برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از چه ماسکی استفاده کنیم؟ + ویدیو

در این مطلب، توضیحاتی درباره انتخاب ماسک مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کرونا بیماری ویروسی است که برای اولین بار در شهر ووهان کشور چین دیده شد و منشا آن نیز حیوانات است. این بیماری ویروسی باعث عفونت بافت‌ های نرم و مجاری تنفسی در اعماق ریه‌ های آدمی می‌ شود.  از آنجایی که کرونا، پنومونی یا pneumonia است، یعنی عفونت ریوی ناشی از ویروس، پس مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها نیز در از بین بردن آن بی‌ فایده است.

از علائم رایج این بیماری ویروسی می‌ توان به تب، خستگی و همچنین مشکلات تنفسی همچون سرفه خشک اشاره کرد. توجه داشته باشید در حال حاضر واکسنی برای پیشگیری از ویروس کرونا تولید نشده است؛ بنابراین، بهترین راه پیشگیری، این است که در معرض این ویروس قرار نگیریم.

توصیه می کنیم هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیریم؛ دستمال استفاده شده را در سطل زباله در دار بیندازیم و از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنیم. همچنین از تماس نزدیک با کسانی که علایم سرماخوردگی یا آنفلونزا دارند بپرهیزیم.

همچنین از ترددهای غیر ضروری در اماکن شلوغ هم تا حد ممکن خودداری نماییم. البته به افراد سالم توصیه نمی‌ شود که برای مراقبت از خود در برابر بیمارهای تنفسی از ماسک استفاده کنند! لازم است افرادی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند برای جلوگیری از پخش آن از ماسک استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک برای کارکنان بهداشت و افرادی که از مبتلایان در فضاهای بسته (چه در خانه چه در مراکز بهداشتی) پرستاری می‌کنند لازم است.

اما شاید این سوال پیش آید که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از چه ماسکی استفاده کنیم؟

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا