طرز تهیه نان برسن (نان کره ای) نرم و پنبه ای در خانه

دستور پخت نان برسن

نان برسن

نان برسن یا نان کره ای یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده برای صبحانه و عصرانه گزینه خوبی می باشد. این نان خوشمزه با خمیرمایه تهیه می شود و طعم و مزه خوبی دارد و بافت پنبه ای و نرم دارد. امروز در جدول یاب طرز تهیه نان برسن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۶۰۰ گرم
شیر ولرم۱۵۰ میلی لیتر
آب ولرم۱۵۰ میلی لیتر
خمیرمایه۲ ق چ معادل ۷ گرم
نمک۱ ق چ معادل ۵ گرم
شکر۵۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
هل ساییده۱/۴ ق چای خوری
شیر و شکربرای رومال
کره۴۰ گرم برای روی خمیر

طرز تهیه نان برسن

مرحله اول: خمیرمایه

مایه خمیر و یک قاشق چای خوری شکر را در آب ولرم ریخته و کنار قرار دهید تا عمل آید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ‌ ها ،وانیل، هل ،شیر و نمک و مابقی شکر را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و با همزن دستی هم بزنید در حد مخلوط شدن و مایه خمیر عمل آمده و نیمی از آرد را افزوده و همزده و مابقی آرد را کم کم افزوده و خمیر را ۱۰ دقیقه ورز داده تا جمع شود و صاف و یکدست شود و داخل کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل کاسه چرخانده تا سطحش چرب شود و روی خمیر را بپوشانید تا به مدت تقریبی یک ساعت در محیط آشپزخانه بماند و حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله سوم: پخت نان برسن

خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه گرفته و روی خمیرها را میپوشانیم تا تقریبا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر استراحت کنند و حجم خمیرها دوبرابر شود و سپس خمیرها را داخل سینی بر که با کره چرب کرده‌ایم به اندازه‌ی پیش دستی به سکل دایره پهن کرده و دوباره روی خمیرها را می‌پوشانیم تا به مدت نیم ساعت استراحت کنند و حجم خمیرها دوبرابر شود و سپس داخل هر خمیر را با انگشت حفره ایجاد کرده و یک تکه کره داخل حفره‌ها قرار داده و با شیر روی خمیرها رومال زده و رویشان کمی شکر پاشیده(من ۳ قرص نان را با رومال شیر و شکر و ۳ تا را فقط با شیر رومال بزنید) و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که نان ها طلایی شوند ،قرار دهید. پنج دقیقه پس از خارج کردن از فر یک پارچه ی تمیزی روی نان ها بکشید تا در حین خنک شدن نرم بمانند.

فوت و فن های دستور پخت نان برسن

  1. از خمیرمایه تازه استفاده کنید و حتما عمل بیارید و مطمئن باشید.
  2. آب باید دمای ولرم باشد وگرنه خمیرمایه عمل نمی آید.
  3. شما می توانید این نان را در ظرف دربسته یا پارچه نگهداری کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا