راهنمای نصب و فعال سازی اپلیکیشن شاد ویژه معلمان مدارس

در این مطلب، توضیحاتی درباره راهنمای نصب و فعال سازی اپلیکیشن شاد ویژه معلمان مدارس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. با بهره گیری از توان متخصصان جوان و نخبه کشور،  روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و مقارن با ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) ، اپلیکیشن شاد راه اندازی شد!

جالب است بدانید در حالی که راه اندازی شبکه شاد در روز تعطیل و ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) صورت پذیرفته بود، اما در کمتر از ۸ ساعت کاری، تعداد نصب این نرم افزار، به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید! مراجعه بیش از ۹۰ درصد مدیران مدارس دوره ابتدایی به سامانه و راه اندازی محیط مجازی برگزاری کلاس ها در طول این مدت کوتاه نشان از تصمیم درست و سریع آموزش و پرورش در این خصوص دارد.

اما در این مطلب، درباره نصب و فعال سازی اپلیکیشن شاد ویژه معلمان مدارس توضیحاتی را خواهیم داشت. فرایند ورود به شبکه آموزشی شاد shaddl.medu.ir ویژه معلمان مدارس در طی شش مرحله صورت می گیرد.

۱- اپلیکیشن شاد را از آدرس زیر دانلود کرده و روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید:

shaddl.medu.ir

۲- پس از نصب برنامه، وارد اپلیکیشن شوید و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که شماره تلفن همراه معلم باید دقیقا همان شماره مشخص شده در سامانه سناد snd.medu.ir باشد که قبلا توسط مدیر ثبت شده است. لازم است خط تلفن روشن باشد. پس از دریافت پیامک تأیید و ارسال شماره آن در اپلیکیشن، وارد برنامه می‌شوید، پس از ورود در ابتدا نام خود را وارد نمایید که این نام برای تمام مخاطبین شما اعم از مدیر، دانش‌آموزان و اولیا نمایش داده می‌شود.

۳- گزینه ” ورود مدیر / معلم / دانش آموز ” را انتخاب کنید. در کادر نمایش داده شده، نقش ” معلم ” را انتخاب کنید. پس از آن، در کادر جدید، کد ملی خود را وارد نمایید و سپس دکمه تأیید را فشار دهید.

۴- در کادر باز شده، گزینه ” مشاهده لیست مدارس ” را انتخاب کنید و سپس مدرسه مورد نظر را تعیین نمایید.

۵- گروه های کلاسی شما که قبلا توسط مدیر ساخته شده اند، اکنون قابل دسترسی هستند. در کادر باز شده، با انتخاب گزینه ” مشاهده لیست گروهی کلاسی ” همواره می توانید فهرست آن ها را مشاهده کنید و به داخل کلاس ها مراجعه کنید همچنین شما مدیر (admin) همه گروه های کلاسی خود هستید.

۶- پس از اتمام ثبت نام، از روز بعد دانش آموزان مدرسه خود را به عضویت در اپلیکیشن شاد دعوت کنید.

راهنمای افزودن عضو در کلاس

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به چند پرسش والدین و معلمان پیرامون ثبت نام در شبکه شاد که در قالب کامنت‌هایی از ایسنا مطرح شده بود پاسخ داد.

مهدی شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم احراز هویت دانش آموزانی که از سیمکارت‌هایی به جز همراه اول استفاده می کنند اظهار کرد: مشکلی در این زمینه برای دانش آموزان وجود ندارد و وورد آنها ارتباطی به سیمکارت ندارد.شماره همراه دانش آموزان چک نمی شود و با هر شماره‌ای امکان ورود دارند، ولی  شماره مدیران و معلمان چک می‌شود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی ما مواردی را داشته‌ایم که یک معلم با شماره همراه خودش توانسته دانش آموزان خود را عضو کلاس کند گفت: شماره همراه برای عضو گروه شدن مهم نیست اما برای استفاده باید ابزارشان جدا شود.

شرفی در پاسخ به پرسش برخی معلمان مبنی بر عدم امکان حذف اسامی در لیست کلاس نیز گفت: قبلا این امکان وجود نداشت ولی امکان حذف را برای معلمان و مدیران اضافه کرده‌ایم که بتوانند این کار را در صورت لزوم انجام دهند.

وی همچنین درباره ورود اطلاعات کسانی که شناسنامه المثنی دارند نیز گفت: برای آنها قسمت سریال چک نمی‌شود و بخش عددی را وارد کنند، می توانند ثبت نام کنند.

توجه داشته باشید تاکنون حدود ۲۷۰ هزار کلاس در شبکه آموزشی شاد تشکیل شده است؛ همچنین حدود ۷۸ هزار مدیر مدرسه، یعنی بیش از ۸۰ درصد مدیران مدارس ابتدایی به این شبکه متصل شده اند و بیش از سه میلیون از دانش آموزان ابتدایی به این شبکه وارد شده اند!

مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات طی اطلاعیه ای تلفن ۴۳۰۸۱ را تنها شماره مرکز پاسخگویی تلفنی راهنمای شبکه شاد اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است اخیرا شماره تلفن های دیگری از طرف برخی افراد سودجو در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هدف سو استفاده از خانواده ها و با ترفند راهنمایی تلفنی در مورد سوالات مربوط به شبکه آموزشی دانش آموزان شاد معرفی شده است که این مرکز ضمن تکذیب ارتباط همه تلفن های پخش شده با وزارت آموزش و پرورش هشدار می دهد، تماس با این شماره ها می تواند هزینه های مالی برای آن ها در پی داشته باشد و یا اطلاعات طرح شده از سوی خانواده ها مورد سو استفاده قرار گیرد. بنابراین تنها شماره مرکز پاسخگویی تلفنی راهنمای شاد، صرفا تلفن شماره ۴۳۰۸۱ است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
3 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دانش آمور
دانش آمور
4 سال قبل

سلام چراکدفعالسازی برای من ارسال نمیشه؟

دانش آمور
دانش آمور
4 سال قبل

سلام برای من کد فعال سازی نمیاد.

علی بدرلو
علی بدرلو
4 سال قبل

خیلی عالیه

دکمه بازگشت به بالا