آموزش فروش از طریق اینستاگرام + راهنمای قدم به قدم

در این بخش از مطالب وبلاگ جدولیاب ما به شما آموزش خواهیم داد که آموزش فروش از طریق اینستاگرام چگونه انجام خواهد شد. در بخش بعدی هم روش های افزایش فروش در اینستاگرام هم آموزش خواهیم داد. در دنیای ارتباطات و فناوی روز دنیا امروزه شبکه های اجتماعی حرف اول را می زنند. یکی از این شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام یکی از بهترین برنامه ها برای فروش و توسعه کسب و کار خود می باشد. اکثر افرادی که وارد دنیای مجازی می شوند حتما این برنامه را برای خرید و فروش محصول خود و گسترش کسب و کار بر می گزینند. امروزه این برنامه یکی از اپلیکشین های گسترش و توسعه فروش برای فروشنده ها و خرید برای خریداران می باشد

حالا بعد از این همه تفاسیر ما به شما اموزش خواهیم داد که چگونه از این برنامه برای فروش خود استفاده کنید و حتی روش های فروش بیشتر در اینستاگرام هم یاد خواهیم داد. با ما همراه باشید با آموزش فروش از طریق اینستاگرام

 ۱.  یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید

نخستین و با اهمیت ترین گام برای ایجاد صفحه ای جهت خرید و فروش از طریق اینستاگرام ، ساخت حساب تجاری یا بیزینس در اینستاگرام می باشد. در دنیای پیچیده امروز، قسمتی از اعظم مردم علی الخصوص مشتریان، به جای سرچ و جستجوی کالای مورد نظرشان در سایت گوگل، به برنامه اینستاگرام مراجعه می کنند. علی ایحال اولین گام مهم برای این کار، ساخت یک حساب تجاری یا بیزینس در اینستاگرام است. دیگر مثل زمان قدیم نیست که وب سایت ها و وبلاگ ها جولان بدهند . دنیا دنیای پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی است. به همان اندازه که به سایت خود اهمیت می دهید باید دوبرابر آن اهمیت را به اینستاگرام خود بدهید. حساب بیزینس شما، جایگاهی است که فرونشده و مشتری با هم برخورد می کنند.  اولین حس فروش کالا به مشتری بازخودرهای فراوانی دارد . بنابراین سعی کنید این حس را فراموش نکنید.

اکانت حساب کاربری شما جایی هست که کسب و کار خود را توسعه می دهید و سعی کنید هم نام خوبی برای فروشگاه مجازی خود انتخاب کنید و هم لوگوی خوب برای عکس پروفایل حساب تجاری خود که با آن شما را بشناسند.

در فرادرس به مبحث اینستاگرام مارکتینگ پرداخته شده است و اصول مورد نیاز کسب‌ و کار در این محیط را شرح داده شده است به طوری که در پایان این آموزش، کاربر بدون هیچ‌گونه دانش قبلی قادر به فعالیت تجاری اصولی در فضای اینستاگرام خواهد بود و فروش محصولات و خدمات را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام — موثرترین شیوه ها برای شروع

۲.  قدم دوم ایجاد یک پروفایل جذاب

نمایه شما در اینستاگرام، معرف کسب و کار خود شما می باشد. پس سعی کنید دنبال یک راهکار برای معرفی پروفایل و هم برای فروش خود در اینستاگرام باشید. اما چه نکاتی را باید برای یک حساب دقیق و جذاب پروفایل خود داشته باشید. با ما همراه باشید تا تک تک آن ها را بگوییم:

 تصویر یا لوگو:  لوگو یا تصویر اختصاصی حساب کاربری تجاری شما باید ارتباطی با شغل و کسب و کارتان داشته باشد. طراحی لوگو و چیدمان عکس و یا انتخاب فونت خاص و یا رنگ مشخص برند خود از ویژگی های یک لوگوی حساب کاربری شما می باشد

مشخصات فروشگاه:  اولین چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند یک رزومه یا بیوگرافی از صفحه تجاری شما است. در بخش بیو اینستاگرام شما باید از فعالیت ها و کارهایی که برای فروش خود دارید شرح مختصری بنویسد و از این راه با مشتریان و مخاطبین خود سخن بگویید. در نوشتن بیوگرافی تلاش کنید که رزومه ای مختصر اما جامع که گویای همه چیز باشد . از شماره تلفن و آدرس و نحوه فروش به صورت پستی یا حضوری و هر چیزی که مشتری به دنبال آن است

اتصال سایت به اینستاگرام: اگر کسب و کار شما دارای یک سایت می باشد به شما توصیخ می کنیم آن را به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید. از این راه شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم امکان بازدید از سایت خود را به مشتریان می دهید و هم حساب اینستاگرام خود را به دیگران معرفی می کنید به کسانی که از سایت وارد شده اند.

این ویژگی هایی که گفتیم برای این است که شما آموزش فروش از طریق اینستاگرام را یاد بگیرید و سرنخ فروش خود را در اینستاگرام پیدا کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

profile biz

۳.  استفاده از تبلیغات اینستاگرام

برای اینکه فروش از طریق اینستاگرام خود را گسترش دهید یکی از راه های آن تبلیغات در اینستاگرام می باشد. بعد از اینکه حساب بیزینس خود را ساختید و تنظیمات اولیه را برای پیج خود انجام دادید و محصولات خود را اضافه کردید. حالا باید حساب و کتاب کنید که چقدر می خواهید هزینه کنید. و چه از راهی تبلیغ کنید. و چه زمانی را برای تبلیغ صرف کنید. در بخش های تنظیمات اینستاگرام گزینه های متنوعی براساس این ویژگی ها به شما حق انتخاب می دهد . اینستاگرام یک محیط عامه پسند برای ایجاد انواع کمپین تبلیغات است. شما کمپین را ایجاد کنید و با هشتگ به آن جلوه ببخشید و در صفحه تجاری خود انتشار دهید.

۴. از سلبریتی ها یاری بطلبید

سلبریتی ها می توانند به شما در جهت افزایش فروش از طریق اینستاگرام کمک کنند. در این روش شما ابتدا به خود این اشخاص یا مدیر برنامه های آنان ، نوع محصولی را که می خواهید از طریق پیج آن ها تبلیغ شود ارسال می نمایید. با توجه به این که سلبریتی ها دارای فالوورهای زیادی نسبت به افراد عادی هستند ، تبلیغ از پیج شخصی آن ها می تواند فروش کالاهای خودتان را افزایش دهد. البته با این روش هم می توانید افرادی به فالوورهای خودتان هم بیافزایید. بنابراین از سلبریتی ها باید ممنون باشید که با یک تیر چند نشان می زنند . هم کسب و کار خودتان را گسترش می دهند و هم فروش اجناس فروشگاه خودتان و هم میزان فروش را می توانند به طور عجیبی افزایش دهند

۵.  با پیج های دیگر اینستاگرام تبادل کنید

 یکی دیگر روش های فروش از طریق اینستاگرام، تبادل و تعامل با پیج های دیگر اینستاگرام می باشد . بدین ترتیب که شما مثلا یک محصول آن پیج را در صفحه تجاری خود نمایش می دهید و از آن پیج هم درخواست می نمایید که محصول شما را به فالوورهای آن پیج نمایش دهد. ساعتی را مشخص نمایید و هر دو پیج در یک ساعت معین این کار را انجام دهند . توصیه ما به شما این است که از ساعت ده شب تا هشت صبح به مدت ده ساعت محصولات را به دیگران نمایش دهید.

۶.  محصولات خود را در استوری منتشر کنید.

یکی از بخش های جذاب اینستاگرام. استوری می باشد . حتما با استوری آشنا هستید. استوری ها یکی از مرسوم ترین نمونه برای تبلیغ و فروش از طریق اینستاگرام می باشد. معمولا در استوری ها می توانید بین ۳ تا ۶ محصول را به نمایش بگذارید. زمان آن ها هم هر ۲ یا ۳ ساعت باشد. قالب های نمایش در استوری برای هر محصول هم متفاوت و جذاب باشد. سعی کنید هر روز یک نظرسنجی از محصولات خود در اینستاگرام بگذارید. در یکی از استوری ها لینک به سایت خود فراموش نشود. در یکی از استوری ها می توانید لایک به محصول خود اضافه کنید تا ببینید که مشتریان نسبت به آن محصول منحصر به فرد چه تمایلی دارند. در یکی از استوری ها از مشتری بخواهید چه محصولی را به فروشگاه خود اضافه کنید .

story

آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام – کلیک کنید

 ۷.  استفاده از فروشگاه اینستاگرام

 آیا می دانستید خود اینستاگرام یک فروشگاه منحصر به فرد دارد؟ اینستاگرام به یاری شما فروشنده محترم آمده است و با ترفندهای ویژه می تواند به افزایش فروش شما کمک کند و به موفقیت های روزافزون شما بیافزاید. اینستاگرام به شما کمک می کند تا در صفحه تجاری خود کاتالوگی از محصولات و کالاهای خود را بسازید. قسمت فروشگاه به تازیگی به اینستاگرام اضافه شده است.

۸.  محصول خود را به همان شکل نمایش دهید

یکی از اصولی ترین فروش از طریق اینستاگرام این است که شما بدون رتوش و اصلاح عکس آن جنس و محصول را به همان شکل در اینستاگرام نمایش دهید. به صورت طبیعی عکس بگیرید و همان را بدون اینکه فیلتری اضافه نمایید در اینستاگرام منتشر کنید. مشتریان به شما اعتماد کرده و محصولات را خریداری می کنند ولی اگر بخواهید با ادیت و ویرایش و رتوش محصولی را برعکس نمایش دهید، اعتماد را از مشتریان جلب کرده و فروش خود را کاهش می دهید. با مشتری روراست باشید . صداقت بهترین چیز دنیاست.

تبادل

 ۹.  از هشتگ های ویژه استفاده کنید

برای اینکه برند و پیج مخصوص خود را به دیگران معرفی نماید باید از هشتگ های مناسب و ویژه خودتان استفاده نمایید. مثلا اگر اسم فروشگاه شما پراتیک می باشد . می توانید از هشتگ #از_پراتیک_بخرید  #پراتیک_یونیک و یا هر هشتگی که به نظر شما می توانید منحصر به فرد باشد.

۱۰. کپشن مناسبی برای محصولات بنویسید

بعد از استوری و هشتگ، بخش کپشن پست شما می تواند مشتریان را به خودتان جلب نمایید. یکی دیگر از روش های فروش از طریق اینستاگرام نوشتن یک کپشن جذاب و زیبا می باشد. اگر عکس محصول زیبا و قشنگی را برای پیج خود پست کرده اید ولی کپشن نامناسبی دارد نمی توانید روی فروش آن حساب باز کنید. کپشن همان توضیحات روی ویترین مغازه هاست با این تفاوت که این در اینستاگرام است. می توانید با استفاده از پیج های مشابه. کپشن نویسی را یاد بگیرید و از مشابه آن ها به تجربیان کپشن نویسی استفاده نمایید. با توضیحات بسیار زیبا و مناسب زیر هر پست و محصول می توانید به توسعه و موفقیت فروش خود بیافزاید.

مثال کپشن

در  فرادرس به مبحث اینستاگرام مارکتینگ پرداخته شده است و اصول مورد نیاز کسب‌ و کار در این محیط را شرح داده است به طوری که در پایان آموزش، کاربر بدون هیچ‌گونه دانش قبلی قادر به فعالیت تجاری اصولی در فضای اینستاگرام خواهد بود و فروش محصولات و خدمات را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم – کلیک کنید

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا