روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست آدمی دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

روزه داری فوایدی برای جسم آدمی دارد، اما هدف اصلی این امر، تصفیه ی روح و روان آدمی و تقرب به باری تعالی می باشد. بد نیست بدانید در قرآن کریم در آیات ۱۸۳ و ۱۸۵ سوره بقره که در شهر مدینه بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به امر روزه تاکید شده است؛ خداوند در این آیات می فرماید: ” روزه را برای پرهیزکاری واجب کردیم و بر امت های گذشته هم واجب کردیم. “

 

روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست آدمی دارد؟

 

دقت داشته باشید روزه گرفتن برای تهی شدن و سبک شدن آدمی برای پرواز می باشد، نه اینکه فقط جسم خود را عذاب دهیم و شکم را از غذا محروم نماییم! بلکه بایستی وجود خود را با نور معرفت خدایی روشن نماییم.

البته از این موضوع نیز غافل نباشید که روزه داری، آن گونه که از فرمایش های رسول اکرم (ص) و سایر معصومین (ع) دریافت می شود و همین طور براساس تاییدات علمی دانشمندان و پزشکان متخصص دوره معاصر، روزه داری، آن هم با صورت تعیین شده در شریعت مقدس اسلام، عامل بزرگی در سلامت بدن آدمی به شمار می آید.

بد نیست بدانید روزه، تمام دستگاه های بدن آدمی را از خستگی مداوم بیرون می آورد و از بهترین عوامل جوان ساز نسوج بدن به شمار می آید. توجه داشته باشید روزه داری نیروی مقاومت بدن را افزایش می دهد و به گفته ی برخی دانشمندان و پزشکان متخصص غیر مسلمان همچون “سوفورین”، روزه گرفتن راه حل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری آسم، بیماری برونشیت، بیماری روماتیسم مزمن، بیماری نقرس، بیماری های مرتبط با چشم، بیماری کم خونی یا آنمی، عارضه ی ضعف روده ها، بیماری مرض قند و همچنین بیماری های کلیه و کبد و نیز بیماری های عصبی و روانی به شمار می آید.

 

براساس جدیدترین پژوهش های انجام شده، کاهش مجموع کالری مصرفی در روز می تواند عمل برخی آنتی اکسیدان ها در کاهش عوامل بالا برنده سن در مغز و بدن آدمی را تقلید کند!

یا در موردی دیگر یکی از اولین بنیان گذاران ایالات متحده آمریکا، بنجامین فرانکلین می گوید: ” برای بالا بردن طول عمر خود، غذایت را کمتر کن. ” دقت داشته باشید یکی از قوی ترین شاخص های تاثیر گذار در طول عمر آدمی، غذایی که می خورید نیست! بلکه مقدار غذایی است که می خورید!

آن هایی که کمتر غذا می خورند، بیشتر هم زندگی می کنند.

 

روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست آدمی دارد؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که روزه داری چه اثراتی بر پوست آدمی دارد؟

در پاسخ بایستی گفت روزه گرفتن در ماه رمضان، برای پوست آدمی هم دارای تاثیرات مثبت است و هم تاثیرات منفی! توجه داشته باشید بدن آدمی در طی یک ماه، اقدام به پاکسازی خود می نماید!

درباره این فرآیند پاکسازی بد نیست بدانید در طی روز های اول ماه رمضان، پاکسازی به شکل جوش در صورت آدمی ظاهر می شود. اما پس از اینکه بدن خود را با شرایط جدید مطابقت داد، این جوش ها پاکسازی خواهند شد؛ البته این اتفاق زمانی خواهد افتاد که در زمان وعده ی افطار تا وعده ی سحری به اندازه کافی آب مصرف نماییم.

زیرا آب به دفع این سمومی که به شکل جوش بر پوست صورت ظاهر شده اند، کمک می کند. هم چنین لازم است بدانید روزه داری به درمان سریع تر برخی از یماری های پوستی همانند کهیر، کمک شایانی می نماید!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا