مقدار مجاز مصرف عسل در روز و فواید مصرف روزانه آن

مقدار مجاز مصرف عسل

در زرادخانه پزشک معروف بقراط، عسل مقام اول را در رژیم غذایی دارد و استفاده روزانه از این محصول موجب قدرت بدن می شود.

 

عسل یک محصول ضد آلرژی است که مصرف آن حتی برای مادران باردار و شیرده مجاز است. با این حال، عسل یک محصول پرانرژی است و نباید در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

والنتینا اسکوروخود میکروبیولوژیست و بیوشیمیست در روسیه در مصاحبه ای گفت: “در روز، خوردن یک قاشق عسل قطعاً به افرادی که نیاز به انرژی کافی دارند، آسیب نمی رساند.” علاوه بر این، فروکتوز در عسل بهترین ترین نوع قند است.

از مهمترین خواص عسل، ضد التهاب بودن، ضد آلرژی، خاصیت آنتی اکسیدان بودن و ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

عسل به دلیل داشتن اسید فرمیک داروی خوبی برای درمان بیماری های مفصلی است که به صورت خوردنی و یا زدن روی موضع درد توصیه می شود.

اگر از عسل زیاد استفاده نکنید، خوردن یک قاشق عسل می تواند پشتیبانی خارق العاده ای برای سلامتی در بدن شما ایجاد کند. عسل طبیعی تأثیر مثبتی بر وضعیت ایمنی بدن دارد و همچنین دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. بنابراین، با مصرف منظم یک یا دو قاشق چای خوری عسل، می توانید بدن خود را در برابر التهاب ایمن کنید.

پیش از این در خبرها آمده بود که از خرید شیرینی جاتی با ترکیب مارگارین بپرهیزید. بهتر است به جای شیرینی جات از عسل و یا میوه های خشک استفاده کنید. یا در منزل خود با استفاده از روغن گیاهی، عسل طبیعی، یا دیگر محصولات طبیعی اقدام به آشپزی و شیرینی پزی کنید.

دانشمندان روسی معتقد هستند که برای اینکه به خود آسیب نرسانید ، نباید بیش از دو قاشق غذاخوری عسل در روز بخورید. دوز بیشتر از این مقدار می تواند به بدن شما آسیب برساند.

پروفسور گروه درمان با پلی کلینیک در دانشگاه سچنف ، دکتر علوم پزشکی الکسی بووروف  در این خصوص گفت: “بهتر است عسل در هنگام صبح مصرف شود تا سبک زندگی فعالی داشته باشید”.

وی خاطرنشان کرد: عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از اکسیداسیون سلول ها ، ویتامین ها و فروکتوز جلوگیری می کند که به عنوان منبع انرژی عمل می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به بهبود حافظه ما نیز کمک می کنند. آنها این کار را با خنثی کردن اثرات استرس اکسیداتیو انجام می‌دهند. استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد استرس سلول های بدن است. کاهش استرس اکسیداتیو به بهبود حافظه ضعیف کمک می کند.

اما مصرف بیشتر از دو قاشق عسل ممکن است موجب بیماری قند شود.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

حرکات کششی برای تقویت عضله ذوزنقه ای

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا