موخوره و روش های درمان آن چیست؟

 جدول یاب ، ترجمه: زهره زرگرموخوره در اثر خشکی و بی آبی در موها به وجود می آید که باعث می شود موهای شما شکسته شوند و انتهای موهای شما شاخه شاخه شوند. زمانی که شما موهای خود را شانه می کنید و موهای شما خرد شده و می ریزد. زمانی که موهای شما زبرتر از سابق شده اند شما باید بدانید دچار موخوره شده اید و باید موهای خود را درمان کنید در غیر این صورت موخوره به قسمت های بالایی مو های شما نیز سرایت پیدا می کند .

عوامل به وجود آمدن موخوره :

مراقبت نامناسب از موها از مهمترین عوامل موخوره می باشد. توجه داشته باشید استفاده مدام از وسایل حرارتی و  استفاده مدام از رنگ های شیمیایی از عوامل مهمی هستند که باعث ایجاد موخوره می شوند. شما بهتر است روش های درمان موخوره را بدانید ما در این قسمت در مورد روش های درمان مو خوره صحبت خواهیم کرد.

روش های درمان موخوره :

۱- کوتاه کردن موها اولین و قطعی ترین روش برای درمان موخوره کوتاه کردن موها است. اگر شما اخیرا مقدار موخوره زیادی در موهایتان مشاهده کرده اید، قطعا نیاز دارید که چند سانتی از موهای خود را هر شش یا هشت هفته یک بار کوتاه کنید.

۲- استفاده از شامپو های شستشو دهنده های مناسب به خصوص نرم کننده های مناسب یکی از بهترین روش ها استفاده از محصولاتی است که دارای فرمول مخصوص برای موهای  موخوره و آسیب دیده و دارای رطوبت و قدرت حفاظت کنندگی بالایی هستند.

۳- محافظت از موها در مقابل محیط های نامناسب

ما همواره ممکن است در محیط های نامناسب برای ساعت های طولانی قرار بگیریم و باید در مقابل عوامل مختلف از موهای خود مراقبت نماییم. توجه داشته باشید در مقابل نور آفتاب حتما از کلاه آفتابی استفاده نمایید اگر در محیط هایی هستید که دارای گرد و غبار هستند حتما از سربند و یا وسیله ای برای حفاظت از موهای خود استفاده کنید.

۴- تغذیه مناسب

دقت داشته باشید یکی از مهمترین عوامل برای درمان موهای دچار موخوره و آسیب دیده تغذیه مناسب است. خوردن غذاهای طبیعی برای سلامت موها بسیار ضروری می باشد. خوردن غذاهایی با ویتامین بالا به شما کمک می کند که موهایی سالم و درخشان داشته باشید. میوه هایی مانند توت، پرتقال، آووکادو و سبزیجات. شما باید مطمئن باشید که مقدار کافی پروتین دریافت می کنید.

۵- شستشوی وسایل شخصی

شستشوی وسایل شخصی راهی مناسب برای داشتن موهای سالم و زیبا می باشد. میکروب زدایی از وسایل مرتبط با موها باعث می شود تا به مرور زمان آسیب های موهای شما از بین بروند. سعی کنید حتما از شانه و برس شخصی استفاده نمایید و هفته ای یک مرتبه با آب ولرم که با کمی نمک مخلوط شده است آنها را بشوئید. رو بالشتی شما وسیله ای می باشد که موهای شما ساعت های طولانی به روی آن قرار دارد سعی کنید رو بالشتی خود را هفته ای یک مرتبه بشویید.

۶- استفاده نکردن مدام از وسایل حرارتی

وسایل حرارتی به خاطر گرمایی که تولید می کنند باعث خشکی و تشدید مو خوره های شما می شوند و آسیب را بیشتر می کنند، تا جای ممکن از سشوار کردن و اتو کردن موهای خود پرهیز کنید و در صورت لزوم از اسپری قبل از سشوار مخصوص موها استفاده نمایید.

۷- شستشوی مناسب موها

متاسفانه برخی از افراد بر این باور هستند  که هر چه  بیشتر موهای خود را بشویند موهای  بهتر و سالم تری دارند، اما طی تحقیقات و بررسی هایی که  در حیطه آسیب های مو انجام گرفته است، ضروری است که بدانید شستشوی بیش از دو بار در هفته باعث آسیب به موها می شود. توجه داشته باشید از شستن موهای خود با آب داغ جدا پرهیز نمایید و سعی کنید موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید و بهتر است در پایان موهای خود را با آب سرد و خنک یک بار بشویید. از شانه کردن موهای خود در حمام و زمانی که موها هنوز خیس هستند جدا خودداری نمایید.

۸- خشک کردن مو ها پس از استحمام

برای خشک کردن موهای خود تا جای ممکن از استفاده از وسایل حرارتی خودداری نمایید، یا اگر تمایل به خشک کردن سریع تر موهای خود دارید، سعی کنید زمان خشک کردن موها با سشوار، آن را با فاصله مناسب از موها نگه دارید. از خشک کردن با حوله زبر و ساییدن موها به منظور خشک کردن آنها خودداری نمایید. سعی کنید برای خشک کردن موها از پارچه های نخی استفاده نمایید و اجازه دهید موها در هوای آزاد و در طی زمان خشک شوند.

امیدوار هستیم با رعایت نکته های بالا موهایی شاداب و سالم داشته باشید.

Elle:  منابع

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا