برای درخشش و روشنی پوست تان این ۵ خوراکی غنی از ویتامین C را مصرف کنید

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

با خودتان فکر می کنید که چطور باید در طول تابستان، پوست خود را شفاف و درخشان نگه دارید. در اینجا به شما چند خوراکی مفید از میان میوه‌ها و سبزیجات را معرفی می‌کنیم که شاید تاکنون نمی‌دانستید حاوی مقدار فراوانی ویتامین  C  هستند. مواد غذایی حاوی ویتامین C را بیشتر مصرف کنید چون تاثیر فراوانی در زیبایی و روشن شدن پوست‌تان خواهند داشت. درواقع خوراکی‌های حاوی این ویتامین، مانند یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی عمل می‌کنند که در سلامت و درخشش  پوست تاثیر چشمگیری دارند.

ویتامین C

بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که از غذاهای فصلی دارای ویتامین C حتما استفاده شود چراکه بدن ما قادر به تولید مواد مغذی نیست. بنابراین حتما باید از طریق تغذیه و مکمل این ویتامین‌ها به بدن انسان برسد.  نکته‌ی دیگری که لازم است بدانید این است که غذاهای حاوی ویتامین  Cرا باید در دمای بسیار پایین و در زمان کم طبخ کرد چون نسبت به حرارت دیده شدن، حساسیت دارند.

همیشه برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن‌تان به سراغ پرتقال، نارنگی و لیمو می‌روید؟ صبر کنید! منابع خوراکی دیگری وجود دارند که می‌توانند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کنند…

 

  1. بروکلی

بروکلی نه تنها یک وعده غذایی کاملا سالم است، بلکه یک منبع غنی از مواد مغذی گوناگون است. آیا می‌دانستید که کلم بروکلی حاوی مقدایر فراوانی ویتامین C است؟ اسموتی خوشمزه بروکلی بخورید و یا اینکه آن را بخارپز کنید و کنار پاستا آن را میل کنید.

 

  1. کیوی

کیوی مملو از ویتامین C است. کیوی فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد برای مثال خوردن این میوه برای سلامت دستگاه گوارش، بهبود آسم و تنگی نفس و رفع بی‌خوابی بسیار مفید است. همچنین کیوی برای بیماران دیابتی هم بسیار مفید است.

 

  1. اسفناج

شاید بارز‌ترین ماده مغذی اسفناج، آهن فراوان آن باشد اما باید بدانید این گیاه مغذی برگ سبز یک منبع غنی از ویتامین C است. اگر در وعده صبحانه اسفناج را با جوانه‌های بروکسل و شربت آبلیمو میل کنید یک رژیم غذایی سالم و مغذی خواهید داشت.

 

  1. توت فرنگی

اگر هر روز صبح فقط یک یا دو عدد توت فرنگی بخورید، ایمنی بدن خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده‌اید. خوردن توت فرنگی شما را سرحال می‌کنید و به سلامت پوست‌تان هم کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 

  1. پاپایا

پاپایا نه تنها فقط یک مویه گرمسیری غنی از ویتامین C،  فیبر و فلاونوئیدها است بلکه  کنترل فشار خون بالا و کاهش سطح کلسترول بدن هم کمک می‌کند.

ن جالب است بدانید که استعمال (مالیدن) خوراکی‌های حاوی ویتامین C روی صورت، کمک می کند که درخشش و شفافیت پوست در مقابل نور خورشید حفظ شود. این دسته از خوراکی‌ها قرمزی و التهاب پوست را به حداقل رسانده و مثل یک سفید کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کنند. همچنین ترکیب کلاژن را برای جلوگیری از پیری افزایش می‌دهند.

 

اگر یک فرد کمبود ویتامین C داشته باشد، می تواند از خستگی، کاهش وزن، درد عضلات و مفاصل، موهای خشک و پوست خشک رنج ببرد. پس چرا منتظرید؟ برنامه ریزی کنید که این خوراکی‌ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و سالم بمانید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا