مدارک موردنیاز برای انتقال سهام عدالت متوفیان در سال ۹۹ + جزئیات و شرایط

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره مدارک موردنیاز برای انتقال سهام عدالت متوفیان در سال ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سرانجام سهام عدالت متوفیان و همچنین نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان از جمله پرسش هایی است که مشمولان سهام عدالت و خانواده مشمولان فوت شده سهام عدالت مطرح می کنند!

اکنون ۴۹ میلیون ایرانی مشمول سهام عدالت هستند که قریب به ۳ میلیون تن از این افراد، از سال ۱۳۸۸ شمسی تا به امروز فوت شده اند. وراث متوفیانی که مشمول سهام عدالت هستند، بایستی برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفی اقدام کنند. فرآیند انتقال سهام فرد متوفی بایستی بر اساس قانون طی و به نام فرد جدید صادر شود.

وراث قانونی متوفیان سهام عدالت، بایستی به منظور اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir مراجعه کنند؛ صورت وضعیت دارایی سهام عدالت متوفیان در این درگاه در دسترس است. بایستی اطلاعات هویتی متوفی را وارد نمایند تا از مشمول بودن وی، اطلاع لازم را اخذ کنند.

اما وراث متوفیان سهام عدالت بایستی به منظور تعیین تکلیف سهام متوفیان، در سامانه سجام ثبت نام نمایند و یکی از ورثه به همراه مدارک معتبر، به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه مراجعه نماید و پس از دریافت کد و رمز عبور، در بخش میز خدمت الکترونیک، اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری کند. شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، اقدامات لازم را برای انتقال سهام عدالت به وراث انجام می دهد.

لازم به بیان است همه فرآیند انتقال قهری (انتقال قهری یعنی فرآیندی که دارایی اوراق بهادار متوفی از کد سهامداری وی خارج و به تملک وراث قانونی در می آید)به صورت الکترونیکی انجام می شود. در واقع پس از تایید قوه قضاییه، انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت اینترنتی به ورثه قانونی منتقل می شود و آن ها صاحب این پرتفو خواهند بود. گواهی فوت شخص متوفی و گواهی انحصار وراثت و گواهی نامه واریز مالیاتی و شناسنامه و کارت ملی شخص متوفی و وراث قانونی الزامی است.

وراث برای تملک سهام عدالت متوفی بایستی کد بورسی داشته باشند تا امکان معامله سهام مندرج در پرتفو سهام عدالت را داشته باشند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا