چطور چین و چروک‌های پوست را از بین ببریم؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

آیا از چین و چروک‌‌های پوست‌تان خسته شده‌اید؟ در اینجا راه‌کارهایی ارائه خواهیم داد که  تا بتوانید سلامت پوست‌تان را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

با مصرف غذاها و سبزیجات

هرچقدر سن‌تان بالاتر می‌رود، پوست شما هم پیرتر می‌شود. کمبود رطوبت و کشیدگی پوست باعث چروک شدن پوست می‌شود. شرایط محیطی نیز روی وضعیت پوست شما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود پوست‌تان خشک و یا مرطوب باشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی هوا، سوء تغذیه و عادات غذایی ناسالم، عوامل متعددی هستند که به بروز پیری زودرس پوست کمک می کنند.

اگر چین و چروک‌های پوست‌تان شما را آزار می‌دهد و نمی‌دانید که برای رهایی از چروک‌ها چکار باید بکنید همراه ما باشید تا یک سری نکات  برای مراقبت از پوست‌تان را به شما یادآور شویم. استفاده از کرم ضد آفتاب، ترجیحا با یک عامل حفاظت درمقابل خورشید (SPF) که مناسب نوع پوست شما باشد، یکی از بهترین راه حل هاست. استفاده از کرم ضد آفتاب را فقط  محدود به مواقعی که قصد بیرون رفتن از خانه دارید نکنید، بلکه در طول روز سعی کنید چندین بار پوستتان را با کرم ضدآفتاب مناسب مرطوب نگه دارید. روغن نارگیل یک انتخاب بسیار خوب و مناسب برای نرم کردن پوست است خصوصا برای افرادی که پوست‌های خشکی دارند. یکی دیگر از چیزهایی که به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند چای برگ لیمو است.

عادات غذایی سالم، ترک استعمال سیگار، داشتن خواب کافی، استفاده از خوراکی‌های آنتی اکسیدان و محدود کردن مصرف خوراک‌های قندی موثرترین عوامل حفظ درخشش پوست صورت هستند.

دکتر سونی گوپتا، مشاور ارشد – متخصص پوست، پزشک زیبایی شناسی و ترمیم مو در هند ۳ نکته را  برای  اینکه به طور دائم از چین و چروک از طریق جراحی زیبایی رها شوید توصیه می‌کند:

۱- کرمهای ضد چین و چروک رتینول، برای کاهش خطوط ریز پوست صورت مناسب هستند.

۲- برای از بین بردن خطوط برجسته در بخش فوقانی صورتٍ مثل خطوط پیشانی، بوتاکس کنید.

۳- برای از بین بردن چروک‌های بخش تحتانی صورت، می توان از پرکننده ها داخلی پوست استفاده کرد.

استفاده از لوازم آرایشی تنها راه رفع و پوشش مشکلات پوستی نیست. استفاده از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند موز، هویج، آناناس، آب لیمو، آلوئه ورا، روغن زیتون و سفیده تخم مرغ در وعده غذایی می تواند خیلی موثرتر باشد. داشتن خواب کافی طی شبانه روز و نوشیدن مقدار فراوان آّب بهترین شیوه‌های درخشان و شفاف نگه داشتم پوست برای مدت زمانی طولانی هستند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا