جزئیات عرضه اولیه روزنامه همشهری

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه روزنامه همشهری و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در جدیدترین خبر منتشر شده، مطلع شدیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌ های خدماتی – کالای شهروند و روزنامه همشهری در بازار سرمایه را به تصویب رساندند.

عرضه اولیه روزنامه همشهری

اما درباره روزنامه همشهری بد نیست بدانید این روزنامه به صاحب ‌امتیازی شهرداری تهران توسط موسسه همشهری از سال ۱۳۷۱ شمسی منتشر می ‌شود. از بهار سال ۱۳۷۰ شمسی ایده راه‌ اندازی روزنامه توسط غلامحسین کرباسچی و همکاران و دوستان وی مطرح شد. ۲۴ آذر سال ۱۳۷۱ شمسی ، نخستین شمار همشهری در ۱۶ صفحه با قیمت ۵ تومان در تیراژ ۱۰ هزار نسخه منتشر شد! این روزنامه از همان ابتدای فعالیت با ظاهر رنگی و جذاب خود توانست خوانندگان بسیاری را جذب کند و اردیبهشت ۱۳۷۲ تیراژ این روزنامه در صدمین شماره‌ ی خود به ۱۰۰ هزار نسخه رسید و پس از سه سال در بهمن ۱۳۷۵ شمسی تیراژ روزنامه به ۴۰۰ هزار نسخه در روز رسید!

همشهری در ابتدا به صاحب ‌امتیازی شهرداری تهران منتشر می ‌شد اما هم ‌اکنون توسط موسسه همشهری منتشر می‌ شود. موسسه همشهری یک موسسه مطبوعاتی در ایران و وابسته به شهرداری تهران است. این موسسه از بزرگ ترین موسسات رسانه‌ ای در ایران است، به‌ طوری ‌که نشریه ‌های گوناگون آن، نیمی از کاغذ مصرفیِ مطبوعات کشور را به خود اختصاص می‌ دهند! روزنامه همشهری، همشهری ‌آنلاین، گروه مجلات همشهری و مرکز آموزش و پژوهش همشهری از زیرمجموعه‌ های موسسه همشهری هستند.

نخستین سردبیر این رسانه احمد ستاری ‌فر بود. او در سال ۱۳۷۱ شمسی روزنامه همشهری را ترک کرد و از اسفند همان سال همشهری زیر نظر شورای سردبیری شامل محمد عطریان ‌فر ، محمد معزالدین ، مهدی جمالی بحری و احمدرضا دریایی منتشر شد.

همشهری از بهمن ۱۳۸۶ شمسی به مدت ۶ ماه صفحه‌ هایی نیز با عنوان همشهری عصر منتشر می ‌کرد. همشهری عصر پس از انتشار خبری حاکی از اختلاف میان تیم اقتصادی محمود احمدی ‌نژاد پیرامون طرح تحول اقتصادی دولت، توقیف گردید! در روزهای پنجشنبه ، همشهری کتابی رایگان نیز ضمیمه روزنامه خود می ‌کرد که این ضمیمه دیگر منتشر نمی ‌شود ولی هم ‌اکنون ضمیمه ‌ای به نام ۶ و ۷ در ۲۴ صفحه به ضمیمه روزنامه همشهری در روزهای پنجشنبه منتشر می ‌شود.

مدیریت همشهری از خرداد سال ۱۳۸۷ شمسی کناره‌گیری کرد و حسین انتظامی جای خود را به علی ‌اصغر محکی داد. علی ‌اصغر محکی نیز در دی ۱۳۸۹ شمسی از سمت مدیر عاملی همشهری کناره ‌گیری کرد و جای خود را به مهدی ذاکری داد. در ۱ شهریور ۱۳۹۶ محمدعلی نجفی ، شهردار وقت تهران ، کسری نوری شمیرانی (سردبیر پیشین روزنامه ‌های ایران و شهروند) را به عنوان سرپرست موسسه همشهری منصوب کرد.

در ۱۲ شهریور سال ۱۳۹۶ شمسی مرتضی حاجی پس از ۲۱ سال، بار دیگر مدیرعامل موسسه همشهری گردید. در دی ۱۳۹۷ شمسی ابوالحسن ریاضی به عنوان مدیرعامل شرکت همشهری فعالیت خود را آغاز کرد.

برند همشهری در سال ۱۳۹۲ شمسی در دهمین جشنواره ی ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا