راز خوشمزه شدن قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده + فوت و فن

راز خوشمزه شدن قورمه سبزی

راز خوشمزه شدن قورمه سبزی

راز خوشمزه شدن قورمه سبزی را می توانید در این پست مشاهده کنید. قورمه سبزی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا ها در ایران می باشد که نیاز به فوت و فن های خودش را دارد و شما می توانید برای مهمانی ها تهیه کنید. اگر تازه عروس هستید و می خواهید یک قورمه سبزی جا افتاده و سیاه تهیه کنید این پست را مشاهده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه راز خوشمزه شدن قورمه سبزی را مشاهده کنید.

راز خوشمزه شدن قورمه سبزی

راز داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده، یه سبزی سرخ کرده است که کاملا آبش کشیده شده باشه تا موقع پخت، آب پس نده و خورش رو آبکی نکند. به هرحال سبزی وقتی سرخ می شود خواص زیادی رو از دست می دهد، پس این که کم سرخ کنید بخاطر اینکه خواص ش حفظ بشه در واقع اصولی نیست.

سعی کنید در قابلمه نچسب، سبزی رو سرخ کنید و اوایل کار، شعله زیاد باشه تا آب سبزی بخار بشه و مدام با کفگیر چوبی هم بزنید تا سبزی ها یکدست سرخ شود و تا زمانی که آخرین قطره آب سبزی بخار نشده، اقدام به اضافه کردن روغن و سرخ کردن نکنید. زمانی که کاملا آب سبزی کشیده شد، ترکیبی از روغن جامد و مایع اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سبزی ها سرخ بشن و رنگ شون تیره شود. اضافه کردن روغن رو چندین بار حین کار تکرار کنید.

زمانی که به اندازه کافی سرخ شد، کمی زردچوبه اضافه کنید و با سبزی تفت کوتاهی بدید و شعله رو خاموش کنید تا سبزی خنک شود، در آخر بسته بندی و فریز کنید. اما نکته دیگه ای که به خوشمزه و خوش عطر شدن قرمه سبزی کمک میکنه شنبلیله است که حدود نیم ساعت پایانی پخت خورش، یک قاشق غذاخوری شنبلیله خشک رو به خورشی که برای ۵ نفر آماده شده اضافه میکنم و اجازه میدم همراه با خورش بپزد، عطر و طعم فوق العاده ای به غذا می دهد، حتما تجربه اش کنید.

بعد از پاک کردن و شستن سبزی، یک روز روی پارچه در محیط آشپزخانه قرار دادم تا کمی آب سبزی کشیده شد سپس در سینی مایکرویو کاغذ روغنی انداختم و سبزی ها را روی کاغذ ریختم و با گزینه دیفراست (یخ زدایی) سبزی ها را خشک کنید. لازم است گاهی سبزی ها را زیر و رو کنید و مدام چک کنید که سیاه نشوند. با این روش، سبزی های کاملا سبز و خوشرنگی خواهید داشت. سبزی ها را با دست پودر کنید و از الک رد کنید و در شیشه بریزید و در کابینت نگهداری کنید.

برای قورمه سبزی ، پیاز نگینی ریز و یک حبه سیر رنده رو با گوشت تفت میدم تا پیاز طلایی و گوشت سرخ بشه، زردچوبه و فلفل اضافه کنید و تفت کوتاهی دهید.

لوبیا قرمز از قبل خیس شده رو آبکش و اضافه کنید و تفت کوتاهی دهید. آب اضافه کنید تا به جوش برسه و یک ساعتی که از پخت گذشت، سبزی قورمه اضافه کنید تا خورش چندین ساعت بپزد و جا بیفتد. یکی دو ساعت آخر، لیموی تلخی گرفته یا پرک لیمو و نمک اضافه کنید و نیم ساعت پایانی یک قاشق شنبلیله خشک بزنید تا پخت کامل بشه و بعد خورش قورمه رو همراه پلوی زعفرانی سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت خورش قورمه سبزی

  1. ترحیحا از روغن جامد استفاده کنید و وقتی که پیاز سبک شد سبزی قورمه سبزی و بهش اضافه کنید و تفت دهید تا به رنگ دلخواه برسد فقط زیر شعله کم باشه تا بوی سوختگی نگیرد.
  2. از آب قلم برای خوشمزه تر شدن آن استفاده کنید.
  3. قورمه سبزی باید جا افتاده شود و باید برای ۶ الی ۷ ساعت به آرامی پخته شود.
  4. اگر می خواهید قورمه سبزی روغن بندازد بعد از این که پخت زیرشو خاموش کردید چند تا تکیه کوچک یخ اضافه کنید یا به اصطلاح شوک دهید.

خورش قورمه سبزی

‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا