مواردی که باید در مورد اوتیسم بدانید

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

آیا فرزند شما از اوتیسم رنج می‌برد؟ در اینجا به نکاتی که لازم است درمورد این بیماری روانی بدانید اشاره می‌کنیم و توصیه‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانند برای مواجه شدن و درمان این بیماری کارآمد باشند. بخش قابل توجهی از وضعیت روحی افراد که با مهارت‌های اجتماعی، رفتارهای تکراری، گفتار و ارتباط غیرکلامی مشخص می‌شود، به عنوان اوتیسم یا اختلال اسپکتروم اوتیسم (ASD) شناخته می شود.

اوتیسم

دراوقع باید گفت که افراد کمی این بیماری را درک می‌کنند و غالبا این بیماری در کودکان تشخیص داده نمی‌شود. اگر فرزند شما مبتلا به اوتیسم باشد در مسائل گوناگونی مانند برقرار ارتباط با دیگران، بازی کردن و یادگیری دچار مشکل خواهد شد.

مشکل اصلی که اکثر والدین با آن مواجه هستند این است که پرچم قرمز ی برای این بیماری وجود ندارد. در ابتدای بروز این بیماری هیچ علامت قابل توجهی وجود ندارد و علائم آن به تدریج و در سال‌های دوم و سوم زندگی ظاهر می‌شوند. اگر در جستجوی یک نشانه و علامت درست برای تشخیص این بیماری هستید به دنبال تقلا و تنش کودکتان با زبان انتزاعی؛ مانند درک طنز و زبان‌های تلویحی مثل استعاده و جناس باشید. یک پزشک متخصص به ۵ مورد مهم در مورد این بیماری اشاره می‌کند که باید نسبت به آنها آگاه باشیم.

  1. اسپکتروم اوتیسم DSM-5 مفهوم “اختلال طیف اوتیسم” را به ارمغان آورده است که اختلالات DSM-IV اختلالات اوتیستیک، اختلال Asperger و اختلال تخریب دوران کودکی را در یک زیر مجموعه مشترک قرار داده است.
  2. مشکلات پزشکی مانند صرع (اختلال تشنج) و اختلالات دستگاه گوارش، ناراحتی‌هایی نسبتا رایج در میان کودکان مبتلا به اوتیسم هستند و نیاز به مدیریت دارند.
  3. مسائل روحی و روانی مانند اختلالات اضطرابی و ناتوانی‌های فکری با بیماری اوتیسم مرتبط هستند. این گونه مشکلات باید خیلی زود تشخیص داده و درمان شوند.
  4. رویکرد چند رشته ای شامل رفتار درمانی، حرفه درمانی، مداخلات پزشکی و روانپزشکی است. درمان باید فردی باشد و باید به نیازهای منحصر به فرد فرزند خاص اختصاص داده شود.
  5. بار مسئولیت افرادی که از بیمار مبتلا به اوتیس مراقبت می‌کنند بسیار مهم و جدی است. بسیار دیده شده است، والدینی که از فرزند مبتلا به اوتیسم خود مراقبت می‌کنند سطح استرس‌شان افزایش پیدا کرده، درمرض خطر افسردگی، انزو و اختلافات زناشویی قرار گرفته‌اند و احساس درماندگی کرده‌اند.

اگر شخصی را می‌شناسید که مبتلا به اوتیسم است و یا از فرد مبتلا به اوتیسم مراقبت می‌کند می‌توانید با حمایت کردن از آنها و آگاهی دادن به آنها کمک کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا