لوبیا سبز چه فوایدی برای قوای جنسی دارد؟

محمد سیمری ، اختصاصی جدول یاب

لوبیا سبز؛ ترمیم دهنده ی استخوان! بلی؛ درست خواندید. شاید بسیاری از ما، اطلاعات کمی درباره ماده ی غذایی لوبیا سبز داشته باشیم. لوبیا سبز به سبب داشتن ویتامین k ، برای ترمیم و ساخت استخوان بسیار مفید است. در توصیف این اتفاق می توان گفت ویتامین K، پروتئین استئوکلسین را فعال می ‌سازد؛ و این پروتئین، مولکول های کلسیم را در استخوان نگه می ‌دارد. بنابراین بدون ویتامین K، میزان روتئین استئوکلسین در بدن به میزان کافی نمی ‌باشد و فرآیند معدنی شدن استخوان نیز دچار تخریب خواهد شد.

 

لوبیا سبز چه فوایدی برای قوای جنسی دارد؟

 

لوبیا سبز منبعی غنی و فوق العاده از انواع ویتامین های B1، A، k، C  و دیگر مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، آهن، منیزیم، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین، امگا ۳، نیاسین و همچنین منگنز است. ماده ی غذایی لوبیا سبز همچنین دارای ویتامین E نیز است که این ویتامین، نوعی آنتی ‌اکسیدان به شمار می ‌آید و از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌ کند؛ همچنین این ویتامین برای رفع علایم پیش از قاعدگی نیز مفید است

مادرانی که در دوران بارداری و نیز دوران شیردهی خود از ماده ی غذایی لوبیا سبز استفاده می کنند، سبب بلند شدن قد فرزندشان خواهند شد! یک فنجان لوبیا سبز پخته شده در حدود ۴ گرم فیبر و ۱۴% ویتامین C و می باشد و فولیت مورد نیاز روزانه بدن و ویتامین B ضروری برای ساخت سلول‌ های بدن را تامین می کند.

 

لوبیا سبز؛ درمان طبیعی شگفت انگیز

تا وقتی که لوبیا، سبز و تازه است در گروه سبزیجات جای دارد، اما وقتی غلاف و دانه‌ های آن خشک شود، این ماده ی غذایی در گروه حبوبات جای می گیرد!  لوبیا سبز دارای اثرات ضد التهابی می ‌باشد و در کاهش بیماری ‌های التهابی، بیماری هایی مانند روماتیسم، آرتروز و آسم بسیار موثر است. جالب است بدانید لوبیا سبز دارای خواص ضد سرطان نیز است! ماده غذایی لوبیا سبز می ‌تواند مانع از تخریب سلول ‌های بدن به ویژه سلول‌ های ناحیه ی روده از آسیب رادیکال‌ های آزاد گردد. بهتر است بدانید در بررسی‌ ها و تحقیقات انجام یافته توسط محققان دیده شده است افرادی که غذاهای حاوی ویتامین C و بتاکاروتن مصرف می کنند، ریسک بروز بیماری سرطان روده در آن ها بسیار کمتر است! و این اتفاق دلیلی ندارد جز اینکه لوبیا سفید بهترین منبع برای دریافت ماده ی اسید فولیک است.

نکته ی جالب توجه دیگر این است که پزشکان و دانشمندان تغذیه برای آن دسته از بیماران قلبی که دچار گرفتگی شریان هستند و نیز برای آن دسته از افراد دیابتی که هر غذایی را نمی توانند استفاده کنند و در واقع شامل ممنوعیت غذایی می باشند، مصرف لوبیا سبز را بسیار توصیه می کنند! لوبیا سبز به دلیل دارا بودن منابعی غنی از فیبر، پتاسیم و منیزیم نقش موثری در تقویت سیستم قلبی و عروقی دارد. همچنین نیز منیزیم و پتاسیم موجود در ماده ی غذایی لوبیا سبز، به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

لوبیا سبز چه فوایدی برای قوای جنسی دارد؟

 

لوبیا سبز؛ جوان کننده پوست

دقت داشته باشید شما می توانید از لوبیا سبز برای تهیه ی ماسک صورت نیز بهره گیرید؛ زیرا لوبیا سبز به سبب دارا بودن مقادیر قابل توجهی ویتامین A و همچنین آنتی اکسیدان های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و نیز ویولاکسانتین،چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند!

 

لوبیا سبز؛ گوشت گیاهی

توجه داشته باشید شما می توانید در بعضی شرایط، از لوبیا سبز به جای گوشت در برنامه‌ غذایی‌ خود استفاده کنید! زیرا این ماده ی غذایی سرشار از آمینواسیدهای مفید و ارزشمند است. پس کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند، می توانند آهن مورد نیاز بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند! خوراک لوبیا سبز باعث کم شدن میزان کلسترول خون و همچنین باعث تقویت حافظه می شود.

همچنین لوبیا سبز پخته، یک  ماده ی ایده آل برای تقویت قوای جنسی به شمار می آید و میل به آمیزش را افزایش می دهد! همچنین به هنگام خرید لوبیا سبز دقت داشته باشید که لوبیاهای تازه و خوب، بایستی سفت باشند، غلاف شان سبز بوده و در هنگام نصف کردن آن ها، صدای شکستن ایجاد شود! توصیه می کنیم از خرید لوبیاهای لهیده و نرم خودداری نمایید! علاوه بر آن، بهترین زمان برای خرید لوبیا سبز، فصل رویش آن یعنی تیر ماه تا شهریور ماه است؛ البته دقت داشته باشید که امروزه به لطف روش ‌های جدید کشاورزی، شما می توانید تمامی محصولات گیاهی را در تمامی فصول سال به راحتی خریداری نمایید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا