مبلغ یارانه نقدی در سال ۹۹ چقدر افزایش می یابد؟

در این مطلب، درباره مبلغ یارانه در سال ۹۹ توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشبد. سخنگوی کمسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور گفت در سال ۹۹ مبلغ یارانه نقدی به ۷۲ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

مبلغ یارانه نقدی

قانون هدفمندکردن یارانه‌ ها در زمستان ۱۳۸۷ شمسی به صورت لایحه از سوی دولت نهم جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و پس از مدت‌ ها کش و قوس، با اعمال تغییراتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این لایحه قسمتی از طرح تحول اقتصادی می‌ باشد که دولت محمود احمدی‌ نژاد آن را مطرح کرده‌ است. در آذر ۱۳۸۸ شمسی، با بالاگرفتن اختلاف بین مجلس و دولت در خصوص نحوه در اختیار گرفتن درآمد ناشی از آزادسازی قیمت‌ ها، این ماده به شورای نگهبان ارسال شد و با بررسی آن توسط این شورا، منابع مالی به وجود آمده در پی حذف یارانه‌ های اجناس، می‌ بایست در اختیار دولت قرار می‌ گرفت.

در تاریخ ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۸۹ شمسی، محمود احمدی‌ نژاد، رئیس‌ جمهوری ایران با حضور در تلویزیون، آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ ها را به صورت رسمی اعلام کرد. او گفت که از صبح روز ۲۸ آذر ماه، حامل‌ های انرژی، آب و نان در سراسر ایران با بهای جدید ارائه خواهند شد! بد نیست بدانید تا مهر ۱۳۸۹ شمسی، فرم‌ های اطلاعات اقتصادی برای دریافت یارانه نقدی از سوی ۶۸ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۵۸ نفر در قالب حدود ۲۰ میلیون خانوار تکمیل شد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا