برای کنترل فشار خون بالا این ۸ کار را انجام دهید

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، جدول یاب

اگر فشار خون‌تان بالا است، علاوه بر مصرف مرتب دارو؛ باید سبک زندگی و الگوی غذایی‌تان را تغییر دهید تا سلامتی‌تان را حفظ کنید. داروها باعث ایجاد عوارض جانبی در بدن شما می شوند، اما اگر شما بعضی از درمان‌های طبیعی را امتحان کنید، می توانید عوارض جانبی داروها را بکاهید. ترک سیگار، کاهش وزن، کاهش مصرف کافئین، برخی از تغییرات شیوه زندگی هستند که می تواند به شما کمک کند فشار خون خود را در سطح متعادل حفظ کنید. علاوه بر این تغییرات در سبک زندگی، درمان‌های خانگی متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند فشار خون‌ بالا را به شیوه‌‌ای سالم، درمان کنید. در اینجا چند درمان خانگی برای کنترل فشار خون‌ توصیه می‌شود.

  1. آب چغندر

نیترات، پتاسیم و منیزیم موجود در چغندر قند نقش مهمی در کاهش فشار خون ایفا می کند. وقتی آب چغندر می‌نوشید، نیترات موجود در آن به نیتروژن تبدیل می‌شود. این نیتریت ها برای ساختن اکسید نیتریک جذب در گردش خون می شوند. اکسید نیتریک عروق خونی شما را گشاد کرده تا فشار خون کاهش پیدا کند.

 

  1. شکلات تلخ و کاکائو

خوردن مقدار زیادی شکلات به قلب شما کمکی نمی‌کند اما مقدار کم آن برای قلب مفید است. شکلات تیره و کاکائو غنی از فلاونوئیدها هستند که به گشاد کردن رگهای خونی کمک می کنند.

 

  1. انواع توت‌ها را میل کنید

غذاهای غنی از پلی فنول برای قلب شما مناسب است. توت ها حاوی پلی فنول هستند که به کاهش فشار خون و  کاهش خطر کلی بیماری قلبی کمک می کند.

 

  1. مدیتیشن کنید

هر روز صبح مدیتیشن کنید. گفته می شود که مدیتیشن سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کرده است که ضربان قلب را کندتر کرده و فشار خون را کاهش می دهد. تنفس عمیق هم می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

 

  1. استرس نداشته باشید

با وجود تمام فشارهای زندگی در دنیای امروزه، سخت است که آرامش داشته باشیم و به دور از تنش باشیم. ولی باید بدانیم که حفظ سلامتی خیلی مهم‌تر است و بنابراین وجود آرامش در زندگی ضروری است. استرس مضرات فراوانی برای بدن دارد و صدمات جبران ناپذیری به بدن تحمیل می‌کند و نقش بسیاری مهمی در افزایش فشار خون دارد. سعی کنید از مسائلی که باعث ایجاد استرس در شما می‌شود دور بمانید.

 

  1. مغزها (آجیل)

محققین معتقدند  خوردن مغزها بهترین شیوه کاهش فشار خون است. بادام، پسته، گردو و غیره البته به صورت خام قوی ترین تاثیر را در کاهش فشار خون دارند.

 

  1. سیر و پیاز

پیاز و سیر ثابت کرده اند که کارآمدترین راه برای کاهش سریع فشار خون است. آنها دارای مزایای فراوانی برای قلب و عروق هستند. سیر و پیاز را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید میل کنید.

 

  1. مصرف سدیم را کم کرده و مصرف پتاسیم را افزایش دهید

غذاهای غنی از سدیم همانند نمک، فشار خون را بالا برده و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. استفاده از این نوع خوراکی‌ها را باید محدود کرد. از سوی دیگر، غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، آووکادو، لوبیا، ماهی تن، سبزیجات و غیره کمک می کنند تا سدیم را از بین ببرید و فشار عضلانی را کاهش دهید.­­­­­

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا