چگونه شادابی پوست خود را تضمین کنیم؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

یکی از قسمت های مهم بدن که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا حتی نور آفتاب قرار دارد، پوست می باشد. فرقی نمی کند اهل کدام منطقه از این کره خاکی هستید! به هرجا که تعلق داشته باشید، دوست دارید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. یکی از دغدغه های انسان ها، به ویژه خانم ها، داشتن پوستی سالم و شاداب است! دغدغه ای که از سنین نوجوانی تا میانسالی با آن ها همراه است.

 

چگونه شادابی پوست خود را تضمین کنیم؟

 

به عنوان اولین و مهم ترین نکته، بایستی همیشه پیش از خواب، آرایش خود را پاک کنید! دقت داشته باشید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد. اما مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود می کنند و مانع از تنفس آن می شوند. علاوه بر آن، ورزش کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید! به یاد داشته باشید ورزش کردن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و جریان خون را بهبود می بخشد؛ به همین دلیل، افرادی که ورزش می کنند، پوستی جوان تر خواهند داشت. توصیه می کنیم پس از ورزش کردن، سریعا حمام کنید و یا صورت خود را بشویید تا از بروز جوش و آکنه ی حاصل از عرق کردن، جلوگیری نمایید. برای حفظ سلامتی و زیبایی خود و همچنین برای سفت شدن پوست، عضلات خود را تقویت کنید.

پس همواره به یاد داشته باشید ورزش کردن، برای سالم ماندن و حفظ شادای پوست بسیار مهم است؛ پیشنهاد می کنیم حدود ۱۵ دقیقه در روز را ورزش کنید تا سموم را از بدن خود دور نگه دارید و پوستی شفاف داشته باشید.

لایه برداری پوست خود را فراموش کنید؛ توصیه می کنیم حداقل یک الی دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های مرده ی پوست از بین بروند. همچنین اطمینان حاصل کنید که این روش، پوست شما را سالم تر و روشن تر می کند! توجه داشته باشید زمانی که پوست خود را پاکسازی کردید، از شیر پاک کن استفاده کنید. شیر پاک کن به عنوان یک پشتیبان تمیز کننده عمل می کند و به از بین بردن هر گونه کثیفی کمک شایانی می کند! البته بایستی همواره به این نکته دقت داشته باشید برخی تمیز کننده های خشن، می توانند رطوبت پوست را از بین ببرند و سطح PH پوست را کاهش دهند. به همین دلیل استفاده از یک نرم کننده ی چند منظوره می تواند به تعادل PH در حین آماده سازی و مرطوب کردن پوست کمک نماید.

 

ماسک های زیبایی

بد نیست درباره ماسک های زیبایی نیز کمی با هم صحبت کنیم! ماسک‌ های زیبایی، ویژه ماسک هایی که از مواد طبیعی مانند میوه‌ ها تهیه می‌ شوند، طرفداران بسیار زیادی دارند. البته دقت داشته باشید این موضوع تنها محدود به خانم‌ ها نیست و امروزه بسیاری از مردان نیز، ویژگی‌ ها و فواید این ماسک‌ های طبیعی را پذیرفته‌ اند. ممکن است درباره انواع ماسک های آبرسان برزیلی که از پوست و میوه ی آواکادو تهیه می شود و یا حتی درباره مرهم چای نخود که مردم چین از آن برای پاکسازی و لایه برداری پوست خود استفاده می کنند، چیزهایی شنیده باشید. همه و همه بیانگر این موضوع است که می توان با بهره گیری از مواد طبیعی، سلامت پوست خود را تضمین کرد.

 

چگونه شادابی پوست خود را تضمین کنیم؟

 

برای نمونه شما می توانید از ماسک هلو استفاده کنید! ماسک هلو برای افرادی مناسب است که دارای پوست خشک می باشند و یا پوست شان در برابر سرما حساس است. برای تهیه ی این ماسک، هلوها را له کنید و سپس عسل را به آن اضافه کنید. در مرحله ی بد بایستی این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یک دست و به صورت خمیر در بیاید.

سپس برای اسنفاده از این ماسک، آرایش صورت تان را به صورت کامل پاک کنید و در مرحله ی بعدی، ماسک آماده شده را بر روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت تان بماند؛ سپس با آب ولرم پوست صورت خود را شست‌ و‌ شو دهید.

 

در انتها لازم به یادآوری است ماساژ پوست صورت را نیز از یاد نبرید! برای نمونه ماساژ پوست صورت با اسفناج تازه، تاثیری بالا در فرم‌ گیری عضلات صورت و همچنین آب رسانی و تغذیه سلول‌ های پوستی دارد. دقت داشته باشید چون این ماسک از برگ‌ های تازه ی اسفناج و همچنین شیر تازه پر چرب تهیه می‌ شود، علاوه بر آب رسانی به سلول‌ های پوست، به افزایش نشاط و شادابی پوست صورت نیز کمک می‌ کند و پوستی با نشاط، سالم و جوان را به همراه دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا