طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد و اندازه گیری لیوان مخصوص تولد و خامه کشی

دستور پخت کیک اسفنجی برای 10 نفر

طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی یکی از کیک های بسیار معروف و خوشمزه  می باشد که می توانید برای کیک های تولد و مهمانی ها استفاده کنید. پایه کیک اسفنجی بسیار نرم و پنبه ای به همین دلیل به این اسم مشهور شده است و شما می توانید با خامه قنادی زده شده و میوه دلخواه آن را برای تولد و مهمانی ها تهیه کنید. شما می توانید کیک اسفنجی را در قالب های و سایز های مختلف تهیه کنید می توانید مواد زیر را نصف کنید و یا دو برابر کنید. بجای خامه می توانید از سس های یا گاناش شکلاتی یا کرمفیل نیز استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک اسفنجی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

 

تخم مرغ۱۰ عدد
آرد سفید۲۵۰ گرم تقریبا یک و دوسوم لیوان
شکر۲۵۰ گرم تقریبا یک لیوان
بیکینگ پودر۱.۵ ق مربا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
آب جوش۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید ولی تخم مرغ ها باید خنک باشد. سپس به کمک ترازو یا یا یک لیوان اندازه گیزی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

ابتدا، تخم مرغ را جدا کرده و سفیده و زرده را به دقت مخلوط کنید. سفیده را با نصف مقدار شکر با دور تند و قدرتی همزن بزنید تا به فرمی سفت و خامه ای برسد. در این مرحله، بسیار مهم است که هیچ ذره‌ ای از زرده در سفیده باقی نماند وگرنه سفیده به سختی فرم می گیرد.

مرحله سوم: هم زدن زرده

سپس زرده را با نیمی دیگر از مقدار شکر و وانیل همزن کنید. ابتدا با سرعت کم همزنی کنید و سپس آب جوش را به تدریج به مواد اضافه کنید و با سرعت متوسط همزنی کنید. حتما از زدن کامل زرده اطمینان حاصل کنید.

مرحله چهارم: افزودن آرد

آرد و بیکینگ پودر را از قبل سه بار الک کنید. سپس مراحل مختلف اضافه کردن سفیده و آرد را به دقت دنبال کنید. هر بار که مواد را اضافه می‌کنید، آرد و سفیده را با دورانی کردن مخلوط کنید تا کیک خود به پفی کامل برسد.

مرحله پنجم: پخت کیک

قالب مورد استفاده خود را آماده کنید، سپس مایه کیک را در آن ریخته و صاف کنید. سینی را یکبار کوبیده تا حباب‌های هوا زیرش خارج شوند. کیک را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد و در طبقه وسط برای حدود ۳۵ دقیقه قرار دهید. دما و زمان پخت ممکن است بسته به فر متفاوت باشد، بنابراین لطفا لم فر خودتان را پیدا کنید. بعد از پخت و خنک شدن، کاغذ روغنی را از کیک بردارید و کیک آماده برای برش دادن و خامه کشی می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفنجی

  1. این مقدار کیک برای ۲۰ نفر مناسب است.
  2. شما می توانید داخل قالب ۳۰*۴۰ بریزید و برش بزنید و خامه ها را بین لایه ها قرار دهید و تزیین کنید.
  3. می توانید مواد را نصف کنید.
  4. به ازای هر تخم مرغ ۲۵ گرم آرد و ۲۵ گرم شکر لازم دارید پس خودتون با هر مقدار تخم مرغ می توانید درست کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا