طرز تهیه نان سیمیت ترکیه ای با شیره انگور و دستور دقیق

دستور پخت نان سیمیت ترکی

طرز تهیه نان سیمیت

نان سیمیت یکی از نان های بسیار معروف ترکی می باشد که با شیره انگور تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. امروز یکی از دقیق ترین و نزدیک رسپی های مخصوص نان سیمیت را برای شما آورده ایم که برای رسیدن به نتیجه بهتر باید مواد را اندازه گیری کنید تا یک نان خوشمزه در منزل داشته باشید و این نان را برای صبحانه و عصرانه سرو کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه نان سیمیت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم
شیر ولرم۲۵۰ میلی لیتر
شکر۶۰ گرم
خمیرمایه۱ ق س معادل ۱۰ گرم
کره۵۰ گرم
نمک۷ گرم
شیر خشک۲۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شیره انگور یا خرما۳ ق غذا خوری
آب۱.۵ ق سوپ خوری
کنجد۱/۲ پیمانه

طرز تهیه نان سیمیت

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

تمام مواد خشک شامل آرد الک شده،مخمر،شکر،وانیل، شیرخشک را داخل کاسه ریخته و با هم ترکیب کرده و کره را افزوده و با نوک انگشتان به خورد آرد داده و شیر ولرم را کم کم به موادمان افزوده و نمک را اضافه کنید. در این رسپی از مخمر فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد خشک مخلوط می شود و اگر مخمر فوری ندارید ابتدا عمل بیاورید و بعد اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود و روی خمیر را پوشانده و ۲۰ دقیقه استراحت می‌دهیم و سپس خمیر را به چونه های ۱۲۰ گرمی که به اندازه‌ی پرتقال کوچک است تقسیم کنید.

مرحله سوم: پیچیدن خمیر

بعد از چانه کردن خمیر (با این دستور ۷ چونه درست می شود)و چونه‌ ها را به شکل بیضی درآورده و ۱۵ دقیقه استراحت داده و سپس به شکل نوارهای ۵۰ تا ۶۰ سانتی درآورده و خمیر را دولا کرده و به‌ هم بپیچید و مانند حلقه ببنید و شیره‌ ی انگور یا خرما را با آب ترکیب کرده تا کمی رقیق شود و حلقه‌ های سیمیت را ابتدا در شیره‌ی رقیق شده و سپس در کنجد بغلطانید.

مرحله چهارم: پخت نان سیمیت

حالا باید نان ها را  در سینی فر که نیازی به چرب کردن ندارد،با فاصله قرار دهید و روی خمیرها را می‌پوشانیم تا ۴۰ دقیقه استراحت کرده و حجم خمیرها دوبرابر شود و سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که نان‌ها پخته و طلایی شوند،قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان سیمیت ترکی

  1. فوت گوزه گری این نان برای این که سفت و خشک نشود این است که دمای فر نباید کم باشد ،روی ۱۸۰ درجه بگذارید تا نون سریع برشته شود و زیاد داخل فر نماند خشک و سفت شود.
  2. برای این که نان بافت نرمی داشته باشد یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  3. برای پخت در توستر و فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
‫۰/۵ (۰ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا