چگونه می توانیم سیاهی زیر چشم را به صورت طبیعی درمان کنیم؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

پوست دور چشم معمولا تیره تر از قسمت های دیگر بدن می باشد. بروز سیاهی زیر چشم مشکل نادری نیست و اتفاقی است که تمام افراد می توانند به آن دچار شوند، حتی کودکان و سالمندان! در سالمندان با بالا رفتن سن، مقداری از چربی و کلاژن اطراف چشم ها از بین می روند؛ این موضوع همراه با نازک شدن پوست، باعث بروز سیاهی و گودی زیر چشم ها می شود. متاسفانه سیاهی زیر چشم، باعث می شود که شما چند سالی بزرگتر به نظر برسید.

سیاهی زیر چشم

 

سیاهی زیر چشم، معمولا مشکل جدی ای نیست و جایی برای نگرانی ندارد؛ اما در صورتی که تورم و تغییر رنگ پوست، تنها در اطراف یک چشم ایجاد شود و با گذشت چند روز نیز برطرف نشود یا این که به طور کاملا ناگهانی ایجاد شود، بایستی در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

بروز گودی در دور چشم می‎ تواند نشانه ‎ای از وجود بیماری هایی نظیر کم ‎کاری غده ی تیروئید، بیماری کم‎ خونی، کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی و کمبود آهن، کم‎ خوابی و حتی خستگی مفرط باشد؛ توجه داشته باشید برخلاف آن چه که برخی تصور می کنند، خستگی تنها دلیل تیرگی و گودی زیر چشم نیست! البته کمبود خواب می تواند باعث سیاهی زیر چشم شود، اما مشکلات و بیماری های بسیاری نیز می تواند علت بروز گودی زیر چشم و سیاهی و تیرگی دور چشم شود. برخی از دلایل سیاه شدن زیر چشم می تواند از عوامل ارثی و ژنتیکی، کم خوابی، استرس، سبک زندگی و حتی تغذیه نامناسب باشد؛ همواره به تغذیه ی خود توجه داشته باشید! وجود بیش از حد نمک در رژیم غذایی، باعث حبس شدن آب در بدن می شود و از جمله در زیر چشم ها نیز آب اضافی جمع می شود! همچنین کشیدن سیگار و مصرف بیش از حد الکل نیز می تواند موجب سیاهی و گودی زیر چشم شود.

 

اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان سیاهی دور چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساسی هستند، تنها درمان های خانگی مناسب می تواند به درمان سیاهی زیر چشم کمک کند. برای نمونه آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست می شود و آب خیلی گرم، برعکس پوست را تیره و سیاه می کند؛ برای همین توصیه می کنیم چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را می شویید، با آب سرد این کار را انجام دهید.

 

همچنین یکی دیگر از روش‌ های خانگی برای درمان سیاهی زیر چشم، استفاده از چای کیسه‌ ای مرطوب و سرد شده است. برگ چای به‌ دلیل داشتن ماده‌ ای مفید و ارزشمند به نام تانین، موجب درمان سیاهی زیر چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌ کند. توصیه می کنیم پس از استفاده از چای کیسه‌ ای، به محض آن‌ که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌ های تان بگذارید؛ بهتر است از دو چای کیسه‌ ای به‌ طور هم زمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به‌ مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشم‌ ها و ناحیه ی زیر چشم شما باقی بماند. لازم به ذکر است شما می‌ توانید چای کیسه‌ ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید.

همچنین شما می توانید از ماسک طبیعی سیب زمینی نیز استفاده نمایید! مواد سفید کننده ی طبیعی موجود در سیب زمینی، می تواند برای درمان سیاهی زیر چشم مفید باشد. برای تهیه ی ماسک طبیعی سیب زمینی، آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و آن را با استفاده از یک توپ پنبه بر روی چشم های بسته خود قرار دهید؛ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس چشم های تان را با آب سرد بشویید. این روش را یک یا دو بار در طول روز، برای مدت چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا