چرا داروی بیماری سرطان تاکنون کشف نشده است؟

جدول یاب ، محمد سیمری : نخست بایستی ببینیم بیماری سرطان چیست؟ اساسا، بیماری سرطان زمانی بروز می کند که جریان تقسیم سلولی از نظم عادی خود خارج شود. سلول های سرکش، در جریان ادامه ی تقسیم خود، یک توده ی بافتی تشکیل می دهند که پیوسته بزرگ تر می شود. بدین ترتیب، سرطان، از رشد و همچنین گسترش غیر عادی و بی نظم سلول های بدن آدمی است.

سرطان در هر نوعی از سلول ممکن است بروز کند! چون سلول ها انواع بسیار گوناگونی دارند، سرطان نیز انواع بسیار گوناگونی دارد. در نزد بشر، صدها نوع سرطان وجود دارد؛ این یعنی بیماری سرطان فقط و فقط یک بیماری تنها نیست! بلکه ی خانواده ی بزرگی از بیماری ها را شامل می شود. این یکی از مشکلات موجود بر سر راه پیدا کردن دارویی واحد برای بیماری سرطان است.

یکی از روش های جلوگیری از بروز بیماری سرطان، شناختن عامل های سرطان زا است! دانشمندان تاکنون پی نبرده اند که این عامل ها دقیقا چگونه باعث تولید سلول های سرطانی توسط سلول های سالم می شوند!

اگر چه دانشمندان به این نکته پی ببرند، خواهند توانست جلوی بروز بیماری سرطان را بگیرند. از دیگر روش های مبارزه با بیماری سرطان، تحقیق برای پیدا کردن عامل های نابود کننده ی سلول های سرطانی در بدن آدمی است! این روش، مشابه همان روش استفاده از آنتی بیوتیک برای نابود کردن سلول های میکروبی است.

دانشمندان توانسته اند بسیاری از عوامل سرطان زای شیمیایی را کشف کنند. دولت ها برای حذف این گونه مواد شیمیایی از خورک مردم و جلوگیری از تماس مردم با آن ها قدم هایی برداشته اند. این اقدامات به جلوگیری از بروز و همچنین گسترش بیماری سرطان یاری می رساند.

به علت پیوستگی بین بیماری سرطان و همچنین ویروس ها در برخی از جانوران، هر روز تعداد بیشتری از دانشمندان متقاعد می شوند که بسیاری از سرطان ها علت ویروی دارند! ولی هنوز معلوم نشده است که ویروس دقیقا چگونه و به چه صورت در بدن آدمی موجب بروز بیماری سرطان می شود.

بنابراینف تحقیق برای کشف علت های بیماری سرطان، بسیار دشوار است! ولی دانشمندان به پیشرفت های بزرگی دست یافته اند. سرانجام، ممکن است ثابت شود که وجه مشترک چندانی بین انواع سرطان ها وجود ندارد. یا ممکن است ثابت شود که عوامل سرطان زای مختلف به یک طریق در انسان موثر واقع می شوند! ولی بشر همچنان بایستی به تحقیقات و پژوهش های خود ادامه دهد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا