طرز تهیه حلوا با آرد گندم ساده با پیمانه نرم و لطیف برای ۱۰ نفر

دستور پخت حلوا آرد گندم ساده

طرز تهیه حلوا با آرد گندم

حلوا با آرد گندم یکی از خوشمزه ترین و راحت ترین حلوا های سنتی ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید خیلی راحت این حلوای خوشمزه را در خانه تهیه کنید. حلوا آرد گندم بسیار نرم و لطیف است و مناسب ماسوره زدن و شکل دادن است و برای مراسمات مذهبی یا مهمانی ها می توانید تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه حلوا آرد گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد گندم۱.۵ پیمانه
شکر۱.۵ لیوان
روغن جامد۱/۲ لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب۱/۲ لیوان
زعفرانبه مقدار لازم
گل محمدی و نارگیلبرای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا آرد گندم

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا برای تهیه این حلوا باید شربت را تهیه کنید برای این کار شکر و آب و گلاب و زعفران دم کرده را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود ولی دقت کنید نباید به جوش بیاید و بعد کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: سرخ کردن آرد

آرد را الک کنید و داخل قابلمه بریزید و مخلوط روغن ها را اضافه کنید و برای ۴۰ دقیقه روی شعله متوسط باید تفت دهید، شیوه ی اصیل اصلی این حلوا این می باشد که باید آرد داخل روغن سرخ شود و بعد تفت دادن کم کم مشاهده می کنید که رنگ دانه های آرد قهوه ی می شوند شما هر چقدر بیشتر تفت دهید رنگ حلوای شما تیره تر می شود.

مرحله سوم: افزودن شربت

در ادامه باید شربت را طی سه مرحله اضافه کنید و هم بزنید دقت کنید باید حرارت کم باشد تا شربت سریع بخار نشود سپس خیلی سریع هم بزنید تا حلوا وسط قابلمه جمع شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا آرد گندم

در ادامه باید مواد را خوب هم بزنید تا حلوا گهواره شود یعنی وقتی به سمت چپ و راست می برید حلوا باید حرکت کند وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید و داخل سینی مورد نظر پهن کنید و به دلخواه با شابلون یا چنگال طرح روی حلوا ایجاد کنید و تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا با آرد گندم

  1. می توانید فقط از روغن مایع استفاده کنید ولی ترکیب روغن جامد و مایع باعث نرم شدن حلوا می شود.
  2.  اگر می خواهید حلوای قالبی یا انگشتی داشته باشید وقتی حلوا کمی از داغیش افتاد ولی خیلی خنک نشه داخل قالب سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و با پشت قاشق فشار دهید. کمی در یخچال خنک شود و بعد به آرامی از قالب خارج کنید.
  3. به دلخواه می توانید به شربت کمی هل نیز اضافه کنید.

پارسی دی

‫۳.۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا