سیستم ایمنی بدن را چگونه تقویت کنیم؟

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

اگر به دنبال کمتر بیمار شدن هستید حتماًباید سیستم دفاعی بدنتان را تقویت کنید به این نحو که؛ انواع سبزیجات و میوه جات را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، غذای حاضری و فست فود را از لیست غذاهای خود پاک کنید.
سبزیجاتی که سیستم بدن شما را تقویت می کند از این قبیل هستند :
سیر را با خواص بی نظیر خود می توان پادشاه سبزیجات نامید، ترکیباتی چون آلیسین ، آژوئین و تیوسولفینات در سیر باعث می شود که بدن در مقابل بیماری ها ایمن شود، اگر حتّی در زمان بیماری سیر مصرف کنید زودتر از همیشه سلامتی خود را بدست می آورید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تامین ویتامین C بدن

شما می توانید ویتامین C بدنتان را از طریق میوه هایی از خانواده مرکبات بدست بیاورید، میوه هایی از قبیل لیمو، لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی همگی سرشار از ویتامین C هستند و قدرت بدن را در دفاع از سرماخوردگی بالا می برد. البته خانواده فلفل ها نیز داری ویتامین C می باشند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف ویتامین های مفید

ویتامین های مفید شامل ویتامین D ، ویتامین A ، ویتامین E و آهن و آنتی اکسیدان ها می باشند که این ویتامین ها در موادی از قبیل هویج ، چغندر ، سیب زمینی شیرین ، کبروکلی ، کلم ، گل کلم ، کاهو ، کدو ، ملون ، فلفل دلمه ای … که هر کدام به نوعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشند. یادتان نرود که هویج نیز از سبزیجاتی است که به کشتن میکروب های بدن کمک می کند .

تقویت سیستم ایمنی بدن

چای گیاهی

وقتش رسیده که دیگر به جای چند فنجان چای سیاه در روز ، قهوه و نسکافه کمی هم چای گیاهی برای خودتان دم کنید و بنوشید تا از اثرات تقویتی آنها استفاده کنید. چای سبز با عناصری که دارد مانع ورود ویروس آنفولانزا به بدن می شوند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف زنجبیل تازه

برای پیشگیری و شیوع بیماری های ذات الریه و آنفولانزا از رنده شده زنجبیل تازه می توانید استفاده کنید به این صورت که آن را با آب جوش مخلوط کرده و به صورت دمنوش میل کنید ، حتی می توانید زنجبیل های رنده شده را به غذای خود اضافه کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا