کدام دمنوش‌ های طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا موثر است؟ + دمنوش‌ های ویروس‌ کش

در این مطلب، درباره دمنوش‌ های طب سنتی مفید و موثر برای مقابله با ویروس کرونا توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در این روزها که بیماری ویروسی کرونا تیتر یک اخبار شده است، حتما از خود پرسیده اید که طب سنتی آیا برای بیماری های ویروسی درمانی دارد یا خیر؟

دمنوش های موثر برای مقابله با ویروس کرونا

لازم به بیان است ویروس ها جزو انگل های اجباری هستند و برای رشد و تکثیر نیازمند به بدن میزبان هستند؛ بیشتر ویروس‌ های بیماری زای انسانی در سیستم گوارشی شروع به فعالیت می‌ کنند؛ در واقع مخزن اصلی اکثر بیماری های ویروسی، روده‌ ها و معده است.

مهم ترین نکته‌ ای که همه باید به آن دقت داشته باشند، این است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و به‌ جای پخش شایعات و اطلاعات نادرست راه مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری را به یکدیگر آموزش دهند؛ رعایت بهداشت فردی، بهداشت دهان و دندان ها، بهداشت مواد غذایی و رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی از جمله وظایفی است که همگان باید خود را موظف به انجام آن بدانند.

خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دست‌ ها است؛ حداقل کاری که باید در طول روز انجام داد، شستن دست ها با آب و صابون است؛ از مصافحه و دست دادن و نیز روبوسی کردن پرهیز شود؛ قبل از هر بار خوردن غذا، دست ها را باید با آب و صابون شست؛ توصیه و تأکید می‌ شود در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود و تا حد امکان مصرف گوشت ها به‌ خصوص ماهی، میگو و گوشت گاو را باید محدود کرد؛ مالیدن روغن “حنظل” به داخل ناف بسیار مفید است.

دمنوش‌ های ویروس‌ کش

از جمله ترکیب گیاهان دارویی ویروس‌ کش و ضدویروس قوی که می‌ توان برای مقابله با هرگونه بیماری ویروسی حتی ویروس کرونای انسانی به‌صورت دمنوش استفاده کرد، شامل موارد زیر است:

  • دمنوش گل و برگ گیاه نپتا + گل و برگ گیاه چای کوهی
  • دمنوش گل و برگ گیاه فراسیون سفید + برگ گیاه خرگوشک
  • دمنوش برگ مریم‌گلی + ریشه گل قاصدک
  • دمنوش برگ و گل گیاه مریم نخودی + گل و برگ گیاه پاخری
  • دمنوش برگ آویشن + ۱۴ عدد عناب

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا