طرز تهیه حلوای دو آرد (آرد نخودچی و آرد سفید) مجلسی و خوشرنگ

دستور پخت حلوا 2 آرد

طرز تهیه حلوای دو آرد

حلوای ۲ آرد یکی از حلوا های بسیار نرم و لطیف است که شما می توانید برای نذری ها و مجالس ختم و نذری های خود استفاده کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه حلوا شیر و حلوا با آرد گندم را به شما یاد دادیم که فوق العاده خوشمزه هستند و این بار این حلوای خوشرنگ و نرم را به شما آموزش خواهیم داد امروز در جدول یاب با طرز تهیه حلوای دو آرد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید ۲ پیمانه
آرد نخودچی ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
شکر ۳ پیمانه
آب ۳ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم
پودر هل مقداری
چوب دارچین ۱ تکه

طرز تهیه حلوای دو رنگ

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا شکر و آب و چوب دارچین را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شکر حل شود، نیازی به جوشیدن و غلیظ شدن نیست. وقتی شکر حل شد گلاب و زعفران دم کرده و کمی پودر هل اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد ها

آرد سفید را الک کنید داخل تابه ریخته و حدود ۳۰ دقیقه با شعله ملایم تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. آرد نخودچی را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن روغن مایع

آردها را در قابلمه ای الک کنید و روی حرارت قرار دهید و روغن مایع و کره را کم کم اضافه کنید و با شعله ملایم تفت دهید تا زمانی که رنگ آرد طلایی و سپس قهوه ای روشن شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوای دو رنگ

کمی از مواد را داخل کاسه سفید رنگی ریخته و یک قاشق از شربت روی آن بریزید و مخلوط کنید تا رنگ حلوا مشخص شود، هر زمان نتیجه این تست رنگ مطلوب بود و از رنگ حلوا رضایت داشتید به تفت دادن خاتمه دهید و شربت ولرم را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود و آب حلوا جمع شود و از اطراف قابلمه جدا شود، زمانی که حلوا کاملا جمع شد و کشدار به نظر میرسید شعله را خاموش کنید و با کمک دستگیره قابلمه را در دو دست گرفته و مدام به سمت چپ و راست حرکت دهید تا مرحله گهواره کردن حلوا انجام شود و حلوا به روغن بیفتد و منسجم شود. سپس در ظرف دلخواه ریخته و تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوای دو رنگ

  1. می توانید میزان آردها را یکسان بردارید یعنی یک و نیم پیمانه آرد سفید و یک و نیم پیمانه آرد نخودچی.
  2. می توانید حلوا را به صورت دیسی یا ماسوره بزنید و داخل کپسول قرار دهید و سرو کنید.
  3. می توانید به صورت ترکیبی از کره و روغن استفاده کنید.

طرز تهیه حلوا

‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا