مراقبت از پوست در سفر چگونه است؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، جدول یاب

مراقبت از پوست در خانه کار آسا‌ن‌تری است چراکه هر چیزی که لازم داشته‌ باشیم در دسترس ما است و می‌دانیم که پوست‌مان در مقابل تغییرات آب و هوایی محل زندگی‌مان چه واکنشی دارد. اکثر افراد مسافرت را دوست دارند اما هر پوستی با هر نوع آب و هوایی سازگاری ندارد و ما نمی‌دانیم که پوست‌مان وقتی با شرایط اقلیمی جدید مواجه می‌شود چگونه خواهد بود و ما به چه محصولاتی نیاز خواهیم داشت که همراه خودمان به مسافرت ببریم تا پوست‌مان دچار آسیب نشود. در اینجا یک سری توصیه به شما ارائه می‌دهیم تا هنگام سفر کردن بتوانید مراقبت بهتری از پوست‌تان به عمل بیاورید.

کرم مرطوب کننده به همراه داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین لوازم ضروری مراقبت از پوست برای هر فرد، کرم مرطوب کننده است و در سفر وجود این کرم بسیار ضروری‌تر می‌شود چراکه معمولا در طی مسافرت خصوصا مسافرت با هواپیما پوست شما خشک خواهد شد. بنابراین شب قبل از سفر هم پوست‌تان را با کرم، مرطوب کنید. قبل از اینکه به مقصد برسید هم حتما مقداری کرم روی پوست‌تان استعمال کنید.

 

آرایش کردن ممنوع

در هنگام مسافرت سعی کنید آرایش نکنید زیرا باعث بسته شدن منافذ پوست‌تان شده و تاثیر عکس بر روی پوست خواهد داشت. محصولات آرایشی ممکن است برای  آن آب و هوا مناسب نباشند، بنابراین فقط از مرطوب کننده و نهایتا کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کیف آرایش خود را می‌توانید به همراه داشته باشید و اگر دوست داشتید درمقصد از آنها استفاده کنید.

 

وسایل لازم و ضروری را فراموش نکنید

وسایل غیرضروری را با خود به مسافرت نبرید. در میان لوازم آرایشی می‌توانید کرم مرطوب‌کننده، تونر، کرم ضدآفتاب و سرمه بردارید. همین لوازم اولیه برای مراقبت از پوست کفایت می‌‌کنند و استفاده از دیگر لوازم آرایشی را سعی کنید در محل زندگی خودتان استفاده کنید.

 

محافظت از پوست

با استعمال کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. سعی کنید به مقدار زیاد آب بنوشید چراکه نوشیدن آب به محافظت از پوست شما در برابر خشکی کمک کرده و آن را هیدراته می‌کند. از پوست چربی دارد حتما دستمال مرطوب‌های لکه بردار همراه خود داشته باشید و چربی اضافی صورت‌تان را پاک کنید تا پوست‌تان شاداب‌تر شود.

 

برای مراقبت از لب‌ها

برای مراقبت از لب‌هایتان در سفر حتما از بالم لب استفاده کنید چراکه تغییرات آب و هوایی باعث خشکی و ترک خوردن لب‌ها می‌شود و استفاده از بالم لب خصوصا در اول صحبت باعث نرمی لب‌هایتان می‌شود.

مراقبت از چشم‌ها

اگر دوست دارید، وقتی به مسافرت می‌روید رمان بخوانید و یا فیلم تماشا کنید ممکن است زیر چشمانتان پف کنند. برای جلوگیری از این کار مقداری یخ خرد شده را را لای یک حوله گذاشته و آن را زیر چشمانتات قرار دهید. این کار باعث فروکش کردن پف چشمها می‌شود.  شما هچنین برای رفع خارش و خشکی چشم در طی مسافرت می‌توانید از قطره چشم استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی مناسب را هم فراموش نکنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا