پرابهاس بازیگر مشهور سینمای هند کیست؟ + زندگی خصوصی و اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: پرابهاس یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازیگران هند است که عمدتا در فیلم‌های سینمای جنوب هند، فیلم‌های تلگو زبان بازی می‌کند. نام کامل این بازیگر مشهور اوپالاپاتی ونکاتا سوریانارایانا پرابهاس راجو است که به اختصار با نام پرابهاس شهرت پیدا کرده است. او بازیگری را در سال ۲۰۰۲ با فیلم اکشن درام تلگو زبان « Eeswar» آغاز کرد. پرابهاس اولین بازیگر سینمای جنوب هند است که مجسمه مومی او در موزه مادام توساد ساخته شده است. پرابهاس ۲۳ اکتبر سال ۱۹۷۹ میلادی در مدراس متولد شد. پدر او یو سوریانارایانا راجو، تهیه کننده فیلم های تلگو زبان بود. او یک برادر به نام پرابود و یک خواهر به نام پراگتی دارد. پرابهاس فرزند آخر خانواده است. این بازیگر ۴۱ ساله، برادرزاده بازیگر شناخته شده فیلم های تلگو زبان، اوپالاپاتی کریشنام راجو است. این بازیگر مطرح فارغ التحصیل رشته کارشناسی تکنولوژی از کالج « Chaitanya» در حیدرآباد است.

این بازیگر محبوب هندی، فعالیت بازیگری را در سال ۲۰۰۲ با فیلم « Eeswar» آغاز کرد. Raghavendra» را ایفا کرد. وی به خاطر بازی در فیلم «میرچی» جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره « Nandi» در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد. پرابهاس تاکنون در بیش از ۲۰ اثر سینمایی نقش آفرینی کرده است که می توان گفت اغلب فیلم های کارهای موفق و قابل توجهی بوده اند. از بهترین فیلم های تلگو زبان این بازیگر سرشناس می توان به فیلم هایی همچون « Varsham»، « Chatrapathi»، « Chakram»، « Billa»، « Darling»، « Mr. Perfect» و « Mirchi» اشاره کرد.
پرابهاس در سال ۲۰۱۵ در فیلم حماسی اکشن « Baahubali: The Beginning» نقش اصلی این فیلم را ایفا کرد. این فیلم تا به امروز چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند لقب گرفته است. پرابهاس در سال ۲۰۱۷ در سری دوم این فیلم بزرگ و موفق بازی کرد. این فیلم، اولین فیلم هندی است که توانست طی ده روز اکران بیش از هزار کرور در همه زبان ها فروش داشته باشد و به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند تبدیل شد.
پرابو علاقه چندانی به حضور در بالیوود ندارد و ترجیح می دهد عمدتا در سینمای جنوب هند فعالیت داشته باشد. او در یک آیتم آهنگ از فیلم اکشن بالیوودی «جکسون» ساخته پرابو دیوا حضور یافته است.

سال گذشته فیلمی «ساهو» از این بازیگر مشهور اکران شد. این از معدود فیلم هایی بود که با بودجه بسیار سنگینی ساخته شد و انتظارات بسیاری در مورد آن وجود داشت که متاسفانه نتوانست در حد انتظار مورد استقبال قرار بگیرد. شرادا کاپور نقش مقابل او را در این فیلم ایفا کرده است.  آخرین فیلمی که این بازیگر ۴۱ ساله در آن ایفای نقش کرده است یک فیلم عاطفی درام به نام « Radhe Shyam» است که پوجا هگده نقش مقابل او را ایفا می‌کند.


نکات جالب در مورد پرابهاس:

-سرگرمی های او پرابهاس والیبال و مطالعه کردن هستند. عاشق مطالعه کردن است و یک کتابخانه شخصی در خانه اش دارد.
-او همچنین برای فیلم Baahubali در خانه خود یک زمین والیبال ساخت. او به خاطر بازی در سری اول و دوم فیلم «باهوبالی» ۵ سال زمان صرف کرد -و تا اتمام کار در این فیلم، برای بازی در هیچ فیلم دیگری متعهد نشد.
-در میان آقایان سلمان خان، شاهرخ خان و روبرت دنیرو بازیگران محبوب او هستند و در میان بازیگران زن بازی دیپیکا پادوکن، تریشا کریشنان و راوینا تاندون هستند.
-راج کومار هیرانی کارگردان محبوب این چهره مطرح هندی است. او در یکی از مصاحباتش گفته که است فیلم های این کارگردان مطرح، «مونا ام بی بی اس» و «سه احمق» را بیشتر از ۲۰ بار تماشا کرده است.
-آلو آرجون بازیگر شناخته شده جنوب هند از بهترین دوستان اوست.
-ارزش خالص داراریی های او بیش از ۱۲ میلیون دلار است.
-در تالیوود، اولین بازیگری است که بیشترین میزان دستمزد را دریافت می کند.
-بعد از موفقیت فیلم «باهوبالی» بیش از ۵هزار پیشنهاد ازدواج دریافت کرد!
-عاشق طبیعت و پرندگان است. یک باغ بزرگ پر از پرندگان متعدد و گوناگون دارد که قفس همه آنها باز است.
-شایعاتی در خصوص رابطه او با بازیگر سرشناس سینمای جنوب هند، انوشکا شتی وجود دارد که هیچ یک از آنها این خبر را به طور رسمی تائید نکرده اند. پرابهاس در گذشته نیز با بازیگران مطرحی چون کاجل اگروال و ایلیانا دی کروز رابطه داشته است.

آدرس اینستاگرام پرابهاس با ۵٫۶ میلیون فالوئر:

https://www.instagram.com/actorprabhas/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا