ویروس هانتا چیست؟ + علائم ابتلا به بیماری هانتا

در این مطلب، توضیحاتی درباره ویروس هانتا و همچنین علائم ابتلا به بیماری هانتا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. این روزها ، کشورهای زیادی در حال مبارزه جدی و گسترده با ویروس کرونا می باشند؛ ویروسی که با سرعت و قدرت تمام در حال همه گیری است. بیماری حاصل از این ویروس، سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-2) نام دارد و سازمان بهداشت جهانی یا WHO پس از عبور تعداد قربانیان از مرز ۱۰۰۰ نفر ، نام این ویروس را کووید ۱۹ یا ۱۹-COVID گذاشت!

علائم ابتلا به ویروس هانتا

توجه داشته باشید افراد در همه رده‌ های سنی ممکن است از ویروس کرونای جدید متاثر شوند! ظاهرا افراد مسن‌ تر و افرادی که دارای بیماری قبلی هستند همچون بیماری آسم، دیابت و بیماری های قلبی ممکن است در صورت ابتلا به ویروس کرونا دچار بیماری شدیدتری گردند.

اما در این میان، گویا جهان آماده تجربه ی ویروس جدید دیگری نیز است! پایگاه خبری گلوبال تایمز کشور چین نوشت: ” با وجود درگیری جهان با ویروس کرونا ، بیماری دیگری نیز در حال رشد است! آزمایش مردی از اهالی استان یوننان کشور چین نشان داد که او مبتلا به ویروس هانتا می باشد. “

این مرد که در روز دوشنبه در حال بازگشت به استان شاندوگ در کشور چین به وسیله ی یک اتوبوس بود، ناگهان درگذشت! با انجام آزمایش، پزشکان متخصص متوجه شدند که او به بیماری هانتا مبتلا بوده است! علاوه بر او ۳۲ نفر دیگر نیز در اتوبوس مذکور حضور داشتند و هم‌ اکنون در حال انجام آزمایش هستند.

پایگاه خبری first post نیز در گزارشی جدید نوشت: ” طبق بررسی‌ های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده آمریکا ، هانتا ویروسی است که عمدتا توسط جوندگان گسترش پیدا می‌ کند و می‌ تواند باعث بیماری‌ های مختلفی در افراد شود. این بیماری می‌ تواند باعث سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) و سندرم کلیوی هانتی ویروس (HFRS) شود.

دقت داشته باشید این بیماری از طریق هوا قابل انتقال نیست! و فقط در صورت تماس با ادرار، مدفوع و بزاق جوندگان گسترش پیدا می‌ کند. علائم اولیه سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) شامل خستگی ، تب و درد عضلات به همراه سردرد ، سرگیجه ، لرز و همچنین مشکلات شکمی است! “

براساس گفته ی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده آمریکا این بیماری اگر درمان نشود، منجر به تنگی نفس و یا حتی مرگ می‌ شود!

در انتها بد نیست بدانید ویروس‌ های هانتا پدیده ای نسبتا جدید هستند! تب خونریزی دهنده به همراه سندرم کلیوی در جریان جنگ کره ، در میان سربازان آمریکایی و کره ای (سال های ۱۹۵۰ میلادی تا ۱۹۵۳ میلادی) دیده شد! این بیماری ناشی از آلودگی به ویروس هانتا بود که باعث بیماری بیش از ۳۰۰۰ سرباز شد و نشانه‌ هایی شبیه نارسایی کلیه، خونریزی عمومی و شوک داشت.

لازم به بیان است نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس، بیش از ۱۰ درصد بود! نام ویروس هانتا از نام رود هانتان گرفته شده‌ است. هو وانگ لی ، ویروس‌ شناس کره ای توانست در سال ۱۹۷۶ میلادی این ویروس را از شش یک موش چمنی بدست آورد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا