آلو خورشتی

آلو خورشتی مشکلات گوارشی را حل میکند و سرشار ویتامین سی بوده و آلو خورشتی سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

آلو خورشتی برای بیماران دیابتی به‌شدت مفید است و کلسترول خون را پایین نگه میدارد.

آلو خورشتی سرشار از پتاسیم است.

آلو خورشتی ملین طبیعی بوده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. همپنین به کاهش وزن کمک می‌کند.

آلو خورشتی دارای منیزیم، اسید فولیک و بتاکرون است و منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و سلامت پوست شما را تضمین می کند.


خواص آلو بخارا

آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است.

آلو بخارا از خشک کردن آلو به دست می‌آید.

برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود.

این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است.

به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد.

خوردن آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است.

اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

آلو بخارا کمتر به صورت تازه و بیشتر به صورت خشک مصرف خوراکى دارد.

نوع خشک شده آن در انواع سوپ‏ها و خوراکها و خیسانده آن در آب در صبح و قبل از ناشتا به منظور لینت مزاج و رفع یبوست‏هاى عادى و تقویت اعمال کلیه به کار می رود.

خوردن چند دانه آلو بخارا ملین طبع، معده و برای قى(استفراغ) و غثیان(حالت تهوع) که از گرمى باشد، مفید است.

غرغره برگ پخته آن برای ورم لوزتین، گلو و آب ریزش بینى که از زکام و نزله باشد و برای تقویت ریشه و لثه دندان مفید است.

آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و بر شکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است.


مضرات آلو بخارا

زیاده روی و مصرف بی رویه الو بخارا موجب ناراحتی معده  – نفغ – ایجاد اسید اوریک وناراحتی طحال می شود .

اشخاص سرد مزاج باید در مصرف این میوه احتیاط نمایند .

افراد مبتلا به قند خون نیز نباید در مصرف آلو بخارا زیاده روی کنند .

افرادی که مبتلا به ناراحتی ها یی مانند : نقرس – اسید اوریک – روماتیسم – اترومی –تصلب شرایین – اسهال – زخم معده و زخم اثنی عشر می باشند ، باید در مصرف میوه مزبور احتیاط نمایند .

عوارض مصرف میوه آلو و مضرات انواع آلوها


آلو سبز

آلو سبز یا همان گوجه سبز دارای خواص و فواید درمانی بی شماری است که برای سلامتی افراد در هر گونه اختلال و بیماری مفید است.

مصرف گوجه سبز سبب تنظیم اسید معده می شود و برای پیشگیری از بیماری های خطرناکی مانند سرطان، اثرات پیشگیری کننده ای دارد و باعث کاهش و تنظیم چربی خون و مبارزه با انواع عفونت ها می شود.

گوجه سبز یکی از نوبرانه های بهار است و خواص گوجه سبز این میوه سبز رنگ و خوشمزه بی شمار است.

از جمله، تعادل سطح چربی خون، اسید معده، تنظیم دستگاه گوارش، دارای آنتی اکسیدان، اثردهی بر کم خونی، بهبود بیماری روماتیسم، بهبود عملکرد کلیه، کاهش افسردگی، جلوگیری از چربی خون بالا و تنظیم گردش خون.

خواص ضد میکروبی گوجه سبز بر ارزش های غذایی این میوه افزوده است.

همچنین یکی از خواص گوجه سبز بازسازی سلولی و تاخیر در روند پیری است.

گوجه سبز حاوی فیبر مناسبی است که سبب تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حرکت روده می شود.

ویتامین C موجود در گوجه سبز همان آنتی اکسیدان موثر در برابر بیماری ها است.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوجه سبز:کربوهیدرات ۸٫۵۱ گرم، چربی ۲٫۸۴ گرم، پروتئین ۱٫۶ گرم، فیبر خام ۰٫۵ درصد.

با مصرف ۱۰۰گرم گوجه سبز، ۵ درصد ویتامین آ، ۲٫۱ درصد ویتامین ب ۱ «تیامین»، ۱٫۹ درصد ویتامین ب ۲«ریبوفلاوین»، ۲٫۸ درصد نیاسین، ۱۳ درصد ویتامین ث، ۵٫۱‌ درصد کلسیم، ۲٫۲ درصدفسفر، ۵ درصدآهن و ۳٫۶ درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می شود.


آلو قطره طلا

آلو قطره ‌طلا نوعی آلو با هسته درشت و مزه ترش و شیرین می باشد.

و از میوه های بسیار مفید بوده که خواص سایر انواع آلوها را داراست.

رنگ این میوه مایل به زرد ( طلایی ) می باشد.

آلو قطره طلا حاصل قلمه زدن آلوچه و آلو بخارا است.

نکته‌ی جالب در این میان، این است که آلو قطره طلا به آلوچه نزدیک‌تر است؛ و ظاهر و طعم آن موید همین مسئله هستند.

محافظ بدن در برابر رادیکال های آزاد

گونه‌های زرد طلایی این میوه غنی از بتا کاروتن هستند؛ بتا کاروتن آنتی‌اکسیدان قدرتمند طبیعی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن‌دار مضری هستند که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، و به طور بالقوه باعث ایجاد جهش‌های سرطان‌زا می‌شوند.

کاهش سطح فشارخون

هم‌چنین، آلو قطره طلا حاوی رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی نظیر زآگزانتین و فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدانی است.

این ترکیبات طبیعی فواید بسیاری برای سلامتی دارند؛ از جمله کاهش سطح کلسترول ال دی ال، و فشار خون.

محافظت از بدن در برابر سرطان

گونه‌های قرمز رنگ این میوه منبعی عالی برای نوعی از رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند که می‌توانند از بدن در برابر سرطان و به طور کلی، بیماری‌های مزمن محافظت کنند.

آنتوسیانین نیز از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت، و به کاهش سطح التهاب در بدن کمک می‌کند.

عامل سلامت قلب و عروق

مصرف آلو قطره طلا یا نوشیدن آب آن، می‌تواند فواید بسیاری برای سلامت قلب و عروق، متابولیسم (سوخت و ساز) و حتی حافظه داشته باشد.

مفید برای بیماران دیابتی

سایر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلو قطره طلا عبارت هستند از، کوئرستین (نوعی فلاونوئید با خواص ضد ویروسی و ضد التهابی)، اسید الاجیک (نوعی ماده‌ی شیمیایی گیاهی با خاصیت تصفیه کنندگی خون)، اسید کلروژنیک (که به آن آنتی‌اکسیدان قهوه‌ی سبز نیز گفته می‌شود، و برای بیماران دیابتی و متابولیسم (سوخت و ساز) لیپید مفید است)، اسید نئو کلروژنیک، اسید کافئیک، و فلاوانول.

ضد پیری

گونه‌های ارغوانی رنگ یا قرمز تیره‌ی این میوه نیز به عنوان منبعی برای رسوراترول به شمار می‌رود.

رسوراترول در انگور نیز یافت می‌شود، و به خاطر فواید ضد پیری، کند کردن فرایند پیری، و تقویت قلب و عروق مشهور است.

آلو قطره طلا، اساسا، ترکیب قدرتمندی از خواص طبیعی آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی، و سایر مواد شیمیایی گیاهی مهم است.

طیف رنگی غنی این میوه نشان‌دهنده‌ی خواص بی شمار آن برای سلامتی است که همگی از وجود آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند در آن سرچشمه می‌گیرند.

از نظر ارزش غذایی آلو قطره طلا باید گفت، این میوه حاوی مقادیر اندکی از انواع گوناگون ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، که مهم‌ترین آن‌ها ویتامین A، ویتامین C، و مس هستند.

در ادامه سایر خواص آلو قطره طلا برای سلامتی آمده است:

مفید برای قوه‌ی بینایی، پوست، و دستگاه ایمنی بدن؛ به دلیل وجود مقدار مناسبی از ویتامین A

خواص قدرتمند آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی

مفید برای پیشگیری از عفونت‌های مجاری تنفسی؛ به خاطر وجود مقدار مناسبی از ویتامین C

دارای خواص نسبتا خوبی برای کاهش کلسترول و فشار خون

دارای اثرات تقویت کنندگی؛ به دلیل وجود مقدار مناسبی از ویتامین‌های B، و مواد معدنی

خواص ضد پیری به خاطر وجود ویتامین A، ویتامین C، مس، و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها

مفید برای حافظه و سلامت دستگاه عصبی (طبق برخی شواهد علمی، این میوه بر سطح یادگیری و حافظه‌ی موش‌های آزمایشگاهی موثر بوده است)

کمک به گوارش، تنظیم زمان مناسب برای گوارش غذا (از لحظه‌ی بلع تا دفع)، تسکین یبوست و بهبود سلامت روده‌ها

مفید برای درمان هموروئید (بواسیر)؛ به دلیل وجود مقدار مناسبی فیبر

دارای خواص پروبیوتیک؛ به دلیل وجود پکتین، به ایجاد باکتری‌های خوب در روده کمک می‌کند.

بهترین راه برای پی بردن به این مسئله که آیا یک ماده‌ی غذایی برای‌تان مفید است یا خیر، این است که ابتدا آن را امتحان، و سپس نتایج‌اش را در بدن‌تان بررسی کنید.

همین کار را می‌توانید برای آلو قطره طلا نیز انجام دهید.

با این‌که ممکن است فواید آلو قطره طلا به اندازه‌یبلوبری یا میوه‌ی اژدها نباشد، ولی دارای طعمی فوق‌العاده است و می‌تواند فواید مهمی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

افراد بسیاری عاشق آلو قطره‌ طلای سبز (نوعی گوجه سبز) هستند؛ به علاوه، این خوراکی محبوب به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند.

هم‌چنین، آلو قطره طلای رسیده به طور طبیعی به مبارزه علیه یبوست کمک می‌کند؛ و با مصرف این میوه، پوست‌تان درخشنده‌تر، انرژی‌تان بیش‌تر، و گوارش‌تان بهتر می‌شود.

زیر پوست نازک آلو قطره طلا، گوشته‌ی نرم و شیرینی وجود دارد، و هر یک از انواع این میوه، طعم به خصوصی دارد که با امتحان کردن همه‌ی آن‌ها، می‌توانید به تفاوت ظریف بین‌شان پی ببرید.

به دلیل وجود مقدار بالای پکتین در آلو قطره طلا، این میوه برای تهیه‌ی مربا بسیار مناسب است؛ به علاوه، درخت آلو قطره طلا درخت بسیار پر ثمری است.

یک درخت آلو قطره طلا می‌تواند میوه‌ی مورد نیاز، مربا، انواع سس‌های شیرین و ترش و خیلی چیزهای دیگر را برای‌تان فراهم کند.

این میوه حوالی مرداد ماه به طور کامل می‌رسد؛ ولی از اواسط بهار می‌توانید از آلو قطره‌ طلای نارس هم لذت ببرید.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

مضرات مصرف انگور و افرادی که نباید انگور بخورند!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا