طرز تهیه نان خرمایی ترد و خوشمزه با خمیر مخصوص و آرد گندم

دستور پخت نان خرمایی کرمانشاهی

طرز تهیه نان خرمایی

نان خرمایی یکی از نان های بسیار مقوی و پر طرفدار است که شما می توانید با یک خمیر خانگی بسیار نرم و خوشمزه تهیه کنید و بین خمیر را از مواد خرمایی پر کنید و این نان خوشمزه را برای عصرانه و صبحانه آماده کنید. شما می توانید این نان را به صورت های مختلف بپیچید یا برش بزنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه نان خرمایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای خمیر

آرد۳۵۰ گرم
شکر۳۰ گرم
مخمر۱۰ گرم
نمک۵ گرم
کره۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱۷۰ میلی لیتر
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

خرما بدون هسته۱/۲ پیمانه
گردوی نگینی خرد شده۲ ق سوپ خوری
پودر دارچین۱ ق چای خوری

مواد لازم برای رومال

تخم‌ مرغ۱ عدد
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه نان خرمایی

مرحله اول: آماده سازی خمیرمایه

ابتدا مخمر و یک قاشق چایخوری از شکر دستور را داخل شیر ولرم ریخته و همزده و کنار قرار دهید تا عمل بیاید دقت کنید دمای شیر باید ۴۵ درجه باشد به طوری که وقتی انگشت را داخل فرو کنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل کاسه الک کرده و نمک و مابقی شکر را افزوده و همزده و تخم‌مرغ و وانیل را به آرد افزوده و همزده و مخمر عمل آمده را اضافه کرده و همزده و کره‌ی به دمای محیط رسیده را افزوده و خمیر را ده دقیقه ورز داده و سپس روی خمیر را پوشانده و یک ساعت استراحت می‌دهیم تا حجم خمیر دوبرابر شود .

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

خرمای هسته گرفته و پودردارچین و گردو را با هم ترکیب کرده و کنار دستمان قرار دهید، برای گرفتن پوست خرما باید آن را داخل آب جوش قرار دهید و بعد داخل آب سرد و با یک فشار ساده پوست را جدا کنید.

مرحله چهارم: تهیه نان خرمایی

خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه گرفته و یکی از چونه ها را پهن کرده به شکل دایره به قطر ۲۰ سانت و نیمی از ترکیب خرما و گردو را روی خمیر پهن کرده و چونه‌ی بعدی خمیر را پهن کرده و روی خرما کشیده و دورتادور خمیرها را به هم وصل کنید و خمیر را داخل سینی فر که با کره چرب کردید قرار داده و با کاردک روی خمیر را مانند پیتزا خطوط سطحی انداخته و روی خمیر را بپوشانید تا نیم ساعت استراحت کند و با دو چونه‌ خمیر باقیمانده هم به همان شکل خمیر را پهن و مابقی خرما رو روی خمیر پهن کرده و روی خمیر را پوشانده و پس از نیم ساعت با تخم‌مرغ همزده شده که با وانیل ترکیب کرده‌ایم،روی خمیرها را رومال زده و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که نان ها پخته و طلایی شوند،قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان خرمایی

  1. خرما را چرخ کنید یا داخل غذاساز بریزید و بعد استفاده کنید.
  2. خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود.
  3. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا