بیوگرافی راجکومار رائو بازیگر نقش مهیندر در فیلم هندی چلنگ(پرش) + اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی، راجکومار یادو که با نام حرفه ای راجکومار رائو معروف یکی از بازیگران برجسته، متفاوت، کاربلد و توانای نسل جدید بالیوود است. می توان او را جزء چهره های محبوب منتقدین سینمایی دانست. او جوایز برجسته و متعددی از سوی معتبرترین جشنواره های سینمایی هند دریافت کرده است. او افتخار دریافت جایزه جشنواره ملی، جشنواره فیلم فیر و « Asia Pacific Screen» را داشته است. راجکومار رائو ، هنرمندی قابل است و به دلیل شخصیت منحصر به فردش و درخشش قابل توجه وی برای بازی در شخصیت های شگفت انگیز در فیلم های مختلف شهرت چشمگیری بدست آورده است. ارزش خالص دارایی هایی او حدود ۶ میلیون دلار برآورد شده است.

زندگی خصوصی راجکومار رائو

این بازیگر مطرح هندی ۳۱ آگوست سال ۱۹۸۴ میلادی در پریم ناگار ، هاریانا- هند به دنیا آمد. دو خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد. پدرش، ساتیاپال یادو، کارمند دولت در بخش درآمد هاریانا بود و مادرش کاملش یادو خانه دار است. مادرش در سال ۲۰۱۷ و پدرش در سال ۲۰۱۹ فوت کردند. وی از دانشکده « Atma Ram Sanatan Dharma » (دانشگاه دهلی) فارغ التحصیل شد ، جایی که او همزمان با تئاتر Kshitij و مرکز دهلی تئاتر کار می کرد.
رائو در جایی عنوان کرده بعد از تماشای بازی مانوج باجپای و تحت تاثیر قرار گرفتن بازی او تصمیم گرفت بازیگر شود. در سال ۲۰۰۸ دوره دیدن در کلاس‌های بازیگری را آغاز کرد و به مدت ۲ سال در آموزشگاه فیلم و تلویزیون هند در شهر «پون» دوره دید و سپس برای آغاز فعالیت حرفه‌ای بازیگری به بمبئی رفت. راجکومار گیاه خوار است. او در سال ۲۰۱۴ نام خانوادگی‌اش را از «یادو» به «رائو» تغییر داد.  این بازیگر جوان از سال ۲۰۱۹ تاکنون با بازیگر بالیوود، پاترالکا پول در رابطه است.

زندگی حرفه‌ای

رائو بعد از فراغ التحصیلی در سال ۲۰۰۸، به استودیوهای فیلمسازی متعددی سر زد و با کاگردان‌های زیادی ملاقات کرد. وی در سال ۲۰۱۰ حضور کوتاه و نه چندان چشمگیر در فیلم «ران» ساخته رام گوپال ورما پیدا کرد. راجکومار پس از خواندن یک آگهی روزنامه که در آن دیباکار بانرجی به دنبال تازه واردانی برای فیلم گلچین شده « Love Sex Aur Dhokha » در سال ۲۰۱۰ بود، برای این فیلم تست داد و انتخاب شد. این فیلم سه داستان متفاوت را روایت می‌کرد که راجکومار در داستان دوم بازی کرد و بازی او مورد توجه منتقدین سینما قرار گرفت و همچنین فروش خوبی در گیشه داشت. او به خاطر بازی در این فیلم ۶ کیلو وزن کم کرد.

راجکومار رائو

بعد از موفقیت این فیلم، اکتا کاپور پیشنهاد بازی نقش اصلی فیلم «Ragini MMS» را به رائو داد.از آنجایی که این فیلم مشابه فیلم قبلی وی بود؛ راجکومار رائو تمایلی برای پذیرفتن آن نداشت اما به اصرار مدیر انتخاب بازیگران این فیلم، آتول مونگیا بازی در این فیلم را پذیرفت. باوجود دریافت نقدهای منفی از منتقدین این فیلم در گیشه عملکرد خوبی داشت. وی در سال ۲۰۱۱ در فیلمی مهیج جنایی به نام «شیطان» نقش یک پلیس فاسد را بازی کرد. بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

انوراگ کاشپ کارگردان مطرح بالیوود که از بازی راجکومار در فیلم « Love Sex Aur Dhokha» خوشش آمده بود وی را برای بازی در فیلم « Gangs of Wasseypur – Part 2» در سال ۲۰۱۲ انتخاب کرد. این فیلم نیز یک اثر جنایی بود که در گیشه موفق عمل کرد. او در این فیلم نقش مکمل شمشاد عمل را بازی کرد. نقش بعدی او در سال ۲۰۱۲ کاراکتری به نام لوکنات بال فعال استقلال طلب در درامی تاریخی به نام Chittagong بود که براساس یورش جنگ افزارهای چیتاگونگ ساخته شد. آخرین فیلم او در این سال فیلم تریلر رازآلود «تلاش» ساخته ریما کگتی است که عامر خان و رانی موکرجی و کارینا کاپور بازیگران اصلی آن بودند. او در این فیلم نقش یک افسر پلیس را بازی کرد. این فیلم هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ بالیوود شد. راجیو مسند منتقد بازی او را در این فیلم تحسین کرد و گفت حتی با نقشی کوتاه نشان داد که چقدر بازیگری خوبی است.

فیلم بعدی وی «Kai Po Che!» نام دارد که یک درام دوستانه ساخته آبیشک کاپور در سال ۲۰۱۳ است. وی در این فیلم با سوشانت سینگ راجپوت و آمیت سد همبازی شد. این فیلم برگرفته از یک رمان به نام «اشتباهات زندگی» نوشته چتان بهاگات است. این فیلم به شدت مورد توجه و تحسین منتقدین سینما قرار گرفت و راجکومار به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین نقش مکمل فیلم فیر شد.

«شاهد»؛ نقطه عطف و شروع رشد راجکومار رائو

رائو در سال ۲۰۱۳ در یک اثر زندگی نامه درام به نام «شاهد» ساخته هانسال مهتا بازی کرد. او در این فیلم نقش یک وکیل فوت شده به نام «شاهد آزمی» را بازی کرد. رائو برای بازی در این فیلم با خانواده شاهد آزمی ملاقات کرد و با آنها یک زمانی را سپری کرد تا با شخصیت و عادات این مرد آشنا شود. او حتی قرآن را مطالعه کرد تا با رفتارهای این وکیل آشنا شود. او در یکی از مصاحباتش گفته بود که این مرد آنقدر پیچیده و چالش برانگیز بوده که او را به لحاظ احساسی دچار چالش کرده بود. درهر حال او به خوبی از عهده ایفای این نقش برآمد و این فیلم به اثری موفق تبدیل شد و راجکومار رائو جایزه بهترین بازیگر فیلم فیر از نگاه منتقدین و همچنین بهترین بازیگر جشنواره ملی هند را به خاطر این فیلم دریافت کرد. فیلم بعدی او در سال ۲۰۱۳ یک اثر کمدی به نام « Boyss Toh Boyss Hain» است.

رائو در سال ۲۰۱۳ در فیلم قابل توجه دیگری به نام «Queen» نقش مکمل، نقش نامزد کانگانا رانات را بازی کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۴ اکران شد و یکی از موفق ترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۴ بالیوود شد. وی در همان سال در یک فیلم کوتاه به نام «Bombay Mirror» ساخته شلوک شرما بازی کرد. در سال ۲۰۱۴ یک بار دیگر با هانسال مهتا در یک فیلم درام به نام «CityLights» همکاری کرد. این فیلم داستان یک خانواده فقیر کشاورز راجستانی را روایت می کند که برای یافتن زندگی به بمبئی می آیند. او برای فرو رفتن در پوست کاراکترش در این فیلم مدتی در یک روستا زندگی کرد. او به خاطر بازی در این فیلم باز هم مورد تحسین منتقدین سینما قرار گرفت. این فیلم در گیشه عملکرد نسبتا خوبی داشت. رائو سال ۲۰۱۵ در فیلم «Dolly Ki Doli» با سونام کاپور همبازی شد. پوالکیت سمرت و وارون شرما دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند. این فیلم عملکرد متوسطی در گیشه داشت.

فیلم عاطفی درام « Hamari Adhuri Kahani» در همان سال ساخته موهیت سوری فیلم بعدی وی است. او در این فیلم نقش همسر بد درفتار و بد دهان ویدیا بالان را بازی کرد. همکاری او با هانسال مهتا با یک فیلم زندگی نامه درام دیگر به نام « Aligarh» تکرار شد. داستان این فیلم درمورد زندگی یک پروفسور به نام رامچاندرا سیراس است که مانوج باجپای نقش اصلی فیلم را ایفا کرده و راجکومار رائو در نقش یک خبرنگار حاضر شده که سعی دارد قصه زندگی این پرفسور را کشف کند. بازی هر دو بازیگر در این فیلم مورد تحسین قرار گرفت و رائو به خاطر ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از فیلم فیر شد. این بازیگر با استعداد در سال ۲۰۱۶ در فیلمی درام تحت عنوان «Trapped» بازی کرد. این فیلم داستان مردی را روایت می کند که چندین روز بدون آب و عذا و برق در آپارتمانش محبوس شده است. او این نقش را یکی از چالش برانگیزترین نقش هایش می داند. او برای ایفای این نقش باید به مقدار قابل توجهی وزن کم می کرد و طی فیلمبرداری رپیم هویج و قهوه داشت. باوجود اینکه رائو گیاهخوار است برای اولین بار در زندگی اش در یک سری از سکانس های این فیلم گوشت خورد. این فیلم سال ۲۰۱۷ اکران شد و نظرات بسیار مثبتی دریافت کرد و رائو جایزه بهترین بازیگر مرد را از نگاه منتقدین فیلم فیر دریافت کرد.

موفقیت های تجاری از سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ را با بازی در یک سریال رمانتیک کمدی به نام « Behen Hogi Teri» شروع کرد. شروتی حسن نقش مقابل وی را در این فیلم ایفا کرده است که بازی وی در این فیلم باز هم مورد توجه قرار گرفت. پس از آن در یک فیلم رمانتیک کمدی دیگر به نام « Bareilly Ki Barfi» با کریتی سنون و آیوشمان کورانا همبازی شد. این فیلم و بازی رائو نقدهای مثبتی دریافت کردند. این فیلم در گیشه موفق عمل کرد و رائو جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در این فیلم از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد. فیلم بعدی او یک کمدی تاریک به نام «نیوتن» است. در این فیلم، او نقش یک کارمند درستکار دولت را بازی می کند که برای انجام کار انتخاباتی به یک شهر تحت کنترل فرستاده شده است. این فیلم در ۶۷مین جشنواره فیلم بین المللی برلین نمایش داده شد و ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در هند اکران شد. منتقدین بازی او را در این فیلم دوست داشتند. راجیو ماسند در مورد بازی رائو چنین نوشت: «جدا کردن این بازیگر از کاراکترهایش کار دشواری است و آرتیست‌های کمی داریمم که این توانایی را داشته باشند.» او به خطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره « Asia Pacific Screen » دریافت کرد.

وی در سال ۲۰۱۷ در فیلم «رابطا» با بازی سوشانت سینگ و کریتی سنون نقش کوتاه و افتخاری داشت.آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۷ « Shaadi Mein Zaroor Aana» نام دارد که نظرات متفاوتی از سوی منتقدین کسب کرد. او همچنین در یک مینی سریال اینترنتی زندگی نامه گونه تاریخی به نام «Bose: Dead/Alive » بازی کرد. او برای بازی در این سریال ۱۳ کیلو وزن اضافه کرد و نصف موهایش را تراشید و مهارت‌های او به عنوان یک بازیگر در این اثر جلب توجه می‌کند.
راجکومار رائو سال ۲۰۱۷ یک بار دیگر با هانسال مهتا در یک اثر زندگی نامه جنایی به نام «Omerta» همکاری کرد. او در این فیلم نقش تروریستی به نام احمد عمر سعید شیخ را بازی کرد. او برای جمع کردن حجم زیادی از خشم و تنفر نسبت به این کاراکتر، مستندها و ویدئوهای متعددی را تماشا کرد. «اومرتا» در فستیوال فیلم بین المللی تونتو در سال ۲۰۱۷ نمایش داده شد و سال ۲۰۱۸ در هند اکران شد.

راجکومار رائو در فیلم هندی چلنگ

فیلم کمدی موزیکال «فنی خان» فیلم بعدی او در سال ۲۰۱۸ است که در آن با آیشواریا رای و آنیل کاپور همبازی شد. این فیلم در گیشه شکست خورد. فیلم کمدی ترسناک « Stree» ساخته امر کوشیک فیلم بعدی اوست. شرادا کاپور نقش مقابل وی را در این فیلم ایفا کرده است. «استری» براساس یک افسانه شهری در بنگلور است. این فیلم فیلم و بازی راجکومار رائو شدیدا مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و نظرات بسیار مثبتی دریافت کرد. این فیلم یکی از موفق ترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۸ بالیوود شد. فیلم آخر او در سال ۲۰۱۸ « ۵ Weddings » می باشد.
اولین فیلم اکران شده از این بازیگر مطرح در سال ۲۰۱۹ «Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga» نام دارد. او در این فیلم با سونام کاپور و پدرش انیل کاپور همبازی شد. داستان این فیلم درمورد همجنسگرایی است و متاسفانه علی رغم مورد توجه قرار گرفتن از سوی منتقدین سینما، در گیشه شکست خورد. سپس در یک فیلم کمدی تاریک به نام «Judgementall Hai Kya» برای دومین بار با کانگانا رانات همبازی شد. رائو به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از نگاه منتقدین فیلم فیر شد. آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۹ یک اثر کمدی ساخته میکیل موصل است که در چین ساخته شد و در این فیلم رائو نقش یک تاجر گجراتی را بازی می کند که پیشنهاد بازاریابی یک قارچ چینی را در هند دریافت می کند.

این فیلم که براساس رمانی با همین عنوان به نگارش پاریندا جوشی ساخته شده، با انتقادات مختلفی روبرو شد. اولین فیلم رائو در سال ۲۰۲۰ یک اثری عاطفی درام به نام «Shimla Mirchi» ساخته رامش سیپی است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی رامش سیپی از سال ۱۹۹۵ می باشد. آخرین فیلمی که رامش سیپی کارگردانی کرده بود در سال ۱۹۹۵ فیلم «زمانه دیوانه» بود. ساخت فیلم «شیملا میرچی» چندین سال بود ک به دلایل مختلف به تعویق می افتاد. این فیلم سوم پانویه در نتفلیکس منتشر شد. فیلم بعدی وی فیلم کمدی «Ludo» ساخته انوراگ باسو که چندی پیش تحت تاثیر ویروس کرونا اینترنتی از طریف نتفلیکس منتشر شد. آبیشک بچن، آدیتیا روی کاپور، سانیا مالهوترا و فاطمه صنا شیخ بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم ورزشی کمدی «Chhalaang» آخرین فیلم اکران شده از این بازیگر هندی است که چهارمین همکاری مشترک او با هانسال مهتا می‌باشد. این فیلم از طریق آمازون پرایم ویدئو منتشر شد. وی فیلمبرد اری فیلم کمدی ترسناک « Roohi Afzana» ساخته هاردیک مهتا را به اتمام رسانده است. جانوی کاپور نقش مقابل وی را در این فیلم ایفا کرده است. وی قرار است در سری دوم فیلم « Badhaai Do » با بومی پادنکار همبازی شود. در سری اول این فیلم ایوشمان کورانا بای کرده بود. همچنین قرار است در فیلم دیگری به کارگردانی دینش ویجان با کریتی سنون، پریش راوال و دیمپل کاپادیا همبازی شد.

آدرس اینستاگرام راجکومار رائو

۵٫۳ میلیون فالوئر:

https://www.instagram.com/rajkummar_rao/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا